Gå til innhold

Hot Pinks lille helsereise


Hot Pink

Anbefalte innlegg

Ja, så sitter man her da, for ørtende gang, klar for å ta fatt på den lange veien til en sunnere, slankere og sterkere kropp - og forhåpentligvis en bedre hverdag. 
 

Er mye som må vekk. Tosifret antall kilo, orker ikke engang å si akkurat hvor mye, det er rett og slett bare for flaut. 


Håper det kan hjelpe litt på motivasjon, viljestyrke osv. å dele oppturer og nedturer her ☺️ Kommer i alle fall til å oppdatere med resultater hver fredag, og ellers litt tanker, observasjoner og lignende. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er på vei jeg også. :)
Følger deg gjerne på veien! Det er godt å ha noen som kommer med en liten boost, og som man liksom må stå litt til ansvar for her inne (sånn føler jeg det, da). ;)

Lykke til på ferden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen i gjengen! Mange fine damer her som heier på hverandre, og du er ikke den eneste som skal ned tosifret. Håper du kommer godt i gang 👏💪

Hvis jeg kan tipse om én ting; ta «før» bilder og mål kroppen din.Kan være veldig god å ha hvis du føler vekten stagnerer selv om du jobber godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk! 😄 
 

12 hours ago, Luka_S said:

Hei, er på vei jeg også. :)
Følger deg gjerne på veien! Det er godt å ha noen som kommer med en liten boost, og som man liksom må stå litt til ansvar for her inne (sånn føler jeg det, da). ;)

Lykke til på ferden!

Ja, det tenker jeg også. Vanskeligere å snike seg unna og gjøre ting halvveis når man vet at noen på en måte regner litt med en 🙂 Tusen takk, og lykke til til deg også!

4 hours ago, Bokdamen said:

Hei og velkommen i gjengen! Mange fine damer her som heier på hverandre, og du er ikke den eneste som skal ned tosifret. Håper du kommer godt i gang 👏💪

Hvis jeg kan tipse om én ting; ta «før» bilder og mål kroppen din.Kan være veldig god å ha hvis du føler vekten stagnerer selv om du jobber godt. 

Takk for det! Og takk for tips, det skal jeg helt klart gjøre. Sikkert veldig fint å ha det å se på når man kommer til kjipe platåer 🙈


Endelig fint vær igjen etter hva som føles som en evighet med regn. Så da blir det en liten gåtur i skogen i løpet av dagen, ikke ofte det frister like mye som nå 😊  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du er slettes ikke alene om å skulle gå ned tosifret! 😊 Jeg har allerede gått ned tosifret og skal ned et tosifret antall kg til 🤪 Lykke til på reisen 😊🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Kirrikas 😊 Og lykke til videre til deg, høres jo ut som du har gjort det kjempebra så langt! 😊

Innser nå at da jeg skrev det første innlegget midt på natta, så tenkte jeg ikke over at tosifret kan være så mangt 😂 Er altså snakk om halvering av vekta, pluss minus. 

Den siste måneden har vært slik at jeg ikke har vært på vekta fordi jeg har følt at det har gått i feil retning, og jeg har ikke orket tanken på å se et enda høyere tall enn sist. Hoppet i det i dag tidlig da, og det var ikke så ille som jeg så for meg. Ikke så veldig hyggelig likevel :unsure: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den badevekta er et nødvendig onde, synes jeg. Det er ikke gøy å gå på den og se sannheten i øynene, men til slutt bare må man hvis man skal komme noen vei. Når man bare unngår å veie seg og stikker hodet i sanden, kan det gå utrolig skeis over lang tid, og da er det vanskelig å få snudd. Been there, done that. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nedgangen 😊 Vi er flere her som har to-sifret antall kilo som skal ned, og godt over det også. Det er tøft i starten, men jeg lover deg, det blir litt enklere etterhvert 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig spent på veiing i morgen :vekt:

Har fulgt planen min til punkt og prikke denne uken, så håper på en god start på dagen. Vet jo at det kan gå veldig fort de første par ukene, og at det ikke vil være representativt for hvordan det blir videre, men er likevel veldig fint å få den boosten til å begynne med 😊 

Jeg følger periodisk faste 16:8, med planer om å trappe opp til 18:6 med tiden. Dette i kombinasjon med å passe på kaloriene, altså veie og logge hver eneste smule som skal inn i munnen, fungerte kjempebra for meg i året før det ble pandemi og jeg mistet piffen helt. For nå lar jeg en kcal være en kcal, bare det passer inn i budsjettet mitt. Ikke nødvendigvis det beste rent ernæringsmessig, men tar én ting om gangen og forsøker jo egentlig å ta ganske smarte valg likevel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det kan være lurt å ikke henge seg opp i for mange ting på en gang, feks kaloriinnhold, makroer, trening, faste osv. Finn én eller to ting å endre på om gangen, og finn ting som faktisk funker for deg og som du kan leve med. Det er bedre enn å gå for hardt ut og så gi opp fordi det ble for overveldende med alt på én gang. 

Lykke til med veiing i morgen! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiiing i dag. 
Og du - jeg er helt enig med deg: En kalori er en kalori. Om den kommer fra en gulerot eller en kokosbolle spiller ingen trille, så lenge den passer inn i kaloriregnskapet. 
God helg 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, here we go: 

11/10-21 - 136,5 - startvekt                               
15/10-21 - 134.1 (-2,4)
 

Fornøyd med det altså, selv om det nok er mye vann og sånn 🙂 

Endret av Hot Pink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med super start! Det er gøy når det går unna! :)
Satser på at fortsettelsen også blir bra. God helg! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært en veldig hektisk uke her, så det er bra at det endelig er helg 😃
Er litt stolt også, da slike uker ofte har fått meg til å gi f... i hva jeg spiser, eller rettere sagt hvor mye. Men ikke denne gangen, har heldigvis klart å holde det gående. Trening har det vært heller dårlig med da, men får trøste meg med at det har blitt litt mer hverdagsaktivitet enn vanlig. Liker egentlig det, når aktiviteten kommer naturlig pga noe som må gjøres. Føles ikke som like mye jobb da :fnise:

Har selvfølgelig vært på vekta i dag, fredag er fredag. Var litt skummelt da det straks er tid for de dagene i måneden hvor kroppen holder litt ekstra godt på vannet og sånn, men heldigvis har det blitt litt nedgang denne uken også :)

11/10-21 - 136,5 - startvekt                               
15/10-21 - 134.1 (-2,4)
22/10-21 - 133 (-1,1) 
Totalt: -3,5

God helg til alle som tar turen innom! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, og gratulerer med nok et godt resultat!

Håper du klapper deg selv på skuldra for de gode valgene du tar igjennom uka, spesielt når uka har vært hektisk…!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...