AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hei, Hadde min første Tinder-date nylig. Jeg skjønte raskt at dette ikke var en fyr for meg, men ble likevel sittende med han over en time før jeg brøt opp. Er det innafor å avvise/avslutte daten der og da, viss man merker med en gang at det er feil? Jeg tenker at jeg kaster bort begges tid ved å bli sittende, og kanskje gi vedkommende falske forhåpninger. Har dere tips til hvordan man bør gjør det på en grei måte i så fall? Anonymkode: 08ad5...629
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Tror det er vanligst å ta det over melding etter daten, men gjør som du vil Kan jo bli veldig dårlig og/eller klein stemning. Anonymkode: a5a12...a0f 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Han var stygg? Anonymkode: 5f133...e45 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg synes at dersom man har tatt seg bryet å møtes og personen er hyggelig, så kan man gjøre det beste ut av det og ikke være så forferdelig avvisende. Date nr 2 er ingen selvfølge, men synes man kan fullføre date nr 1 på en ok måte. Anonymkode: 603a0...01c 18
Poision-Ivy Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Synes det er best å fullføre daten, men en eller annen gang går man jo. Hvis vi har sittet sammen en times tid på kaffedate eller gått en tur, synes jeg det er innafor å gå. Litt unødvendig og respektløst å gå etter ti minutter bare fordi de ikke var min type. Den timen har jeg å avse. Avklarer om det er aktuelt å møtes igjen på chat senere. 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Har mange ganger tenkt «nope» når jeg har møtt noen, men har alltid sittet ut tiden og gjort det beste ut av det. Hadde blitt dritlei meg om noen hadde sagt «dette går ikke» etter å ha bare hilst på meg og gått, så ydmykende Anonymkode: e78fb...7a1 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Hvor lenge pleier datene deres å vare da? ts Anonymkode: 08ad5...629
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg har alltid fullført dater, selv om jeg skjønner det ikke blir noe mer enn den ene daten. Personene er som regel hyggelige, selv om man skjønner det ikke blir noe mer. De fleste går vel på date med en sunn innstilling og vet det skal veldig mye til for at det klaffer 100%. Den du møter kan jo også kjenne på det samme at dette ikke er det store, men fullfører daten. Er jo fest voksne mennesker dette. Anonymkode: ac83a...3fb 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg synes at dersom man har tatt seg bryet å møtes og personen er hyggelig, så kan man gjøre det beste ut av det og ikke være så forferdelig avvisende. Date nr 2 er ingen selvfølge, men synes man kan fullføre date nr 1 på en ok måte. Anonymkode: 603a0...01c Fordelen med å få beskjed straks, er at man slippe å kaste bort penger på en date som ikke går noe sted. Anonymkode: bad83...266
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordelen med å få beskjed straks, er at man slippe å kaste bort penger på en date som ikke går noe sted. Anonymkode: bad83...266 Med den holdningen der så fremstår du som seriøst gjerrig. Den gjerrigheten der forsvinner ikke selv om daten fører til noe mer. Hater gjerrige folk. Nei, jeg er ikke kvinne, er en mann som gladelig spanderer på den andre parten uten å forvente noe mer (jfr tidligere post hvor vedkommende mente han hadde krav på sex siden han var spandabel) Anonymkode: c8a89...567 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Med den holdningen der så fremstår du som seriøst gjerrig. Den gjerrigheten der forsvinner ikke selv om daten fører til noe mer. Hater gjerrige folk. Nei, jeg er ikke kvinne, er en mann som gladelig spanderer på den andre parten uten å forvente noe mer (jfr tidligere post hvor vedkommende mente han hadde krav på sex siden han var spandabel) Anonymkode: c8a89...567 Spanderer masse på venner, familie, kjæreste. Har ikke noe problem med å bruke penger på noe hyggelig, men en date der den andre allerede har bestemt seg for at dette er dødfødt, er ikke hyggelig. Det er bortkastet penger, bortkastet tid og bortkastet emosjonell innsats. Anonymkode: bad83...266 2
Gjest Mr Bergen Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordelen med å få beskjed straks, er at man slippe å kaste bort penger på en date som ikke går noe sted. Anonymkode: bad83...266 En annen fordel er at ved å gi beskjed straks slipper kaste bort både egen og den andres tid. Greit at man har reist hjemmefra til avtalt møtested, men hvorfor kaste bort enda mere tid?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg tar alltid kaffe date, eller en relativt kort gåtur. Dette så man kan avslutte daten etter en time. Jeg tror jeg faktisk hadde blitt litt lei meg, og satt ut, om jeg ble dumpet på selv daten. Jeg ville mye heller bare fått en melding etterpå. Anonymkode: 8b775...13f 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Spanderer masse på venner, familie, kjæreste. Har ikke noe problem med å bruke penger på noe hyggelig, men en date der den andre allerede har bestemt seg for at dette er dødfødt, er ikke hyggelig. Det er bortkastet penger, bortkastet tid og bortkastet emosjonell innsats. Anonymkode: bad83...266 12 minutter siden, Mr Bergen said: En annen fordel er at ved å gi beskjed straks slipper kaste bort både egen og den andres tid. Greit at man har reist hjemmefra til avtalt møtested, men hvorfor kaste bort enda mere tid? Empati og omtanke er en fin bil. Hva den andre hadde følt streifer dere ikke engang, kun å spare skarve 60 minutter av tiden deres. Hadde vært direkte uhøflig og ufint, men bare kjør på dere Anonymkode: e78fb...7a1 7
Gjest Mr Bergen Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Empati og omtanke er en fin bil. Hva den andre hadde følt streifer dere ikke engang, kun å spare skarve 60 minutter av tiden deres. Hadde vært direkte uhøflig og ufint, men bare kjør på dere Anonymkode: e78fb...7a1 Men når den ene likevel ikke er interessert, er det ikke like greit å avslutte det først som sist? Litt som å rive plasteret fort av 😁
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Spanderer masse på venner, familie, kjæreste. Har ikke noe problem med å bruke penger på noe hyggelig, men en date der den andre allerede har bestemt seg for at dette er dødfødt, er ikke hyggelig. Det er bortkastet penger, bortkastet tid og bortkastet emosjonell innsats. Anonymkode: bad83...266 Tror ikke det hjelper å gå inn med en bitter innstilling i hvertfall. Jeg synes det er hyggelig å dra på date selv om det ikke er en match. Jeg drar også på date for å bli flinkere på det. Anonymkode: 603a0...01c 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 Just now, Mr Bergen said: Men når den ene likevel ikke er interessert, er det ikke like greit å avslutte det først som sist? Litt som å rive plasteret fort av 😁 Nei! Her er det noen som har sett frem til å møte deg og satt av tid til det. Ved å bare si dette går ikke og fordufte vil du påføre den andre personen en veldig kjip følelse. Forstår du virkelig ikke det selv? Anonymkode: e78fb...7a1 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #19 Skrevet 9. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Empati og omtanke er en fin bil. Hva den andre hadde følt streifer dere ikke engang, kun å spare skarve 60 minutter av tiden deres. Hadde vært direkte uhøflig og ufint, men bare kjør på dere Anonymkode: e78fb...7a1 Du mener sympati. Uansett, jeg snakker jo nettopp om perspektivet til den som blir avvist, og ikke gitt en sjanse en gang. Mener du virkelig at denne personen skal vise omtanke den som avviser? 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke det hjelper å gå inn med en bitter innstilling i hvertfall. Jeg synes det er hyggelig å dra på date selv om det ikke er en match. Jeg drar også på date for å bli flinkere på det. Anonymkode: 603a0...01c Det er jo ikke alle som synes det. Ikke alle er like glade i selve datingen, og kan like gjerne finne på noe annet om det ikke fører noe sted. Er det ikke litt ufint å kalle folk som ikke føler det samme som deg for bitre og gjerrige, samtidig som man selv forventer omtanke? Jeg setter pris på ærlighet, og synes faktisk det burde være lov. Anonymkode: bad83...266
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #20 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei! Her er det noen som har sett frem til å møte deg og satt av tid til det. Ved å bare si dette går ikke og fordufte vil du påføre den andre personen en veldig kjip følelse. Forstår du virkelig ikke det selv? Anonymkode: e78fb...7a1 Noen er bare drittsekk dessverre og eier ikke evne til å sette seg inn i det. Håper han opplever det selv en gang!!! Anonymkode: 2d628...37b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå