Gå til innhold

Har ingen venner utenom jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen venner på fritiden å være med. Alle jeg omgås med er kollegaer. Men de orker ikke omgås med kollegaer på fritiden. Jeg hadde så lyst å ordne fest for oss, nå som vi kan møtes fritt, jeg ville til og med stå for maten og alt, det står ikke på økonomien, vil gjerne spandere. Men ingen vil.. Jeg må si jeg føler meg patetisk og ensom. På jobb er jeg godt likt, er ganske utadvendt der. Men introvert ellers. Føler og at kollegaene mine er de eneste som liker meg, tror ingen liker meg ellers. Ingen vil bli kjent, blir oversett selv om jeg prøver å by på meg selv. Og nå føler jeg at jeg mistet piffen, når ikke en gang kollegaene mine som jeg trodde likte meg vil delta på en sammenkomst en gang. Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å høre om andre har det på samme måte. Er lei av å være venneløs, spesielt nå når alle feirer åpningen etter corona. 

Anonymkode: 0d35d...09d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fattig trøst men tror det er svært mangen som har det slik. Eneste du kan gjøre er å prøve å nye ditt eget selvskap. Trøste deg med at du ikke er alene. Har du noen gamle venner du kan ta kontakt med? Og ellers må du bare forsette å prøve å ta kontakt med folk. Ikke gi opp selv om du blir avvist innimellom. Og jeg er nesten helt sikker på at du kjenner noen som også er ensom som hadde blitt glad hvis du tar kontakt .

Det går seg til etterhvert. Ikke gi opp. 

Anonymkode: 37496...7f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært meg som skrev dette. Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg gleder meg i månedsvis til det skjer noe sosialt med jobben (skjer vel 1-3 ganger i året). Ellers har jeg ingen andre utenom samboeren min. 
 

Jeg hadde mange venner i studietiden og barndommen, men alle har bare forsvunnet med årene. Litt etter litt. De aller fleste har flyttet og fått egne liv. 

Anonymkode: 1ceac...645

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ingen venner på fritiden å være med. Alle jeg omgås med er kollegaer. Men de orker ikke omgås med kollegaer på fritiden. Jeg hadde så lyst å ordne fest for oss, nå som vi kan møtes fritt, jeg ville til og med stå for maten og alt, det står ikke på økonomien, vil gjerne spandere. Men ingen vil.. Jeg må si jeg føler meg patetisk og ensom. På jobb er jeg godt likt, er ganske utadvendt der. Men introvert ellers. Føler og at kollegaene mine er de eneste som liker meg, tror ingen liker meg ellers. Ingen vil bli kjent, blir oversett selv om jeg prøver å by på meg selv. Og nå føler jeg at jeg mistet piffen, når ikke en gang kollegaene mine som jeg trodde likte meg vil delta på en sammenkomst en gang. Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å høre om andre har det på samme måte. Er lei av å være venneløs, spesielt nå når alle feirer åpningen etter corona. 

Anonymkode: 0d35d...09d

Husk at mange fortsatt er litt shaky av denne pandemien. Ikke sikkert at alle er like komfortable med å gå på fest ennå. ❤️ 

Anonymkode: 0d997...5a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener kollegaer, dere er jo ikke venner. Viktig å forstå dette, selv om man har en god tone på jobb så trenger man ikke bruke noe mer tid på hverandre. Husk på hvor mye tid jobben tar, viktig å koble den vekk på fritiden.

Du bør heller jobbe for å få noen du kan møte utenom jobben som du ikke jobber sammen med, oppsøk en interesse-ting. Ikke få deg venner via jobben, det er utrolig slitsomt. Dette lærte jeg i min forrige jobb, der var det syklubb og alle spillte venninner. Dette gikk til helvete.

Bygg deg opp et liv utenfor jobben som du trives med, fritiden er den viktigste tiden man har. Jobben handler om å tjene seg penger til å leve.

Dessverre er det mange som tror man er venner bare fordi man jobber sammen......

Anonymkode: d7789...022

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, jo mer du trenger deg på et menneske.....jo mindre er muligheten for at noen vil bruke tid på deg.

Voksne mennesker velger selv, trenger ikke få ting arrangert for seg.

Anonymkode: d7789...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ingen venner utenom kollegaer. Heldigvis finner vi på ting ofte, selv om de fleste av dem har venner utenfor arbeidsplassen også. 

Sikker på at det ikke bare var et dårlig tidspunkt, for kort varsel, etc? Ikke gi opp! Men må si jeg syns du er modig som inviterer, jeg tør ikke det selv i frykt for at dette skulle skjedd 😅

Er helt uenig med de som sier at man ikke bør være venner med kollegaer. Dette er jo folk man har masse til felles med, og trivselen min blir ihvertfall løftet mange hakk av det. Ble ansatt under korona, og likte meg ikke så godt før vi i sommer begynte å finne på masse sosiale ting utenfor jobb. Det ble en helt annen dynamikk i gruppa. 

Anonymkode: 4173b...d72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har heller ingen venner utenom kollegaer. Heldigvis finner vi på ting ofte, selv om de fleste av dem har venner utenfor arbeidsplassen også. 

Sikker på at det ikke bare var et dårlig tidspunkt, for kort varsel, etc? Ikke gi opp! Men må si jeg syns du er modig som inviterer, jeg tør ikke det selv i frykt for at dette skulle skjedd 😅

Er helt uenig med de som sier at man ikke bør være venner med kollegaer. Dette er jo folk man har masse til felles med, og trivselen min blir ihvertfall løftet mange hakk av det. Ble ansatt under korona, og likte meg ikke så godt før vi i sommer begynte å finne på masse sosiale ting utenfor jobb. Det ble en helt annen dynamikk i gruppa. 

Anonymkode: 4173b...d72

Vet ikke hvor mange år du har jobbet, men viktig med variasjon i livet.Det blir fort syklubb og gruppepress ut av ting.

Du bruker jo allerede ordet "gruppa". Man er enkeltindivider som møtes for å jobbe sammen.

Anonymkode: d7789...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor mange år du har jobbet, men viktig med variasjon i livet.Det blir fort syklubb og gruppepress ut av ting.

Du bruker jo allerede ordet "gruppa". Man er enkeltindivider som møtes for å jobbe sammen.

Anonymkode: d7789...022

Skjønner ikke helt hva du mener. Hvordan er vennskap med kollegaer annerledes enn vennskap med folk du møter i andre sammenhenger? 

Anonymkode: 4173b...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gledet meg som en jenteunge til gjenåpningen. Men ikke en eneste venninne har hatt mulighet til å bli med. Alle på jobb har snakket om hvor koselig det var med ny tur ut og spurt meg, jeg har latt som om jeg ikke har orket. Har endt opp flere ganger at jeg har blitt med kompiser, men hver gang har de prøvd seg og blitt dritsure når jeg har avslått, så har bare endt i uhyggelig drama alle turene ut. Så jeg blir spurt ut av en haug menn, men ingen venner og det er sårt.

Anonymkode: 96b7e...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde gledet meg som en jenteunge til gjenåpningen. Men ikke en eneste venninne har hatt mulighet til å bli med. Alle på jobb har snakket om hvor koselig det var med ny tur ut og spurt meg, jeg har latt som om jeg ikke har orket. Har endt opp flere ganger at jeg har blitt med kompiser, men hver gang har de prøvd seg og blitt dritsure når jeg har avslått, så har bare endt i uhyggelig drama alle turene ut. Så jeg blir spurt ut av en haug menn, men ingen venner og det er sårt.

Anonymkode: 96b7e...28f

Altså kolleger har spurt om jeg har hatt det gøy ute, ikke spurt meg med ut*

Anonymkode: 96b7e...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skjønner ikke helt hva du mener. Hvordan er vennskap med kollegaer annerledes enn vennskap med folk du møter i andre sammenhenger? 

Anonymkode: 4173b...d72

En kollega er jo ikke et menneske du velger selv, men noen du er tvunget til å omgås pga man jobber på samme sted.

Klarer du ikke å forstå det? Man velger jo selv hvem man vil omgås.

Det blir også lite avbrekk fra jobben om man skal omgås kollegaer på fritiden, lite variasjon i livet.

Anonymkode: d7789...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får få deg en hobby og venner der. Så kan eventuelle venner i jobb bli et pluss.

Anonymkode: df891...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si det var modig av deg å invitere kollegaer på fest og mat, det hadde aldri jeg turt 😂

Du er rå, ts. Sikker på at du ikke leter i feil miljø/krets, at det helt sikkert er noen venner som hadde passet for deg der ute?

Anonymkode: abaf8...ae1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har jobb og gode kollegaer. Mange som ikke har det, verdsett det du har! Fyll fritiden din med noe annet, frivillig arbeid eller aktivitet. Bestem deg for om du vil synd synd på deg selv, eller fylle livet med noe annet.

Anonymkode: ad34c...c3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 22.40):

Det kunne vært meg som skrev dette. Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg gleder meg i månedsvis til det skjer noe sosialt med jobben (skjer vel 1-3 ganger i året). Ellers har jeg ingen andre utenom samboeren min. 
 

Jeg hadde mange venner i studietiden og barndommen, men alle har bare forsvunnet med årene. Litt etter litt. De aller fleste har flyttet og fått egne liv. 

Anonymkode: 1ceac...645

Ikke uvanlig dette, kolleger er "venner", men kun i arbeidstiden og på lønningspils. Barndomsvenner forsvinner om man flytter og ikke har tid til dem lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Variant skrev (27 minutter siden):

Ikke uvanlig dette, kolleger er "venner", men kun i arbeidstiden og på lønningspils. Barndomsvenner forsvinner om man flytter og ikke har tid til dem lenger

Er vel en slags lønningspils ts inviterte til da, en gjennåpningspils. 

Anonymkode: fadab...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kvinne eller mann? Det finnes i hvert fall apper for kvinner som søker nye venninner, litt som tinder typ, men bare for vennskaplige forhold, i alle aldre. "GoFriendly" har jeg brukt en del og fått venninner gjennom. "Hey! Vina" er også en app man kan bruke. Anbefaler deg å prøve de ut om du ønsker nye vennskap :) Har vært mye venneløs selv, og det er så ensomt. Håper ting ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: 6c13b...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel en slags lønningspils ts inviterte til da, en gjennåpningspils. 

Anonymkode: fadab...a9a

Må vel kanskje være kolleger med familie og barn da uten å spekulere for mye. Av egen erfaring så er det beste "kollegiale" utelivet blandt de yngste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2021 at 5:08 PM, AnonymBruker said:

Er helt uenig med de som sier at man ikke bør være venner med kollegaer. Dette er jo folk man har masse til felles med

Trenger jo ikke ha noe til felles selv om jobber sammen da?

Anonymkode: dd794...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...