Gå til innhold

Hva er egentlig bubble tea?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hørt om det før i dag i en tråd her på KG. Er det en ny te trend? Det ble nevnt TeaOlogy som selger bubble tea. Noen som anbefaler å prøve? Er det med eller uten tilsatt sukker? 

Anonymkode: 0f574...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er iste i mange forskjellige smaker, noen av dem blandet med melk.

Så er det "bobler" i som jeg tror kommer i 2 varianter. De jeg har smakt var små kuler (tenk 1-3 mm i diameter?) i et slags tynt plastfilmaktig stoff (men spisbart) med noe flytende inni, med smak. De sprekker i munnen liksom. Boblene har også forskjellige smaker.

Personlig liker jeg det ikke for likte ikke de kulene, men har bare smakt den ene varianten. 

Anonymkode: efbb9...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt er det ikke men det har vel blitt mer populært/blitt ordentlig lansert i norge i det siste. Det har fantes i andre land lenge iallfall, og jeg kjøpte det på grunerløkka for 10 år siden (i en asiatisk butikk/cafe)

Anonymkode: efbb9...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel trend fra Kina/Japan. Nå blitt nytrend.

Anonymkode: 17d29...292

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt det på over 10 år så nytt er det ikke. Liker det for øvrig ikke, men har registrert at det er populært 🤷‍♀️
 

Anonymkode: a8562...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikke smakt det på over 10 år så nytt er det ikke. Liker det for øvrig ikke, men har registrert at det er populært 🤷‍♀️
 

Anonymkode: a8562...755

Enig i denne. 

Anonymkode: f3904...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på en sjappe med boblete, men kulene var nærmere 1 cm? De var svære, og som geleklumper og de smelta ikke i munnen. Det var egentlig litt kvalmt å plutselig få en geleklump gjennon sugerøret. 
 

Mulig vi må prøve et annet sted.

Anonymkode: fd0b7...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...