AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #21 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må være tilbakestående for å sammenligne ulovlig bilkjøring med å se en serie. Skjerp deg. Anonymkode: 6257d...765 Folk som fortsatt bruker begrep som «tilbakestående» har ingenting å si jeg er interessert i å høre på. Anonymkode: c42c2...539 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #22 Del Skrevet 8. oktober 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Du ser ingen forskjell? På den måten. Nærmere bestemt: Aldersgrenser er der for en grunn, uansett hva det gjelder. Anonymkode: c42c2...539 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #23 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Får være opp til de enkelte foreldre det selvsagt. Min 11-åring og 13-åring har sett serien sammen med meg. Ikke noe problem. Spennende serie. Anonymkode: 6257d...765 Men får de med seg handlingen gjennom teksten? Min 13 åring har ikke sjans å lese så raskt at hun får med seg all tekst og dermed forstår betydningen av en slik serie. Ville heller latt de se fucking Åmot feks. Da får de med seg moralen bak det de ser. Anonymkode: ba85f...cd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy77 Skrevet 8. oktober 2021 #24 Del Skrevet 8. oktober 2021 Eh, nei!! Min 15-åring har sett den. Men verken 5. klassingen (10 år) eller 7. klassingen (12 år) får se den. Serien er ekstremt voldelig, og det er en grunn til at det er 16-årsgrense på den. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2021 #25 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På den måten. Nærmere bestemt: Aldersgrenser er der for en grunn, uansett hva det gjelder. Anonymkode: c42c2...539 Men aldersgrense er der ikke av samme grunn som aldersgrense for bilkjøring. Foruten at selgere ikke kan selge til mennesker under aldersgrensen og kinoer skal overholde aldersgrensen for innslipp av kinogjengere (hvor også aldersgrensen gir adgang til at yngre ser filmene) - så er aldersgrenser bare en anbefaling som sier noe om filmens eller seriens innhold. Den ene handlingen er straffbar, den andre er det ikke - hvorfor det, tror du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #26 Del Skrevet 8. oktober 2021 Nei, jeg tenker det er greit de venter. Det går alltid an å skulle sno seg om grenser, være seg filmer eller når barn starter med sosiale medier. En ting er hva barn gjør uten foreldres samtykke, noe annet er hva foreldre faktisk godtar. Det å si nei, selv om "ALLE" andre får lov er fortsatt en viktig greie innen oppdragelsen. Anonymkode: a1c8d...b5a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneklokke Skrevet 8. oktober 2021 #27 Del Skrevet 8. oktober 2021 Nei. Ferdig snakka. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #28 Del Skrevet 8. oktober 2021 Min tiåring har sett den. Han så den samme dag den kom på Netflix, uten å spørre oss om lov. Men virker ikke som det har gjort noe inntrykk på han Anonymkode: b5f69...4a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #29 Del Skrevet 8. oktober 2021 Teatrica skrev (5 minutter siden): Den ene handlingen er straffbar, den andre er det ikke - hvorfor det, tror du? Det du skriver er irrelevant og en avsporing. Poenget er at mange foreldre tror de kan ta bedre avgjørelser enn de som har satt aldersgrensen - men det finnes faktisk ingen god grunn for å la en tiåring se denne serien. Anonymkode: c42c2...539 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #30 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min tiåring har sett den. Han så den samme dag den kom på Netflix, uten å spørre oss om lov. Men virker ikke som det har gjort noe inntrykk på han Anonymkode: b5f69...4a3 Det er i så fall jævlig skummelt. Han ser folk skytes i hodet uten å reagere? Anonymkode: c42c2...539 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2021 #31 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du skriver er irrelevant og en avsporing. Poenget er at mange foreldre tror de kan ta bedre avgjørelser enn de som har satt aldersgrensen - men det finnes faktisk ingen god grunn for å la en tiåring se denne serien. Anonymkode: c42c2...539 Jeg er helt enig i at en 10-åring ikke bør se akkurat denne serien, men det var du som begynte å snakke om aldersgrenser som noe absolutt og sammenligne det med bilkjøring... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #32 Del Skrevet 8. oktober 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig i at en 10-åring ikke bør se akkurat denne serien, men det var du som begynte å snakke om aldersgrenser som noe absolutt og sammenligne det med bilkjøring... Jeg satte på spissen det brukeren jeg svarte til sa. Anonymkode: c42c2...539 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #33 Del Skrevet 8. oktober 2021 *muligens spoilert alert* Det er jo noen veldig ekstreme øyeblikk der. En fyr som får hele hånda knust så blodet spruter, og de plaffer jo ned og dreper mange. Operasjoner Som blir utført der du ser innvoller og gørr. Seksuelle scener er det også der. Passer ikke for en 4. Klassing etter min mening. Anonymkode: 10524...0e0 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 8. oktober 2021 #34 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er i så fall jævlig skummelt. Han ser folk skytes i hodet uten å reagere? Anonymkode: c42c2...539 Haha så teit... det er jo ikke ekte, de fleste tiåringer har jo vett nok til å vite forskjell på fiksjon og virkelighet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #35 Del Skrevet 8. oktober 2021 DildoShwaggins skrev (2 minutter siden): Haha så teit... det er jo ikke ekte, de fleste tiåringer har jo vett nok til å vite forskjell på fiksjon og virkelighet Så du tenker at «hostel» er det neste tiåringen bør se? Anonymkode: c42c2...539 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #36 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Får være opp til de enkelte foreldre det selvsagt. Min 11-åring og 13-åring har sett serien sammen med meg. Ikke noe problem. Spennende serie. Anonymkode: 6257d...765 Er du virkelig seriøs nå? Hvorfor skal en 11-åring se en serie med så mye brutal vold? Og du er så naiv at du seriøst tror h*n ikke blir påvirket? Du aner tydeligvis veldig lite om hva som rører seg i hodet på barn og hvordan de blir påvirket. Hvorfor tror du det er 16 års grense? Jeg blir helt matt over noen foreldre. Er det rart det er så mye overgrep og vold i samfunnet.. Anonymkode: e1694...2fe 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #37 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vel, jeg svarte på at vedkommende mente det var opp til foreldre å avgjøre om man skulle følge en aldersgrense eller ikke. Ser ikke at det er noen forskjell på å kjøre bil eller se en ekstremt voldelig serie på den måten, faktisk. Anonymkode: c42c2...539 Psykt det du skriver. og jeg som forelder er selvsagt mye bedre i stand til å bedømme hvilke filmer og serier mine barn kan se, enn fremmede som kun vil utøve kontroll over folks privatliv. Anonymkode: 6257d...765 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #38 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men får de med seg handlingen gjennom teksten? Min 13 åring har ikke sjans å lese så raskt at hun får med seg all tekst og dermed forstår betydningen av en slik serie. Ville heller latt de se fucking Åmot feks. Da får de med seg moralen bak det de ser. Anonymkode: ba85f...cd9 Min 11-åring leser fint underteksten på engelsk. 13-åringen også. Fucking Åmål vil jeg ikke la dem se. Anonymkode: 6257d...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #39 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min tiåring har sett den. Han så den samme dag den kom på Netflix, uten å spørre oss om lov. Men virker ikke som det har gjort noe inntrykk på han Anonymkode: b5f69...4a3 Da er du utrolig naiv om du tror det. Følger dere ikke med hva 10-åringen ser på? Ærlig talt. Anonymkode: e1694...2fe 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #40 Del Skrevet 8. oktober 2021 Nei, passer ikke for en 4. klassing. Min 6. klassing maser og maser om å få se den, men det er helt uaktuelt. Vi ser den etter leggetid. Men dette er blitt en hype. Så selv om min gutt ikke har sett den så har han full kontroll på hva som skjer i serien! Det er noe de snakker om med andre, leser på nettet, og det florerer med videoer/tiktok. En av de andre guttene har for eksempel funnet oppskrift på de kjeksene de bruker i den ene konkurransen 😆 Så denne serien er blitt en snakkis selv om de færreste av barna har sett. Og det tenker jeg nok kommer til å gå over av seg selv. Ville ikke gjort noe stort nummer av det. Anonymkode: 84e5b...efa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå