AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Vi har vært på besøk og omvisning på masse barnehager i vår kommune og i nabokommunen, og den som ble vår favoritt ligger selvfølgelig i nabokommunen 30 minutter unna! Den skilte seg ut på så mange måter og er en privat barnehage. Er det noen som har barnehage 30 minutter unna og kan dele erfaringer? Eller er det galskap?? Det mente våre foreldre som sa at barnet bør gå i nærheten av der vi bor på grunn av praktiske årsaker, men de kommunale barnehagene rundt oss synes vi ikke virket bra. Anonymkode: 23bf7...2bf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Ville valgt en mye nærmere. Mer praktisk og ungen får begynne på skole med venner fra barnehagen. Anonymkode: 26be1...de1 22
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Er det 30 min med bil eller ved at dere går? Vi har barnet vårt i en barnehage ca.20 med gåavstand og er helt fornøyd med det. Anonymkode: c5947...6e0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Vi har hatt barnehage 15 min unna der vi bor. Testet ut nærbarnehagen først, men byttet barnehage fordi barnet viste tegn på mistrivsel etter to år. Blomstret opp i ny barnehage, vi angret aldri. Holdt hele tiden kontakt med ulike familier og fritidsaktiviteter i nærmiljøet, og overgangen til skole gikk kjempebra. Hvis det for eksempel er på vei til jobb er det 0 problem tenker jeg. Det er viktig å trives og ha det bra på det stedet man skal være hver dag i kanskje fem år, og en god barnehage er viktig for barnas utvikling. Anonymkode: 51333...67a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Det blir mye kjøring det, hver eneste dag , på en liten kropp. Anonymkode: d4f25...65d 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 Hvor er arbeidsplassen i forhold til de tretti minuttene? Må dere kjøre tilbake til start slik at det faktisk er en times reisevei? Isåfall er det for langt. Jeg har barnehage ti minutter nord av hjemmet og arbeidssted femten minutter sør for hjemmet. Jeg synes jeg bruker sykt mye tid på kjøring. Det finnes barnehager nærmere, men jeg valgte denne fordi det er verdt all kjøringen. Man skal ikke undervurdere en god barnehage, men det finnes grenser for mye kjøring man tåler. Anonymkode: baa34...31a 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det 30 min med bil eller ved at dere går? Vi har barnet vårt i en barnehage ca.20 med gåavstand og er helt fornøyd med det. Anonymkode: c5947...6e0 Ts her. Bil 😬 Anonymkode: 23bf7...2bf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ville valgt en mye nærmere. Mer praktisk og ungen får begynne på skole med venner fra barnehagen. Anonymkode: 26be1...de1 Vi planlegger å flytte til nabokommunen når vi får bedre råd. Vi vet ikke hvor lang tid det tar. Barnet blir 1 år i desember. Anonymkode: 23bf7...2bf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 Nei, galskap Anonymkode: 26ddf...b93
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor er arbeidsplassen i forhold til de tretti minuttene? Må dere kjøre tilbake til start slik at det faktisk er en times reisevei? Isåfall er det for langt. Jeg har barnehage ti minutter nord av hjemmet og arbeidssted femten minutter sør for hjemmet. Jeg synes jeg bruker sykt mye tid på kjøring. Det finnes barnehager nærmere, men jeg valgte denne fordi det er verdt all kjøringen. Man skal ikke undervurdere en god barnehage, men det finnes grenser for mye kjøring man tåler. Anonymkode: baa34...31a Arbeidsplassen er faktisk på veien til denne barnehagen og vi har 55 minutter til jobb hver dag dersom vi ikke har hjemmekontor. Ja, vi kjører mye faktisk... Anonymkode: 23bf7...2bf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 Trivsel er viktig og verdt de 30 min. Men, pass på at dere ikke lar dere lure av en glansbilde av en privat barnehage. Selv om de kanskje har finere lokaler, med kokk og aktivitetsrom, så er det personalet som er det viktigste. Helst bør de være faglærte, og ha god dekning på avdelingene. ellers er det en bonus å bli kjent med familier i eget nærområde, slik at de etterhvert kan besøke hverandre. Så for meg skulle det vært ganske dårlig inntrykk på nærmeste bhg, for å velge en som er så langt unna Anonymkode: 00f6b...1f8 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Arbeidsplassen er faktisk på veien til denne barnehagen og vi har 55 minutter til jobb hver dag dersom vi ikke har hjemmekontor. Ja, vi kjører mye faktisk... Anonymkode: 23bf7...2bf Vi bor 15 minutter unna barnehagen, og bestevennen til ungen min har 30 min til samme (bor litt usentralt). Har ikke fått inntrykk av at det er et stort problem for dem. Litt tid i bil hver dag blir det jo, men det kan være avslappende/koselig også det, kommer kanskje litt an på ungen. Jeg har valgt den barnehagen nesten lengst unna oss i kommunen fordi jeg tenker at det viktigste er god barnehage, ikke å slippe litt kjøring eller å ha haugevis av venner ved skolestart (det er absolutt fint det - men for de aller fleste unger går det helt fint uansett, to uker på SFO før skolestart og de har masse nye venner). Nå går min i steinerbarnehage og barna kommer fra rundt omkring i kommunen da, så kan fort være noen i vårt område også, men likevel. Men enig i en som skrev over her, mye de private kan lokke med har veldig liten betydning sammenlignet med personalet, bemanningstetthet, god bruk av vikar mm, så ville vært sikker på at man velger av rette årsaker i alle fall. Anonymkode: d985d...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 De aller fleste barnehager har ganske likt innhold. Det er personalet som har alt og si, bygget og uteområdet har lite å si. 30 min unna er langt og barnet ditt kommer til å sovne i bilen på vei hjem fra barnehagen hver dag, da har du det gående når han skal legge seg. anbefaler deg å ha barna i en barnehage hvor han skal følge de samme barna over i skolen. Barnehagen til mine barn var 100 meter unna. Lettvint og gjorde hverdagen enklere på alle måter. Anonymkode: f4bab...968 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De aller fleste barnehager har ganske likt innhold. Det er personalet som har alt og si, bygget og uteområdet har lite å si. 30 min unna er langt og barnet ditt kommer til å sovne i bilen på vei hjem fra barnehagen hver dag, da har du det gående når han skal legge seg. anbefaler deg å ha barna i en barnehage hvor han skal følge de samme barna over i skolen. Barnehagen til mine barn var 100 meter unna. Lettvint og gjorde hverdagen enklere på alle måter. Anonymkode: f4bab...968 Ts her... Vi har ikke tenkt til å bo her vi gjør for alltid. Vi vil flytte til nabokommunen der denne barnehagen ligger på sikt, men vi har ikke råd til det akkurat nå. Høye boligpriser... Anonymkode: 23bf7...2bf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 En av tingene som har gjort hverdagen mye enklere i småbarnsfasen er at vi har veldig kort vei til barnehagen! Det er ikke mange timene mellom henting og legging på ettermiddagen og å minimere tid brukt på transport har for oss vært veldig viktig. Anonymkode: 6ec10...38c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De aller fleste barnehager har ganske likt innhold. Det er personalet som har alt og si, bygget og uteområdet har lite å si. 30 min unna er langt og barnet ditt kommer til å sovne i bilen på vei hjem fra barnehagen hver dag, da har du det gående når han skal legge seg. anbefaler deg å ha barna i en barnehage hvor han skal følge de samme barna over i skolen. Barnehagen til mine barn var 100 meter unna. Lettvint og gjorde hverdagen enklere på alle måter. Anonymkode: f4bab...968 Ts her... De barnehage her vi bor er kommunale og de har flere vikarer enn i de private. Den som er nærmest hadde jeg aldri satt mine barn i, da det er en flerkulturell barnehage. Anonymkode: 23bf7...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En av tingene som har gjort hverdagen mye enklere i småbarnsfasen er at vi har veldig kort vei til barnehagen! Det er ikke mange timene mellom henting og legging på ettermiddagen og å minimere tid brukt på transport har for oss vært veldig viktig. Anonymkode: 6ec10...38c Ts her... Enig med deg, men vi jobber ikke i vår hjemkommune med i en kommune på veien til denne barnehagen. Derfor jeg vurderer denne abrnehagen. Anonymkode: 23bf7...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 Hvis denne barnehagen er på vei til jobben deres, ville jeg tenkt at det var OK. Er den motsatt vei, ville jeg helt klart tenkt nei. Anonymkode: 0609c...c40 2
Kelsier Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her... De barnehage her vi bor er kommunale og de har flere vikarer enn i de private. Den som er nærmest hadde jeg aldri satt mine barn i, da det er en flerkulturell barnehage. Anonymkode: 23bf7...2bf Hva mener du med det i denne sammenheng? 11
Mnjah Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her... De barnehage her vi bor er kommunale og de har flere vikarer enn i de private. Den som er nærmest hadde jeg aldri satt mine barn i, da det er en flerkulturell barnehage. Anonymkode: 23bf7...2bf Hva i alle dager er en flerkulturell barnehage? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå