Gå til innhold

Mørkegrå sofa


Gjest Purple

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg leilighet (jippi!), og har så smått begynt å tenkte på møbler. Har lyst på mørkegrå sofa, men hva slags bord passer til? Fargemessig mener jeg. Noen med en liten interiørarkitekt i magen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har mørkegrå sofa og har et lyst bord, bjørk, tror jeg med glassplate på. Fin kontrast.

Det finnes også lyse bord med mørke stenplater i midten, kan også være kjempestilig.

Også kommer det jo an på hva slags innredning du har ellers; mørk eller lys? Hvitt bord kan være fint, et gammelt utslitt bord som du malr i en helt ny farge, blått, lysegrønt, kan være stilig.

Det er det som er så fint med mørkegrått, i tillegg til at det er holdbart og ikke blir skittent, at det er nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har ett veldig fint bord til mørke sofaer. Steinsøyle som holder oppe en glassplate. Bordet er veldig fint, men har desverre ikke noen bilder av det. Har alltid syntes at glassbord er stilige til mørke møbler, men de kan jo være ganske upraktiske og, med tanke på riper.

Ellers ville jeg gått for ett lyst bord, i bjørk eller mattet furu. Avhengig av hvilke farge du har på veggene, har jeg også sett kirsebær og mahognyfargede bord som er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mørkegrå sofa og lyst moderne salongbord i bjørk til. Det gjør seg veldig bra. Ellers kan det også være stilig med sånt gjennomsiktig akryl bord synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kommer det jo an på hva slags innredning du har ellers; mørk eller lys?

Foreløpig har jeg ingen innredning, må kjøpe alt nytt. Veggene er lyse og nøytrale, så de passer til alt. Får kanskje kikke litt rundt i butikker og se om jeg får litt inspirasjon.

Bør hyller og sånt være i samme farge som bordet, eller blir det FOR match liksom? Ikke så lett når man ikke har talent for sånt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...