Gå til innhold

Skåne barna for giftige familemedlemmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det giftige familiemedlemmet gjør det jo enkelt for dere når han ikke ønsker å komme på besøk. Det eneste dere da trenger å gjøre er at ingen av dere besøker ham. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eks har noen sånne i familien. Han har kutta dem ut, noe som også har ført til at jeg og barnet slipper å ha noe med dem å gjøre. Vi har blokkert dem på telefonen, og han har også sagt ifra om at hvis de tar kontakt så blir de politianmeldt for trakassering. Har selvsagt null hjemmel for å anmelde dem for noe som helst (eller, vi har det, men ikke for trakassering), så det handlet mest om å vise at han mente det. 

Ikke svar på noe, bare holdt dem unna. 

Anonymkode: ddb58...322

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har to veldig ondskapsfulle mennesker i familien. De er eldre og de har drevet med splitt og hersk hele livet. De elsker å lage drama, spre sladder om andre, samt utestenge hverandre. Han ene drikker mye, og har tilogmed drukket hjemme hos oss i smug.. Dette har ført til krig innad i familien i alle de år! Etter vi fikk barn satte jeg ned foten. De kom å gikk i livene våre, og vi måtte nesten bønnfalle han ene for å la han komme i dåpen til sønnen vår. Den andre gangen orket han ikke å komme fordi han likte ikke de som skulle komme i bursdager. Alt han om de selv, hva de selv ønsker og hvilke behov de har. 

Jeg og samboer har to flotte barn, og har kjøpt drømmehuset. Vi pusser opp og har en lys framtid med gode jobber. Vi føler at disse menneskene prøver å sabotere familielivet vårt, og de har prøvd lenge å få oss til å gå ifra hverandre. De har ikke kommet på besøk eller hilst på datteren vår en gang selv om de er ønsket til tross for grusom oppførsel som ikke er til å tro av voksne mennesker. Uansett, nå har den ene giftige familiemedlemmet sendt melding om at han ikke ønsker å besøke oss fordi han misliker meg, men han ønsker at samboer og barna besøker han.. Dette blir for oss som familie feil, men ve vet ikke helt hva vi skal svare..

Jeg ønsker ikke drama, men ønsker heller ikke de i livet vårt da jeg mener at slike relasjoner som er så skadelige og ustabile ikke egner seg i livene til våre barn. 

Anonymkode: b68a3...fc3

Sett ned foten. Her det det definitivt lov å si at vi er sammen og ønsker å forbli det, og vil ikke høre et pip til om at du prøver å sabotere det. Du kan komme på besøk hvis du kan akseptere oss som familie. Og hvis du klarer å la flaska ligge igjen hjemme, da vi ikke vil ha fylla di i vårt hus. Vi kommer ikke på besøk hvis du ikke er edru, hverken voksne eller barn. 

Vet ikke om du har hørt om utrykket med avhengig? Det er noe man blir om man lar den avhengige få holde på som de vil. Jeg er veldig glad for at en annen i familien sa i fra at vi og barn ikke kommer om du ikke klarer å la flaska ligge når vi er der. Til en i familien. Det var 17 år siden og fortsatt så legges flaska bort når barna kommer. Vi vet jo også hvilken tid på døgnet vi holder oss unna

Anonymkode: b0b8f...532

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sett ned foten. Her det det definitivt lov å si at vi er sammen og ønsker å forbli det, og vil ikke høre et pip til om at du prøver å sabotere det. Du kan komme på besøk hvis du kan akseptere oss som familie. Og hvis du klarer å la flaska ligge igjen hjemme, da vi ikke vil ha fylla di i vårt hus. Vi kommer ikke på besøk hvis du ikke er edru, hverken voksne eller barn. 

Vet ikke om du har hørt om utrykket med avhengig? Det er noe man blir om man lar den avhengige få holde på som de vil. Jeg er veldig glad for at en annen i familien sa i fra at vi og barn ikke kommer om du ikke klarer å la flaska ligge når vi er der. Til en i familien. Det var 17 år siden og fortsatt så legges flaska bort når barna kommer. Vi vet jo også hvilken tid på døgnet vi holder oss unna

Anonymkode: b0b8f...532

Bra gjort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det gaver som legges på døren i en eske.. Dette er «gaver» som vi ikke har noe interesse av og personen har ikke vært i livet vårt på lenge. Personen er veldig ustabil og er inn og ut av relasjoner med alle rundt seg hele tiden. Om jeg skal gjette er dette sterke tegn på ustabil emosjonell personlighetsforstyrrelse men ikke vet jeg.. Har diskutert det med en psykolog og de mente også at det var sterke tegn uten å kunne si noe mer.. 

Det siste hun gjorde for 2 år siden var å overføre 300 000kr til alle barna sine, og så overførte hun mindre til hun ene.. Dette bare for å skape splid! Hun ene har ikke snakket med moren sin på 15 år grunnet vold og rus i oppveksten så plutselig overfører hun penger til henne.. 

Nå har vedkommende sendt et brev og en Mail om at jeg er grusom og at jeg er forferdelig som menneske. Dette fordi jeg ba henne om å forlate mitt hus da hun snakket stygt om alle i familien samt drakk seg full her hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far var en slags hobby psykopat. Han bakket moren min og dagen etterpå kjøpte han en bil til henne… 

En gang banken han broren min foran meg og timer etterpå dro han med oss på butikken hvor jeg fikk kjøpe meg masse godteri. 

Har ingen kontakt med vedkommende, dessverre. Skulle ønske han forandret seg men dessverre🥲 Jeg lever et liv uten en far og uten en bestefar til mine barn. Det er mer skade å ha han i livet enn uten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har kuttet de ut ved å ikke investere mer tid i dem, men de kommer snikende tilbake. Nå har hun ene sendt en lang mail samt fortalt at hun ønsker å komme innom med ting til oss som hun tror vi vil komme til å trenge.. 

Da å du kutte ut ordentlig ved å blokkere   tlf.nr. og mailadr. Dere trenger ikke sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde jeg bare kuttet ut. Er bare å si kort at de ikke får møte barna deres når de oppfører seg slik mot dere. Så hadde jeg ignorert dem helt til de eventuelt la seg langflat og beviste over tid at de har endret seg.

Helt ærlig hadde jeg tenkt at om de treffer barna deres kommer de til å si noe stygt om dere to.

Skjerm barna.

Anonymkode: bbeef...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 23.55):

Har kuttet de ut ved å ikke investere mer tid i dem, men de kommer snikende tilbake. Nå har hun ene sendt en lang mail samt fortalt at hun ønsker å komme innom med ting til oss som hun tror vi vil komme til å trenge.. 

Er det noe dere trenger da? Du skrev jo at dere har alt på stell. Det er jo bare å svare: «Neitakk, vi har alt vi trenger.»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet her inne før om den voldelige faren din og den evneveike mora di? 

Anonymkode: 05ccc...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...