AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #41 Del Skrevet 11. oktober 2021 4 hours ago, Anonymus Notarius said: Virker litt rart å ha islandske navn om man ikke er islandsk? De fleste av disse navnene finnes det jo norske versjoner av - Hauk, Brand, Balder, Leif og Ravn. Jeg foreslår Aslak. Jo, men virket som poenget var å være stautest mulig. Hva nå det er. Anonymkode: 51063...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #42 Del Skrevet 11. oktober 2021 1 hour ago, Entern said: Ser den. Ola pleide å være veldig vanlig i Innlandet. Samme med Per, Ole, Knut osv., "bestefarnavn" kanskje. For oss voksne er dette våre bestefarnavn. Men for de nyfødte nå er det 60- og 70-tallsnavnene som er bestefarsnavn. Jan, Geir, Rune, Bjørn, Lars, Per, Morten, Trond, Terje, Tor og en haug med dobbeltnavn der disse ofte inngår var vanlige rundt år 1970. Anonymkode: 51063...30d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. oktober 2021 #43 Del Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For oss voksne er dette våre bestefarnavn. Men for de nyfødte nå er det 60- og 70-tallsnavnene som er bestefarsnavn. Jan, Geir, Rune, Bjørn, Lars, Per, Morten, Trond, Terje, Tor og en haug med dobbeltnavn der disse ofte inngår var vanlige rundt år 1970. Anonymkode: 51063...30d Haha, godt poeng!😀 Da skal jeg lage en seriøs liste: Arne Olav Ivar Alf Knut Oddvin Geir Leif Kjell Kjetil Frode Ole Per Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #44 Del Skrevet 11. oktober 2021 Hilmar. Ansgard. Arnstein. Iver. Anton. Ingmar. Otto. Asbjørn. Konrad. Torgeir. Torgrim. Anonymkode: 86d19...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #45 Del Skrevet 11. oktober 2021 Konrad Anonymkode: 58b02...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 11. oktober 2021 #46 Del Skrevet 11. oktober 2021 Knut Sverre Sigurd Håkon Jon Johannes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 11. oktober 2021 #47 Del Skrevet 11. oktober 2021 Gorm, Ådne, Oddne, Odd, Jarl, Jarle.Inge.Per,Dag, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #48 Del Skrevet 11. oktober 2021 Mine gutar heiter Brage og Gard, det er fine, staute norske namn👍 Anonymkode: b1d76...d84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. oktober 2021 #49 Del Skrevet 11. oktober 2021 Entern skrev (4 timer siden): Den ser jeg. Selv om Johan vel også egentlig er en norsk versjon av John, tror jeg (litt som Ludvig = Louis). Johan (og Hans) tror jeg er tysk versjon av Johannes, John er den engelske. Den norske versjonen er Jon. Jon er forresten veldig fint, det kan jo også være et forslag til TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. oktober 2021 #50 Del Skrevet 11. oktober 2021 Anonymus Notarius skrev (12 minutter siden): Johan (og Hans) tror jeg er tysk versjon av Johannes, John er den engelske. Den norske versjonen er Jon. Jon er forresten veldig fint, det kan jo også være et forslag til TS Enig, Jon er veldig fint 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #51 Del Skrevet 11. oktober 2021 Aslak . Anonymkode: c1eba...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #52 Del Skrevet 12. oktober 2021 Asbjørn ❤️ Åsmund Bjørn Bjarne Trygve Alf Oddmund Einar Erling Eldar Egil Thorleif Synes det er så utrolig mange flotte navn som føles norske og staute. Kan godt hende at herkomsten kommer fra andre land, men alle disse forbinder jeg med "staut". I tillegg har man jo enstavelsenavnene som også er fine, men litt mindre staute synes jeg... Per, Jens, Tor, Leif, John og Bo Anonymkode: 3cd1b...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #53 Del Skrevet 12. oktober 2021 Vegard, Håvard, Torstein, Erlend, Eirik, Magnus, Martin, Lars. Anonymkode: 8740d...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMie Skrevet 12. oktober 2021 #54 Del Skrevet 12. oktober 2021 Mine favoritter til gutt: Karsten Lavrans Eirik Vetle Jan Jarle Sondre Andreas Ansgar Fartein Bård Olai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå