Arwen Skrevet 1. oktober 2005 #1 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har en del lure løsninger jeg ønsker meg når vi en gang om ikke altfor lenge skal pusse opp kjøkken igjen. - ønsker en sånn hylle man bare kan vippe opp så den kommer på høyde med kjøkkenbenken. Til å ha kjøkkenmaskina på, den skal være gjemt bak en dør når den ikke brukes. - ønsker et smalt skap til å henge opp fuktige kjøkkenhåndkler og kluter i - endel åpne hyller (regner med at det er det enkleste å få til) i forskjellige størrelser. Noen av dere med IKEA kjøkken som har lure tips? Regner med at det er måter å løse dette på. Hvis noen har noen andre tips til smarte ting på kjøkken så spytt ut. Har en liten liste på pcen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 1. oktober 2005 #2 Del Skrevet 1. oktober 2005 Lurt og lurt, men jeg kunne tenkt meg skap helt opp til taket. Bedre oppbevaringsplass - og jeg slipper å vaske oppå skapene. Angående sånn kjøkkenmaskinhylle så er de jo i et helt vanlig kjøkkenskap, så det går kanskje an å handle innmaten hos en annen leverandør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 1. oktober 2005 Kanskje det, skap helt opp til taket har vi her vi bor nå, så det er på en måte en selvfølge. Superpraktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 1. oktober 2005 #4 Del Skrevet 1. oktober 2005 Sokkelskuffer! Og søplekvern i vasken. Innbygningsovn i høyskap, samme med mikro (evt. mikro som henger under overskapene - dvs ikke tar opp benkeplass). Kommer tilbake hvis jeg kommer på mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2005 #5 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) En slik hylle til kjøkkenmaskin er genialt Ellers er foreldrene mine veldig fornøyd med søppelskapet deres. Der har de to utdragbare moduler. I den første er det en liten komposteske med lokk, og bak er det plass for oppbevare plastposer. I den nederste har man 2 store søppelbøtter for feks restavfall og papir. Utdragbare hyller der man har gryter/panner er en annen lur oppfinnelse Og lokkholder. Eh...burde kanskje lest innlegget litt bedre. Mine foreldre har ikke kjøkken fra IKEA, men kanskje de har samme løsningene.. Endret 1. oktober 2005 av susanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 1. oktober 2005 Er ikke bare ute etter løsninger fra IKEA, men også andre ting som vi bør tenke på - så skrivr opp tips her for harde livet greit å begynne å tenke på det i god tid slik at vi ikke glemmer noe når vi først skal ha nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2005 #7 Del Skrevet 1. oktober 2005 Var nylig med min far og kjøpte nye benkeskap til kjøkkenet. Istedet for vanlige skap, ble det kjøpt dype skuffer! Kjempelurt fordi man får utnyttet hele dybden, og slipper å bøye seg og rote i skapene hver gang man skal ha noe! Vi kjøpte også en spesiell skuff til søppelsortering som åpnes med en fotpedal til å ha under vasken! Ellers vil jeg abre nevne at selv om det høres lurt ut med et smalt "tørkeskap" for kjøkkenhåndklær etc, såå blir det aldri brukt! Det er altd knotete å komme til å henge opp selv om hengerene kan dras ut, samt at det egentlig ikke er gode tørkeforhold i slike skap. Blir alt for tett og ting tørker sakte:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfat i.i Skrevet 1. oktober 2005 #8 Del Skrevet 1. oktober 2005 oppvaskmaskin såpass høyt opp at du slipper å bøye ryggen såpe/zalopumpe I vasken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 1. oktober 2005 #9 Del Skrevet 1. oktober 2005 Vi er bare superfornøyde med å ha skuffer istedenfor skapdører med hyller eller skyveskuffer i benkeradene våre. Selvfølgelig noen steder er skap uungåelig som under vasken, men ellers er det rett og slett genialt. Ellers er det veldig kjekt å ha ovnen i armhøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 1. oktober 2005 #10 Del Skrevet 1. oktober 2005 Mitt kjøkken er tegnet/satt sammen av en interiørarkitekt. Har ikke så mange smarte finesser, men det er imponerende planlagt i forhold til arbeidplass, maskiner, oppvask og utstyr. Alt er liksom i rekkevidde fra der jeg holder på, og gode avlasnings plasser akkurat der det burde være. God arbeidflyt heter det vel. Så mitt tips må være å få litt proff hjelp til plassering av ting når du har definert dine behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. oktober 2005 #11 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg ønsket meg så inderlig strykebretts-skuff, men gubben syns ikke det var verdt pengene... På en måte er jeg enig. Men det er innmari kjekt, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg ønsket meg så inderlig strykebretts-skuff, men gubben syns ikke det var verdt pengene... På en måte er jeg enig. Men det er innmari kjekt, da ← Hva med eget vaskerom hvor strykebrettet kan stå fremme alltid? *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2005 #13 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jo`a...... Men gubben har ikke tid til å bygge det til meg.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaja Skrevet 2. oktober 2005 #14 Del Skrevet 2. oktober 2005 det høres veldig fint ut med åpne hyller, men de blir veldig fort nedfettet, og det ser lett rotete ut. Vi tok av dørene på et skap og prøvde, men de kom fort opp igjen, ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 2. oktober 2005 det høres veldig fint ut med åpne hyller, men de blir veldig fort nedfettet, og det ser lett rotete ut. Vi tok av dørene på et skap og prøvde, men de kom fort opp igjen, ja.. ← Ja, men jeg skal ha stoooort kjøkken så skal ha de åpne hyllene langt unna stekeovnen. Har sånn ca 30 kokebøker så må ha et sted å ha de bare Savner det veldig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 2. oktober 2005 #16 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg skal ha pastakrukker og kokebøker bak vitrinedører med lys inni. Tror hyller blir fort fulle av rot her i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 2. oktober 2005 #17 Del Skrevet 2. oktober 2005 *Hjørneskap med karusell er genialt. *Bygg inn kjøleskapet med høyskap rundt og smalt veggskap over. *Finnes det en mulighet, så skill deg ut en liten bod med direkte tilgang fra kjøkkenet. Helt uvurderlig! *Ikeas lack-hyller er tykke og raffe som åpne hyller. Vi har to i eik som passer supert til vårt Ikea eikekjøkken. *Vi har smalt håndkleskap på venstre side av oppvaskkummen, før høyskapene starter. Det gir akkurat nok plass til avrenningssone med stativ for oppvasken. Vet flere som angrer seg for at de ikke har det Og hvis du skal ha ikeakjøkken, husk å be om å få med passende farget silikon til benkeplata, hvis ikke sender de bare med hvit! Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter #18 Del Skrevet 2. oktober 2005 *Hjørneskap med karusell er genialt. *Bygg inn kjøleskapet med høyskap rundt og smalt veggskap over. *Finnes det en mulighet, så skill deg ut en liten bod med direkte tilgang fra kjøkkenet. Helt uvurderlig! *Ikeas lack-hyller er tykke og raffe som åpne hyller. Vi har to i eik som passer supert til vårt Ikea eikekjøkken. *Vi har smalt håndkleskap på venstre side av oppvaskkummen, før høyskapene starter. Det gir akkurat nok plass til avrenningssone med stativ for oppvasken. Vet flere som angrer seg for at de ikke har det Og hvis du skal ha ikeakjøkken, husk å be om å få med passende farget silikon til benkeplata, hvis ikke sender de bare med hvit! Fru Nitha ← Takk for liste! Mamma satt akkurat å var sinna på karusellen sin i dag, så det er tydelig vi har forskjellige ønsker å behov også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. oktober 2005 #19 Del Skrevet 2. oktober 2005 Da jeg kjøpte kjøkken fra Ikea for en 5-6 år siden så reagerte de på at jeg ville ha så mange skuffeseksjoner. Har siden flyttet, men du verden som jeg savner skuffene mine. Oversiktelig og god plass til tørrvarer. Ellers så er det uttrekkbare hyller dersom du har skap, enten de er lave eller høye. Da er det som står innerst alltid tilgjengelig. Jeg hadde mikroen nederst i et av de høye skapene. Veldig greit samt at du sparer benkeplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #20 Del Skrevet 3. oktober 2005 Og søplekvern i vasken. ← Bare som et lite apropos: sjekk med kommunen om de tillater installasjon av matavfallskverner - det er kun noen få kommuner i Norge som tillater det! - Merrique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå