Gå til innhold

Jordan Peterson om Tinder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 7f562...098

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt tinder var vist meg er at kvinner hater utseende mitt. 

Anonymkode: fba15...2a5

• Liker 2
Skrevet

Interessant. Tror en del bruker Tinder som underholdning og bekreftelse også. 

Anonymkode: 7f332...01c

• Liker 1
Skrevet

Vær så god, TS, enda en interessant video.

Anonymkode: a7269...5bd

Skrevet

Jeg håper at tinder og andre dating-apper i fremtiden blir pensum i tidlig skolealder(i tillegg til økonomi, råd til å unngå mennesker med antisosiale personlighetsforstyrrelser osv) slik at unge gutter får servert fakta om hvorfor de ikke bør være på slike apper. Alt tilsier jo at det er særdeles få som oppnår noe de ikke ville fått av bedre kvalitet om en møtte noen utenfor appene. 

At det står svart på hvitt: damer bruker disse appene i stor grad fordi de kjeder seg, ønsker bekreftelse og at de vil kun swipe oppover på rang/utseende. Så får unntakene heller bekrefte regelen. Det er på tide å holde damer ansvarlige for det de ønsker, likestillingen er ikke så skjev i Norge at man ikke kan kalle en spade for en spade.

Anonymkode: 1727a...fb7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg håper at tinder og andre dating-apper i fremtiden blir pensum i tidlig skolealder(i tillegg til økonomi, råd til å unngå mennesker med antisosiale personlighetsforstyrrelser osv) slik at unge gutter får servert fakta om hvorfor de ikke bør være på slike apper. Alt tilsier jo at det er særdeles få som oppnår noe de ikke ville fått av bedre kvalitet om en møtte noen utenfor appene. 

At det står svart på hvitt: damer bruker disse appene i stor grad fordi de kjeder seg, ønsker bekreftelse og at de vil kun swipe oppover på rang/utseende. Så får unntakene heller bekrefte regelen. Det er på tide å holde damer ansvarlige for det de ønsker, likestillingen er ikke så skjev i Norge at man ikke kan kalle en spade for en spade.

Du har et ganske ensidig fokus. Du kan like gjerne ta med hva alle sosiale medier har gjort med oss som samfunn, hvilke problemer f.eks unge jenter opplever med økt kroppspress og utenforskap. Du kan ikke holde kvinner ansvarlig for FB, Insta, Tinder, YouTube, eller you name it. Alt dette er skapt av menn, for egen vinnings skyld, og det er psykologer inne i bildet, som vet akkurat hvordan man skaper maksimal effekt.  M52

Anonymkode: 53015...bc8

• Liker 14
Skrevet

Nå var vel tinder emnet i tråden her og bruken av dette.

Forøvrig så er vel det meste av apper, selskaper, nyskapninger i samfunnet generelt skapt av de som ser en mulighet for å tjene penger, på samme måten som at vi går på jobb mot betaling. Om det er mest menn som står bak disse tjenestene så er det sannsynligvis menn som har sett disse muligheten og hatt midlene til å realisere det i større grad enn kvinner. 

Er forøvrig helt enig med deg at fb, insta osv også er portaler med potensielt negative konsekvenser, men nå var det tinder og forskning på dette som var temaet. 

Hilsen kvinne, 119 år 

• Liker 2
Skrevet

Det er interessant hvor absurd ødelagt datingmarkedet er og hvordan Tinder og lignende ødelegger ting mer og mer, men den videoen der var kjedelig og lite interessant.

Det er mange som er mer interessante, gjerne hvor jenter prøver å "være menn" og finner ut hvor jævlig det er.

Anonymkode: 7ac52...984

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mange som er mer interessante, gjerne hvor jenter prøver å "være menn" og finner ut hvor jævlig det er.

Eller hvor menn prøver ut å være kvinne med under gjennomsnittet utseende på Tinder og finner ut av hvor lettvint kvinner har det.

• Liker 1
Skrevet

For meg er tinder en gullgruve. Det er masse damer der som er ute etter forhold. Omtrent 50/50 er ute etter forhold vs. sex. Det er enkelt å skille disse to. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

For meg er tinder en gullgruve. Det er masse damer der som er ute etter forhold. Omtrent 50/50 er ute etter forhold vs. sex. Det er enkelt å skille disse to. 

Ja, det er  noko av Peterson sitt poeng! :)  Såg du filmsnutten? 

Anonymkode: 886d0...afc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller hvor menn prøver ut å være kvinne med under gjennomsnittet utseende på Tinder og finner ut av hvor lettvint kvinner har det.

Ja, det er en annen variant som viser galskapen i praksis.

Så lenge du velger kjønn "kvinne" kan du legge ut bilde av en katt og skrive det kjipeste du kommer på og likevel få matcher.

Her er en gutt som tar på seg parykk og bader i tilbud, som kvinne. Som mann får han ingenting....

• Liker 1
Skrevet

Tinder knuser selvtilliten til menn, og sender kvinners selvtillit til uante høyder. Og gjør at flere blir single. Og at tinder tjener penger som gress 😅

Anonymkode: c5ede...c30

• Liker 1
Skrevet

Damer får så mange valg at de aldri blir fornøyde og alltid lurer på om de kan få noe bedre. Derfor er tinder ubrukelig for deg som leter etter et langvarig forhold.

Anonymkode: 92115...1ac

• Liker 1
Skrevet

Men alt dette er jo bare tull. Jeg er kvinne og leter etter en kjæreste som er perfekt for akkurat meg, og da nytter det ikke hvor mange "valg" jeg har. 

Anonymkode: b8ec3...138

• Liker 9
Skrevet

Den her er også veldig bra. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Men alt dette er jo bare tull. Jeg er kvinne og leter etter en kjæreste som er perfekt for akkurat meg, og da nytter det ikke hvor mange "valg" jeg har. 

Anonymkode: b8ec3...138

Jeg har ikke sett videoene her, men hva er det som er tull egentlig?

Er det tull at menn flest får så få / ingen likes at de ikke har sjans på tinder?

Er det tull at kvinner har det vanvittig mye enklere enn menn på tinder?

Det du og mange andre damer sier er jo "ja jeg har veldig mange menn å velge mellom, men jeg får ikke akkurat de mennene jeg vil ha. De vil alle andre og ha, og jeg får bare sex. Selv om jeg vil ha forhold med dem." Mulig du synes dette gjør at tinder er vanskelig for deg, men det er jo som å si at du sulter fordi du må spise leverpostei i stedet for foi gras

Anonymkode: c5ede...c30

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Lettvint å få seg noe kjapt. Et seriøst forhold og forpliktelse derimot🤔

Anonymkode: d2e12...488

Skrevet

Det er tydelig at Peterson ikke har vært på tinder selv, fordi han tar feil på samme måte jeg tok feil: at en match betyr at en er interessert 😂 ellers mange bra poeng 👌

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var da voldsomt, da. Ingen burde bruke de appene, men hvis du tror det ville innebære at menn slutter å vise unge kvinner seksuell interesse, ja da får du nok tro om igjen. Det er ikke kvinner som holder den motoren i gang.

Anonymkode: 5ac56...1c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...