AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Får dere det? Jeg lurer litt på om jeg er storforlangende her? Har en datter som vi er ganske sikker på har urinveisinfeksjon. Ringte fastlegen, og neste ledige time er 3. november(!) Jeg sa at det blir jo alt for lenge for henne å gå med det, men da fikk vi vare til svar at vi måtte dra på legevakten hvis det var akutt. Vi kunne evt. få en telefonkonsultasjon denne uken, men det hjelper jo ikke når de jo ikke kan teste urinen over telefonen. ble så frustrert! Dro ned på legevakten i kveld og de bare lo av oss, nei dette måtte vi ta med fastlegen. Nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Jenta har veldig vondt😢 Anonymkode: 2d94a...49f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Herregud! Helt sykt! Lille jenta må jo få hjelp før det! Da hadde jeg bestilt time privat. Volvat eller et privat legesenter. Anonymkode: 8f66c...130 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Kan dere ikke levere urinprøve på legekontoret om morgenen og ta en telefonkonsultasjon senere? På mitt fastlegekontor er det mulig å få akuttime i løpet av samme dag dersom man ringer med en gang telefonen åpner. Anonymkode: 393c2...87c 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 UVI skal alltid taes med en gang pga fare for rask utvikling til nyrebekkenbetennelse og sepsis, så nei du er ikke storforlangende. Ring LV i kveld om ho enda er våken, ta urinprøve hjemme om det er mulig og dra bortover. I verste fall hadde jeg ringt direkte til barneavdelingen (om dere bor nær sykehus) - barneleger kan ikke avvise direkte kontakt. Anonymkode: 232a1...fcb 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 De tar da imot og analyserer urinprøver på fastlegekontoret, selv om du ikke har time. Så skriver de ut medisin hvis de finner noe. Sånne ting tar de innimellom på fastlegekontoret jeg bruker. Anonymkode: eae18...f06 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Du må ringe om morgenen når de åpner. Den som har svart deg kan umulig ha rett utdannelse, om de mener en uvi skal vente. Jeg jobber selv på legekontor. Anonymkode: cccc9...320 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Dessuten har Oslo legevakt tatt imot urinprøve og testet den for meg en gang. Fikk medisin også. Veldig rart at dere ble behandlet så dårlig. Anonymkode: eae18...f06 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Det var utrolig dårlig. Her kan jeg når som helst gå innom med en urinprøve til legekontoret. Så tester de enten når jeg venter, eller så får jeg telefon ila dagen. Jeg har også fått testet på legevakten Anonymkode: 9d4e8...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Høres helt sinnsykt ut. Hos oss (og alle andre fastlegekontor jeg har hørt om) har de ØH-timer (øyeblikkelig hjelp) som man kan få om man ringer samme morgen. Hos oss prioriterer de barn, så ingen tvil om at vi hadde fått time dersom vi hadde ringt. Anonymkode: 26f65...d52 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan dere ikke levere urinprøve på legekontoret om morgenen og ta en telefonkonsultasjon senere? På mitt fastlegekontor er det mulig å få akuttime i løpet av samme dag dersom man ringer med en gang telefonen åpner. Anonymkode: 393c2...87c Jeg vet ikke, det var ikke noe hun legesekretæren foreslo… ts Anonymkode: 2d94a...49f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De tar da imot og analyserer urinprøver på fastlegekontoret, selv om du ikke har time. Så skriver de ut medisin hvis de finner noe. Sånne ting tar de innimellom på fastlegekontoret jeg bruker. Anonymkode: eae18...f06 Hvis dette er mulig, hvorfor informeres vi ikke om dette? ts Anonymkode: 2d94a...49f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres helt sinnsykt ut. Hos oss (og alle andre fastlegekontor jeg har hørt om) har de ØH-timer (øyeblikkelig hjelp) som man kan få om man ringer samme morgen. Hos oss prioriterer de barn, så ingen tvil om at vi hadde fått time dersom vi hadde ringt. Anonymkode: 26f65...d52 Altså, barn og barn. Hun er 17 år, så er jo stort «barn», men like vel. Det er veldig vondt å gå med ubehandlet urinveisinfeksjon. ts Anonymkode: 2d94a...49f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Får dere det? Jeg lurer litt på om jeg er storforlangende her? Har en datter som vi er ganske sikker på har urinveisinfeksjon. Ringte fastlegen, og neste ledige time er 3. november(!) Jeg sa at det blir jo alt for lenge for henne å gå med det, men da fikk vi vare til svar at vi måtte dra på legevakten hvis det var akutt. Vi kunne evt. få en telefonkonsultasjon denne uken, men det hjelper jo ikke når de jo ikke kan teste urinen over telefonen. ble så frustrert! Dro ned på legevakten i kveld og de bare lo av oss, nei dette måtte vi ta med fastlegen. Nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Jenta har veldig vondt😢 Anonymkode: 2d94a...49f Må gå å levere urinprøve på kontoret og så få e-resept (digital til apoteket). Stakkars barn! Legene skal ha åpent til akuttimer de fleste plasser? Anonymkode: bf9fe...95f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg var 19 og fikk symptomer på UVI en fredags kveld. Lørdag kveld lå jeg på intensiven med nyrebekkenbetennelse og sepsis. Der lå jeg i ei uke. Du må ringe LV på nytt! Anonymkode: 232a1...fcb 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må gå å levere urinprøve på kontoret og så få e-resept (digital til apoteket). Stakkars barn! Legene skal ha åpent til akuttimer de fleste plasser? Anonymkode: bf9fe...95f «Skal» de? Jeg hører flere si dette, men finner ingenting på nett at de MÅ tilby dette. ts Anonymkode: 2d94a...49f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Hæ? Altså, jeg har lege på et populært fastlegekontor. Ved mindre ting og generell helsesjekk er det klin umulig å få time før tre uker senere. Men hver gang jeg har hatt urinveisinfeksjon har jeg fått time på dagen. Nettopp på grunn av faren for nyrebekkenbetennelse. Mistanke om UVI er en sånn ting du får hastetime for. Du må ha snakket med noen som er fullstendig inkompetent. Anonymkode: dadd4...ce0 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): «Skal» de? Jeg hører flere si dette, men finner ingenting på nett at de MÅ tilby dette. ts Anonymkode: 2d94a...49f Anonymkode: 232a1...fcb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 Det er alltid satt av timer til akutte ting. Du må ringe med én gang legekontoret åpner i morgen tidlig. Anonymkode: d6dea...db8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 Her jeg bor har mange av fastlegene akuttimer du kan få på dagen. Skjønner heller ikke hvorfor dere ble avvist på legevakta. Anonymkode: dae2e...65c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 Ok hun er 17 år... Drikk masse vann og se det an til i morgen. De fleste UVI går faktisk over av seg selv, det er sjeldent at det blir alvorlig. Er det fremdeles vondt imorgen tidlig ringer dere fastlegen med en gang de åpner og spør om få levere urinprøve og ha telefonkonsultasjon om resultatet. Jeg pleide aldri å gå til legen for UVI, det gikk alltid over på 1 døgn eller mindre. Hadde det vært lenger eller ikke vist bedring så hadde jeg gått til legen da. Anonymkode: 075ef...08b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå