Gjest ABM Skrevet 7. oktober 2021 #21 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har en tenåring (13 år) som er stri om dagen. Han har alltid vært en glad, veldig snill og smart gutt. Etter oppstart i høst har han ikke villet på skolen, det har vært en sår oppstart for han, da medelever har plaget han. Om morgenen er han trøtt og har lite lyst å stå opp. Når han blir hjemme fra skolen sitter han på play s og på tlf sin. I dag ignorerte han meg helt når jeg skulle vekke han, og nektet å svare eller bevege seg. Klokken gikk og sa at blir du hjemme i dag så tar jeg play s og tlf din. Det gjorde jeg. Han fikk raseriutbrudd og kastet glass på gulvet så det knuste. slo i døra med noe og det er stort hakk. Fullstendig ute av kontroll. Så da sitter jeg her enda en dag med en gutt som ikke er på skolen. Er så fortvilt at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!! Er sykmeldt av hele situasjon og kommer meg ikke tilbake på jobb så lenge det er slik. Vært slik i 3 uker nå. Anonymkode: 4104c...795 Du må komme deg over i riktig gruppe asap... For meg ( og trolig gutten din også) ser det ut som om du er en av plagerne... Hvis mulig, bytt skole..de som plager ham har trolig bare endret taktikk...Og ta en prat med ham der du er en venn...og ikke en forelder som skal straffe uønsket adferd..
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #22 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja han har det. Men skolen er et mareritt for han nå, og det er der problemet ligger. Han skal være der 6 timer om dagen, og han føler seg utilpass Anonymkode: 4104c...795 Det er jo bra i det minste Kjipt at skolen er så negativt for han, men bra at han har andre steder hvor han trives og har positiv kontakt med andre. Anonymkode: a16cf...9a1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #23 Skrevet 7. oktober 2021 Bytt skole så fort som mulig. Anonymkode: 70cb1...f76
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #24 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har bestilt legetime, for henvisning til bup. Etter anbefaling fra helsesøster. Han skal på bup, han som er en kjekk og rolig gutt, mens de som mobber ?? Anonymkode: 4104c...795 BUP er da ingen straff? Det er ekstremt viktig at BUP kommer tidlig inn i bildet i mobbesituasjoner. Det er slett ikke uvanlig at mobbeoffer sliter psykisk i lang, lang tid i etterkant. BUP er eksperter på barne- og ungdomspsykiatri og de kan hjelpe sønnen din ut av dette og begrense senskader. Din sønn bør til BUP fordi det er han som er mobbeoffer, og det er ofrene som ofte blir slitende i etterkant. Ikke mobberne. Her må du virkelig endre dine egne holdninger altså, hvis du vil bidra til å hjelpe sønnen din. Sammenlign med andre ting da. Det er voldtektsofferet som ofte trenger psykologhjelp. Ikke utøveren. Vil du i den situasjonen se på det som straff? Anonymkode: e2d38...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #25 Skrevet 7. oktober 2021 Oktnxbye skrev (34 minutter siden): Ikke tenk på BUP som en straff. Det hjelper hverken deg eller han. Nei, bup er ikke straff.. Anonymkode: 4104c...795
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå