Gå til innhold

Dere som skriver "sambo" istedet for samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo skriver det kort og enkelt. Slutt å irriter deg over små bagateller 😅

Anonymkode: 984d1...fb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer heter Sambo. Han er afrikaner. Jeg blir forvirret og mistenkelig på alle trådene om han her inne. Lever han et dobbeltliv? Nå går jeg på AAP. 

Anonymkode: 76670...bdb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja,  fordi det høres helt idiotisk ut å skrive/si sambo. 

Anonymkode: adb1b...4f1

Og hvorfor tror du folk bryr seg om hva du syns er idiotisk? Det er egentlig bare litt morsomt å irritere folk som bryr seg om slike detaljer. Sambo sambo sambo ;)

Anonymkode: b6d0f...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvorfor tror du folk bryr seg om hva du syns er idiotisk? Det er egentlig bare litt morsomt å irritere folk som bryr seg om slike detaljer. Sambo sambo sambo ;)

Anonymkode: b6d0f...a5d

Jeg og Sambo ler av denne tråden 🤣🤣

Anonymkode: 984d1...fb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er det et problem? 

Anonymkode: f5c35...094

Ja selvfølgelig er det et problem at norske folk ikke klarer å skrive norsk. Hvorfor tror du vi går så mage år på skolen?

Anonymkode: 6a46c...b0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja selvfølgelig er det et problem at norske folk ikke klarer å skrive norsk. Hvorfor tror du vi går så mage år på skolen?

Anonymkode: 6a46c...b0f

:fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min samboer heter Sambo. Han er afrikaner. Jeg blir forvirret og mistenkelig på alle trådene om han her inne. Lever han et dobbeltliv? Nå går jeg på AAP. 

Anonymkode: 76670...bdb

Ja han afrikaneren Sambo har jammen mange damer på si! :)

Anonymkode: afc50...45d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Æsj, ikke bruk n ordet..

Anonymkode: d960f...42b

Man skal bruke "person fra Afrika nærmere bestemt Afrika sør for Sahara" for det er mye greiere enn n-ordet.

"Samboer" er derimot helt fryktelig slitsomt å skrive.

Anonymkode: 0c823...c19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja han afrikaneren Sambo har jammen mange damer på si! :)

Anonymkode: afc50...45d

Huff. Han sa han bare ville ha meg. Han har gitt meg håndlaget smykke. Har dere andre fått det også? Hvordan rekker han alt? 

Anonymkode: 76670...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det ikke jeg heller TS. Synes det er rart at det er en såpass stor utfordring å skrive "samboer". Rett og slett merkelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat uvanlig å bruke forkortelser for ting, hvorfor er akkurat sambo så fælt? 

Anonymkode: b6d0f...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg forøvrig mer over de som skriver baby i stedet for babyen min eller barnet mitt.

"Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med baby. Baby våkner hver time og da er det vanskelig å få baby til å sovne igjen. Baby gråter og gråter. Jeg har prøvd å mate baby, holde baby, gå med baby, vugge baby, ta baby med på ølfestival i Antwerpen. Har dere forslag til hva jeg kan gjøre for å roe baby?"

 

:bond:

Anonymkode: 6bca7...401

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke akkurat uvanlig å bruke forkortelser for ting, hvorfor er akkurat sambo så fælt? 

Anonymkode: b6d0f...a5d

Bl.a. fordi svært mange av oss assosierer ordet med tidligere tiders omtale av afrikanske mennesker, det er på linje med å si "chingchong" om en østasiat.

Bortsett fra dét er ordet grammatikalsk feil. Synes du det er greit å si "leiebo", "bebo", "gjenbo"?

Anonymkode: 0c823...c19

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg irriterer meg forøvrig mer over de som skriver baby i stedet for babyen min eller barnet mitt.

"Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med baby. Baby våkner hver time og da er det vanskelig å få baby til å sovne igjen. Baby gråter og gråter. Jeg har prøvd å mate baby, holde baby, gå med baby, vugge baby, ta baby med på ølfestival i Antwerpen. Har dere forslag til hva jeg kan gjøre for å roe baby?"

 

:bond:

Anonymkode: 6bca7...401

Man lærer visst ikke å bøye verb på skolen mer.

Anonymkode: afc50...45d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det som et kjempeproblem fordi jeg får denne sangen på hjernen hver gang jeg leser ordet "sambo". Det er tidkrevende å bli kvitt den igjen. 

 

Anonymkode: 8374a...bdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Man lærer visst ikke å bøye verb på skolen mer.

Anonymkode: afc50...45d

Du mener vel substantiver.

Anonymkode: 0c823...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du mener vel substantiver.

Anonymkode: 0c823...c19

Er temmelig sikker på at TS er et troll som slenger inn små feil underveis med vilje for å holde liv i tråden 😅

Anonymkode: bca9a...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Min samboer heter Sambo. Han er afrikaner. Jeg blir forvirret og mistenkelig på alle trådene om han her inne. Lever han et dobbeltliv? Nå går jeg på AAP. 

Anonymkode: 76670...bdb

Du får sjekke mobilen og facebooken hans for å finne ut av det, har han hemmelig passord eller holder skjermen skrått er han definitivt utro med hele kg. 

 

Anonymkode: 06bb8...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg irriterer meg forøvrig mer over de som skriver baby i stedet for babyen min eller barnet mitt.

"Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med baby. Baby våkner hver time og da er det vanskelig å få baby til å sovne igjen. Baby gråter og gråter. Jeg har prøvd å mate baby, holde baby, gå med baby, vugge baby, ta baby med på ølfestival i Antwerpen. Har dere forslag til hva jeg kan gjøre for å roe baby?"

Anonymkode: 6bca7...401

 Hun må selvsagt ta med baby på kickoff og sende baby på omgang blant kollegene. Spesielt Linn, hun har veldig lyst til å holde baby, det ser jeg på det granskende blikket hennes.  Hun klarer sikkert å holde baby bare hun får noen innledende instrukser om hvordan man holder jentebaby istedenfor guttebaby eller tvillingbaby. 🤗

Anonymkode: 06bb8...8df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...