Gå til innhold

Hot Pinks lille helsereise


Hot Pink

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nok en travel uke, og jeg har nok ikke vært så flink som jeg burde. Har falt for noen fristelser i løpet av uken, men har prøvd å tilpasse slik at det ikke har gått feil vei i det minste. Så da er det ikke like stor nedgang denne uken. Men det er mye bedre enn ingenting, og er forberedt på at sånne uker som dette vil komme i blant :) 

11/10-21 - 136,5 - startvekt                               
15/10-21 - 134,1 (-2,4)
22/10-21 - 133 (-1,1) 
29/10-21 - 132,3 (-0,7)

Totalt: -4,2

Har også begynt å tenke så smått på delmål. Er egentlig ikke så innmari fan av tidsbestemte mål, men det hadde vært veldig flott med totalt -10kg før jul. Kanskje mest for å beholde motivasjon og viljestyrke i en tid hvor det er lett å skeie ut litt for mye :plystre:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,7 er kjempebra, og du vil ikke få de samme høye tallene hver uke. Dette går opp og ned hele tiden :) 

Delmål er kjempelurt for da føles det ikke så innmari langt frem. Jeg har hatt det hele tiden, men har først nå lagt inn sluttmålet mitt på Fitbit. Så lag deg delmål og små belønninger (ikke mat) som du unner deg når du kommer dit. F eks. nye joggesko hvis du trenger det, en ny bukse osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Luka_S og @Wit!  Ja, blir nok å legge inn 10kg som delmål hele veien. Og lurt det med belønninger også tror jeg, så jeg må tenke litt på hva de kan være

11/10-21 - 136,5 - startvekt                               
15/10-21 - 134,1 (-2,4)
22/10-21 - 133 (-1,1) 
29/10-21 - 132,3 (-0,7)
05/11-21 - 132, 4 (+0,1)

Totalt: -4,1

Så bittelitt opp i går. Sånn er det noen ganger, heldigvis har det en naturlig årsak og var helt forventet, bare litt senere enn normalt :) Har vært flinkere denne uken enn forrige, klart å motstå kakepress på jobb blant annet. Og da jeg var i butikken en dag skulle jeg ha meg en liten sjokolade, jeg bare stirret på hylla i et minutts tid og innså at ingenting fristet. Det skjer virkelig ikke ofte :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du greide å motstå sjokoladen! Jeg har også ofte vært der i det siste, egentlig ingenting som frister i godtehylla, særlig når jeg vet hvor mange kalorier det "koster". Og ofte tenker jeg "åh, på lørdag skal jeg spise det og det og det", men så når lørdagen kommer har jeg ikke så voldsomt lyst på det likevel. Så lenge man klarer å utsette det man er fysen på en liten stund, så er det faktisk ikke så vanskelig å unngå det. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, tror nok det er litt slik at det er ideen som frister, og det har jo kanskje sammenheng med det å være opplært til at godis og annen kaloririk mat = kos. 🙈 

På fredag var vekta helt død, måtte bytte batterier. Hadde ikke batterier, så da fikk det vente. Vi har hatt besøk i helga og spist ute blant annet, så var jo litt spent da jeg endelig fikk veid meg i morges. Men det gikk så fint :) 

11/10-21 - 136,5 - startvekt                               
15/10-21 - 134,1 (-2,4)
22/10-21 - 133 (-1,1) 
29/10-21 - 132,3 (-0,7)
05/11-21 - 132,4 (+0,1)
14/11-21 - 131,7 (-0,7)

Totalt: -4,8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...