Gå til innhold

Avvisning på date

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mr Bergen skrev (56 minutter siden):

En annen fordel er at ved å gi beskjed straks slipper kaste bort både egen og den andres tid. Greit at man har reist hjemmefra til avtalt møtested, men hvorfor kaste bort enda mere tid?

Drittsekk oppførsel. Skal du si du var ikke pen nok eller annet da? 

Anonymkode: 2d628...37b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener sympati.

Uansett, jeg snakker jo nettopp om perspektivet til den som blir avvist, og ikke gitt en sjanse en gang. Mener du virkelig at denne personen skal vise omtanke den som avviser?

Det er jo ikke alle som synes det. Ikke alle er like glade i selve datingen, og kan like gjerne finne på noe annet om det ikke fører noe sted. Er det ikke litt ufint å kalle folk som ikke føler det samme som deg for bitre og gjerrige, samtidig som man selv forventer omtanke?

Jeg setter pris på ærlighet, og synes faktisk det burde være lov.

Anonymkode: bad83...266

Nei, jeg mente empati. Å sette seg inn i hvordan det hadde føltes ut. Det mangler du tydeligvis. Jeg har aldri opplevd å bli avvist første date og menn er som regel veldig happy for å se meg, likevel kan jeg sette meg inn i at det ville føles jævelig ut om noen hadde sett meg og sagt sorry og stukket av. Men man kan ikke lære empati så du får finne ut av dette selv.

Anonymkode: e78fb...7a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, 

Hadde min første Tinder-date nylig. Jeg skjønte raskt at dette ikke var en fyr for meg, men ble likevel sittende med han over en time før jeg brøt opp. Er det innafor å avvise/avslutte daten der og da, viss man merker med en gang at det er feil? Jeg tenker at jeg kaster bort begges tid ved å bli sittende, og kanskje gi vedkommende falske forhåpninger.
Har dere tips til hvordan man bør gjør det på en grei måte i så fall? 

Anonymkode: 08ad5...629

Jeg avtaler aldri annet enn en kaffe eller rask tur første møte. Så å drikke kaffen er null stress selvom jeg hadde visst det ikke var noe. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg mente empati. Å sette seg inn i hvordan det hadde føltes ut. Det mangler du tydeligvis. Jeg har aldri opplevd å bli avvist første date og menn er som regel veldig happy for å se meg, likevel kan jeg sette meg inn i at det ville føles jævelig ut om noen hadde sett meg og sagt sorry og stukket av. Men man kan ikke lære empati så du får finne ut av dette selv.

Anonymkode: e78fb...7a1

Godt sagt! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...