Gå til innhold

Jodaså... Nå skal det jobbes med helsa!

Jodaså

Anbefalte innlegg

Uff, stakkars deg, typisk at sånn skjer når man er innstilt på å gjøre endringer.. God bedring❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frustrert_student skrev (21 timer siden):

Uff, stakkars deg, typisk at sånn skjer når man er innstilt på å gjøre endringer.. God bedring❤️

Takk for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke siden fallet, og har lært litt om meg selv.... Jeg er nok ganske lat, og kunne nok fort latt meg rive med av lollipopp, potetgull, sofaliv og Netflix. Heldigvis er jeg også ganske målrettet og ambisiøs... Nå kjenner jeg at jeg vil ha noen mål, selv om jeg ikke kan sette for høye mål om jeg ha sjanse til å nå de. Men innen 20.12. Vil jeg :

- være smertefri. 

- gå ned 5 kg

Jeg skal nå målene ved å følge råd fra fysio, men på grunn av de nye skadene kan jeg ikke trene med særlig puls på noen uker. Men jeg skal gjøre styrkeøvelser hver dag!

Jeg skal passe kostholdet igjen, og registrere mat en periode (for å gjenvinne oversikt) . Jeg skal også drikke nok vann, ca 1,5 l per dag. 

Tenker dette holder for den neste 6-ukers perioden. Begynner (igjen) i morgen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Restarten har gått fint. Jeg gjør litt øvelser hver dag, og holder meg til planlagt kosthold. 

Vekt på mandag var 100,6 så det var litt tilbake til start. Likevel fornøyd altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.10. Startvekt for denne runden:100,2

08.11. 100,6 (+0,4)

15.11 99, 0 kg (-1,6)

Totalt så langt - 1,2 kg

Det er så deilig når innsats gir resultater 😊

Mål for denne uka:

🌺 Være enda mer konsekvent med styrketrening og øvelser

🌺 Gå daglig tur 

🌺 Fortsette å logge mat, og drikke vann

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jodaså skrev (På 15.11.2021 den 9.23):

08.11. 100,6 (+0,4)

15.11 99, 0 kg (-1,6)

22.11. 98,6 (-0,4)

Totalt så langt - 1,6 kg😊

Egentlig bare glad for at det ble nedgang denne uka, for sliter med motivasjon for gjennomføring. 

Mål for denne uka også:

🌺 Være enda mer konsekvent med styrketrening og øvelser

🌺 Gå daglig tur 

🌺 Fortsette å logge mat, og drikke vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (2 minutter siden):

Bra jobba 👍 Dette kommer til å gå i rykk og napp, men du er på riktig vei 😊

Takk,greit mm med påminnelse i blant☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg lager meg en liten delmålsliste med belønninger: 

97 kg - blitt "bare" overvektig (ja, jeg er høy) - kjøpe såpe fra Rituals

94 kg - fotpleie +sjekke om klær jeg har liggende (som har vært for små) passer

91 kg- friske opp klatreferdigheter, ta topptaukort (har brattkort egentlig, men ikke klatret på over 10 år) og klatre med mannen 

89 kg- undet 90 kg for første gang på 20 år. Begynne å ri igjen (på store nok hester). Var hestejente lenge, men ikke ridd på årevis pga vekt. 

Tror det holder foreløpig. Har ikke noe fastsatt sluttmål, og er usikker på om det er dumt. Jeg er normalvektig (i følge kmi) ved 80 kg, og hadde vært deilig å komme under det. Det har jeg imidlertid ikke vært siden midten av barneskolen, så virker helt urealistisk... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har først nå nylig laget mål om sluttvekt. For meg var det viktigere å gå NED, og så fikk det komme etterhvert 😊

Syns det er fint du har satt deg opp flere delmål. Det er mye enklere å se frem til neste delmål enn å tenke 15 kg ned. Det kan føles utrolig langt (ihvertfall er det sånn for meg).

Dette klarer du 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja, da var det gått 1,5 mnd... Har tatt helt pause. Dette pga sviktende motivasjon, smerter pga skader,mye fest morro og juleforberedelser 😛 Det var deilig, men det vises på vekta. Jeg skulle i gjenge igjen i går,men jobber med overgangen. Må dra meg selv i nakken nå! 

08.11. 100,6 (+0,4)

15.11 99, 0 kg (-1,6)

03.01. 103 (+4)

Totalt så langt +2,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.10. Startvekt for denne runden:100,2

08.11. 100,6 (+0,4)

15.11 99, 0 kg (-1,6)

03.01. 103 (+4)

10.01. 102,6 (-0,4)

Totalt så langt +2,4

Blæh det går seint og trått nå... Jeg har og har hatt ekstremt mye å gjøre den siste tiden. Har bestemt at jeg begynner "ordentlig" igjen på mandag. Denne uka er det fem (!) Barnebursdager, mensen og 150% jobb. Jeg må jo klare livstilsendring og livet samtidig,men ikke akkurat denne uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Så flink du er så fortsetter:) Jeg leter etter inspirasjon til å komme i gang selv, og det gav du:) Jeg kjenner meg igjen i det at når det er mye som skjer blir a mor i siste rekke, og vekten kryper oppover. Jeg har hatt syke barn i lengre tid, og er alene med dem, så jwg har ikke hatt noe å gi til meg selv. Det har resultert i stresspising og ingen trening. Men i kveld har jeg bestilt diverse vitamintilskudd, og har satt meg som mål å drikke 2l vann hver dag samt trene hjemme. Har så lyst under 70kg, er 81 nå, og bare 166 høy. Gleder meg til å følge deg fremover!:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (På 10.1.2022 den 23.11):

Hei! Så flink du er så fortsetter:) Jeg leter etter inspirasjon til å komme i gang selv, og det gav du:) Jeg kjenner meg igjen i det at når det er mye som skjer blir a mor i siste rekke, og vekten kryper oppover. Jeg har hatt syke barn i lengre tid, og er alene med dem, så jwg har ikke hatt noe å gi til meg selv. Det har resultert i stresspising og ingen trening. Men i kveld har jeg bestilt diverse vitamintilskudd, og har satt meg som mål å drikke 2l vann hver dag samt trene hjemme. Har så lyst under 70kg, er 81 nå, og bare 166 høy. Gleder meg til å følge deg fremover!:)

Så utrolig hyggelig melding å lese-tusen takk,og lykke til! Jeg har ikke akkurat klart å være til stor inspirasjon den siste uka, men heldigvis er det mange fine profiler å følge her ☺️

Her er hverdagen i gang,og jeg følger jeg er på sporet igjen (dag 1 😁). Jeg var oppe en time før ungene,og fikk både testa yoga og fysioøvelser på morgenen. I tillegg har jeg logget mat, drukket nok vann og gått kveldstur -føles godt å være i gang igjen! Før var jeg så redd for å si il folk at jeg jobba med helsa og vekta. Tror det var pga frykt for å mislykkes. Nå er det ingen hemmelighet,og det er mer hjelpsomt altså 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.10. Startvekt for denne runden:100,2

08.11. 100,6 (+0,4)

15.11 99, 0 kg (-1,6)

03.01. 103 (+4)

10.01. 102,6 (-0,4)

17.01. 103,6 (+1)

Totalt så langt +3,4 

Ikke akkurat riktig vei! Hadde mest lyst til å "glemme"veiing en uke,men da hadde jeg ikke fått sett fremgangen jeg nå venter neste uke 😁 Tenker derfor det ikke hadde hjulpet meg noe å lukke øynene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra at du ikke "lukker øynene" og bare lar være å logge når resultatet ikke er som du ønsker. Jeg har selv tenkt samme tanken noen ganger, men har heldigvis valgt å være åpen om både oppturer og nedturer. Du lærer av dette, så neste gang ser du bedre resultater igjen 💪👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Dette ble jo litt av en dag!🤩 Imponerende å ta fatt før ungene er oppe!😅🙌 Det går alltid opp og ned, men at du faktisk tar opp igjen tråden og fortsetter har alt å si.

Jeg har falt av litt selv de siste dagene. Lite søvn pga sykdom hos barna har tatt all energi, så maten har vært så som så, og mosjonen uteblitt. Fordelen med syke barn alene er at man rekker ikke spise særlig, så vekten er én kg ned😄👌 

Håper å få mosjonert litt de kommende dagene😊 Ønsker deg en kjempefin dag!😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Wit skrev (På 18.1.2022 den 7.34):

Veldig bra at du ikke "lukker øynene" og bare lar være å logge når resultatet ikke er som du ønsker. Jeg har selv tenkt samme tanken noen ganger, men har heldigvis valgt å være åpen om både oppturer og nedturer. Du lærer av dette, så neste gang ser du bedre resultater igjen 💪👍

Molly85 skrev (På 18.1.2022 den 8.04):

Så flink du har vært! Dette ble jo litt av en dag!🤩 Imponerende å ta fatt før ungene er oppe!😅🙌 Det går alltid opp og ned, men at du faktisk tar opp igjen tråden og fortsetter har alt å si.

Jeg har falt av litt selv de siste dagene. Lite søvn pga sykdom hos barna har tatt all energi, så maten har vært så som så, og mosjonen uteblitt. Fordelen med syke barn alene er at man rekker ikke spise særlig, så vekten er én kg ned😄👌 

Håper å få mosjonert litt de kommende dagene😊 Ønsker deg en kjempefin dag!😊

Så hyggelig med kommentar er og heiing, tusen takk! Dere er kjempeflinke! @Wit du er virkelig til stor inspirasjon med din nedgang!! @Molly85 jeg syns ikke du skal være streng med deg selv. Jeg syns to friske barn som jeg deler med mannen kan være slitsomt nok,så syke barn alene.... All ære til deg!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.10. Startvekt for denne runden:100,2

08.11. 100,6 (+0,4)

15.11 99, 0 kg (-1,6)

03.01. 103 (+4)

10.01. 102,6 (-0,4)

17.01. 103,6 (+1)

24.01. 102,5 (-1,1)

Totalt så langt +2,3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...