Gå til innhold

Brukt Tesla X eller ny ID 4?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/11/2021 at 10:27 AM, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har råd til ny modell y har du ihvertfall ikke råd til x utenfor garanti

Anonymkode: ad696...eda

Joda får 2017 modeller til under 500k

Anonymkode: d83dc...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/11/2021 at 10:27 AM, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har råd til ny modell y har du ihvertfall ikke råd til x utenfor garanti

Anonymkode: ad696...eda

Regnet med at du mente innenfor garanti

Just now, AnonymBruker said:

Joda får 2017 modeller til under 500k

Anonymkode: d83dc...b87

 

Anonymkode: d83dc...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla er nok god på batteri, men å kjøpe uten garanti er vannvittig. De har så mye feil og mangler. Anbefaler å se på elbilforum og se. Lakk flasser av etter 1 år, lakk skrapes av pga dårlig tilpasning og feil på lys etc. Dårlig kvalitet.

Anonymkode: bb609...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Joda får 2017 modeller til under 500k

Anonymkode: d83dc...b87

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Regnet med at du mente innenfor garanti

 

Anonymkode: d83dc...b87

Er da snakk om drifts og kjøpskostnader, ikke kun kjøpskostnader

Anonymkode: 798e6...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 12.42):

Har Tesla S selv nå. Skal byttes ut med BMW i4 M50. Kommer aldri til å kjøpe Tesla igjen. Alt for mye «småfeil», som koster skjorta å reparere utenfor garanti. 

Anonymkode: af14a...23a

i4-en frister. Liker ikke fronten, men det får gå.

Anonymkode: 8fe00...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

 

Er da snakk om drifts og kjøpskostnader, ikke kun kjøpskostnader

Anonymkode: 798e6...4c5

Sorry men skjønte hva du mente her?

Anonymkode: d83dc...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tesla er nok god på batteri, men å kjøpe uten garanti er vannvittig. De har så mye feil og mangler. Anbefaler å se på elbilforum og se. Lakk flasser av etter 1 år, lakk skrapes av pga dårlig tilpasning og feil på lys etc. Dårlig kvalitet.

Anonymkode: bb609...6d6

Slike ting er nok fikset på garanti lenge før bilen evt. selges som brukt etter noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra og prøvekjøre TS. Både du og samboer og se hvem "vinner". Det ble til slutt en tesla model 3 på oss, det er veldig morsom bil å kjøre, bra bil på alle måter, og mye for pengene. Det er noen løsninger som nye Model 3 og model y har, som Tesla X ikke har, som du kommer til å savne - men selvsagt forutsatt at du vet om de. Det er bedre nøkkel-løsning, det er varmepumpe og litt mer, små ting men allikevel..

Model 3 har mindre bagasje, men vi har ikke hund. Klarer oss derfor helt fint med 2 barn og en katt og alt som skal pakkes med på hyttetur, i den bilen. Det eneste, er at hvis jeg skal kjøre 3-4 barn fra fotballtrening, da må jo en sitte foran, pga bilstoler tar mye plass i baksettet og dette er jo ikke 7-setter. Men det går. Og det er ikke ofte jeg må kjøre hele gjengen liksom, vanligvis bare en ekstra kompis.

id4 er overaskende liten, forresten. Så vet ikke hvordan kan den sammenliknes med model x, som er jo gigantisk bil.

Sikker på at dere velger bare mellom disse to? finnes jo flere valg. Ville kanskje anbefalt å se på Eniaq hvis dere ønsker større bil, og Tesla m3 hvis dere ønsker morsom og bra bil for mindre penger.

Anonymkode: de406...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er forrige TS, jeg vil si at jeg ikke prøvekjørt id4. Jeg er bare litt skeptisk til den fordi jeg ikke likte e-golf. Man kan ikke sammenlikne tesla og e-golf liksom, e-golf er jo nesten som en treig dieselbil i forhold. 

Anonymkode: de406...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noen store problem med min Tesla m3 og alle småfeil har blitt rettet opp etter kort tid. 

Anonymkode: 16145...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vw har elendig software, og det er det også i ID....

Anonymkode: bb609...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...