AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #101 Del Skrevet 9. oktober 2023 Fått lov til være med på denne reisen Anonymkode: d2413...94a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #102 Del Skrevet 9. oktober 2023 "Det gledes" 😱 Anonymkode: f5d86...15e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #103 Del Skrevet 9. oktober 2023 Opp i ringa. Anonymkode: 986d9...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 13. oktober 2023 #104 Del Skrevet 13. oktober 2023 "Det medfører ikke riktighet" Bare en skikkelig snobbete måte å si "feil" på 😛 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #105 Del Skrevet 13. oktober 2023 On 10/9/2023 at 11:58 AM, AnonymBruker said: Fått lov til være med på denne reisen Anonymkode: d2413...94a Er det den berømte reisen som blir til mens man går? 😅 Anonymkode: 986d9...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #106 Del Skrevet 13. oktober 2023 Betale over skatteseddelen. Anonymkode: 5a5a4...97f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #107 Del Skrevet 13. oktober 2023 Gønne på Anonymkode: 839d6...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #108 Del Skrevet 13. oktober 2023 "Godt i glasset"... Ser for meg en inngrodd fjomp i grilldress som sitter og pimper i forteltet på campingvogna si Anonymkode: 2715b...2f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olsen Skrevet 14. oktober 2023 #109 Del Skrevet 14. oktober 2023 "Nybakt" om alt annet enn bakverk. "Hun er nybakt mor". Hvor i all verden kommer ideen om å bruke nvbakt i denne sammenhengen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. oktober 2023 #110 Del Skrevet 14. oktober 2023 Olsen skrev (1 time siden): "Nybakt" om alt annet enn bakverk. "Hun er nybakt mor". Hvor i all verden kommer ideen om å bruke nvbakt i denne sammenhengen? Sikkert fra samme sted som å ha bolle i ovnen når man er gravid. Men helt enig, idiotisk uttrykk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #111 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 23.11): Nordlendinger som omtaler folk som: "ho Linda" eller "han Tor"....herregud så irriterende!! Alle skjønner vel at Linda er jente og Tor er gutt.....!!!!!! Anonymkode: 3a310...273 Dette sier man sånn ca. alle andre steder enn på Østlandet, så det er vel østlendinger som tar feil Anonymkode: 7fc52...d6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 14. oktober 2023 #112 Del Skrevet 14. oktober 2023 Et par ord jeg misliker, mest fordi de brukes veldig hyppig, og fordi overbruk av ordene har gjort at de har mistet litt av sin originale betydning og/eller kraft. Andre ord er egentlig engelske, og siden vi har helt fine norske ord for det samme, klarer jeg ikke la være å irritere meg over dem Toxic Trigger Angst Liksom Woke Kidsa Familyen Game / gaming Irriterer meg også over at nesten alle bruker følgende ordtak feil: «Det er ikke til å stikke under stol.» Ikke «en stol», men bare «stol», som i å stole på, ha tillit til. Og, selvsagt er jeg blant dem som bryr meg om at «i forhold til» brukes i hytt og pine, og svært sjelden korrekt. PS: jeg er egentlig ikke en så gretten og irritert, sånn i hverdagen. Måtte presisere det, da jeg ellers kan fremstå som en skikkelig surpomp akkurat nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. oktober 2023 #113 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette sier man sånn ca. alle andre steder enn på Østlandet, så det er vel østlendinger som tar feil Anonymkode: 7fc52...d6b De sa det på Oslo øst i gamle dager og. 'A Linda og 'n Tor. Men den gamle Oslo øst-dialekten er så å si utdødd. Nesten bare enkelte av de eldste som snakker sånn lenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #114 Del Skrevet 14. oktober 2023 Det snør det snør, Tiddeli bom. Ut på tur, aldri sur. Typ Anonymkode: 16423...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #115 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det snør det snør, Tiddeli bom. Ut på tur, aldri sur. Typ Anonymkode: 16423...8da Den øverste kommer hvert jævla år på Facebook. Er drittlei. Kan de ikke bare nøye seg med det bildet de legger ut? Alle ser at det snør. Vi trenger ikke tiddelibom i tillegg. Hater det. Anonymkode: af4e1...880 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #116 Del Skrevet 14. oktober 2023 1 hour ago, Lill3My said: Et par ord jeg misliker, mest fordi de brukes veldig hyppig, og fordi overbruk av ordene har gjort at de har mistet litt av sin originale betydning og/eller kraft. Andre ord er egentlig engelske, og siden vi har helt fine norske ord for det samme, klarer jeg ikke la være å irritere meg over dem Toxic Trigger Angst Liksom Woke Kidsa Familyen Game / gaming Irriterer meg også over at nesten alle bruker følgende ordtak feil: «Det er ikke til å stikke under stol.» Ikke «en stol», men bare «stol», som i å stole på, ha tillit til. Og, selvsagt er jeg blant dem som bryr meg om at «i forhold til» brukes i hytt og pine, og svært sjelden korrekt. PS: jeg er egentlig ikke en så gretten og irritert, sånn i hverdagen. Måtte presisere det, da jeg ellers kan fremstå som en skikkelig surpomp akkurat nå. Fantastisk innlegg. Enig i alt. Og legger til "dra/hale/gre under samme kam". SKJÆRE OVER EN KAM er det riktige, folkens! Anonymkode: 88e32...c88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. oktober 2023 #117 Del Skrevet 14. oktober 2023 "Ta vare" er noe av det verste jeg hører. Det samme gjelder "det nytes, det gledes" og lignende. Kan heller ikke fordra ordet "sårt", som er fryktelig mye brukt om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #118 Del Skrevet 16. oktober 2023 Lill3My skrev (På 14.10.2023 den 14.51): Et par ord jeg misliker, mest fordi de brukes veldig hyppig, og fordi overbruk av ordene har gjort at de har mistet litt av sin originale betydning og/eller kraft. Andre ord er egentlig engelske, og siden vi har helt fine norske ord for det samme, klarer jeg ikke la være å irritere meg over dem Toxic Trigger Angst Liksom Woke Kidsa Familyen Game / gaming Irriterer meg også over at nesten alle bruker følgende ordtak feil: «Det er ikke til å stikke under stol.» Ikke «en stol», men bare «stol», som i å stole på, ha tillit til. Og, selvsagt er jeg blant dem som bryr meg om at «i forhold til» brukes i hytt og pine, og svært sjelden korrekt. PS: jeg er egentlig ikke en så gretten og irritert, sånn i hverdagen. Måtte presisere det, da jeg ellers kan fremstå som en skikkelig surpomp akkurat nå. *host* hytt og vær *host* Anonymkode: aea50...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 16. oktober 2023 #119 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): *host* hytt og vær *host* Anonymkode: aea50...7d9 Ja, jøss. Pokker og. Språkrådet sier forresten følgende om dette: «Ifølge ordboka må altså «i hytt og pine» regnes som ukorrekt, men det er ikke noen fast standard for hvor lenge en sammenblanding skal regnes som feil. Hytt og pine står på trykk første gang i 1938, og i dag er det den desidert vanligste varianten på Internett. Også i trykte kilder ved nb.no haler pinen innpå. Vi viser bare forholdet mellom variantene nedenfor, de absolutte tallene er ikke så viktige.» Link HER 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #120 Del Skrevet 17. oktober 2023 Rigge. "Vi må rigge et opplegg for det" Anonymkode: f8ac9...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå