Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 10. april 2022 #741 Del Skrevet 10. april 2022 Cid skrev (1 time siden): Må ha blitt mye krangling i oppveksten da? 😅 Ble litt krangling med min bror iallefall. Ikke så mye med mine søstre siden de er litt yngre. Gode tider 😆👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 11. april 2022 #742 Del Skrevet 11. april 2022 Kvakkekyllingen skrev (11 timer siden): Ble litt krangling med min bror iallefall. Ikke så mye med mine søstre siden de er litt yngre. Gode tider 😆👍 Krangler dere noe nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. april 2022 #743 Del Skrevet 11. april 2022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 11. april 2022 #744 Del Skrevet 11. april 2022 Trolltunge skrev (4 timer siden): Hvor er dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. april 2022 #745 Del Skrevet 11. april 2022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. april 2022 #746 Del Skrevet 11. april 2022 lurven skrev (9 timer siden): Hvor er dette Marokko 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. april 2022 #747 Del Skrevet 11. april 2022 Nidarosdommeren skrev (4 minutter siden): Man ser på rekkverket at det er billig 🙂 Hva har det med saken å gjøre? Jeg vet ikke prisen, men det er vanlig å ha slikt utenfor vinduer her, både for at ingen skal bryte seg inn, om mulig, for dekor og for at unger ikke skal falle ut av vinduet. Jeg bor i en luksusleilighet, så tviler egentlig på at det er noe billig ræl. Trenger maling etterhvert kanskje. Ikke mitt problem. Jeg bare delte hva jeg hadde foran meg i øyeblikket. Uansett skjønte jeg egentlig ikke relevansen i kommentaren din. At Marokko er et land med dårlig kvalitet???? Det stemmer ikke. Her er alt, fra det fattigste til rikdom få/ingen viser frem i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. april 2022 #748 Del Skrevet 11. april 2022 Trolltunge skrev (6 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Jeg vet ikke prisen, men det er vanlig å ha slikt utenfor vinduer her, både for at ingen skal bryte seg inn, om mulig, for dekor og for at unger ikke skal falle ut av vinduet. Jeg bor i en luksusleilighet, så tviler egentlig på at det er noe billig ræl. Trenger maling etterhvert kanskje. Ikke mitt problem. Jeg bare delte hva jeg hadde foran meg i øyeblikket. Uansett skjønte jeg egentlig ikke relevansen i kommentaren din. At Marokko er et land med dårlig kvalitet???? Det stemmer ikke. Her er alt, fra det fattigste til rikdom få/ingen viser frem i Norge. Var helt unødvendig kommentar. Jeg tenkte bare «ååå utland, varme, Marokko, mat». Driter i rekkverket. Kos deg👍😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. april 2022 #749 Del Skrevet 11. april 2022 Kvakkekyllingen skrev (På 10.4.2022 den 9.39): Ja 😂 Vi er gode venner hele gjengen nå. Var ikke alltid det når vi var yngre 😆 Huff, så trist å høre 🥺❤ Er sikkert ekstra tungt når dere bare var to ❤ Hvis dere var nære iallefall. Huff 😕 Litt krangling hører med, vi krangla også mye! 😂 Takk for fine ord. Veldig trist, man tenker jo ikke sånt skjer en selv, men så gjør det jo det. Men så går jo livet videre likevel. 🙂 Og glad for å vokst opp med henne og hatt nesten 40 år sammen💔🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. april 2022 #750 Del Skrevet 11. april 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. april 2022 #751 Del Skrevet 11. april 2022 Athena79 skrev (3 minutter siden): Fikk flashbacks til da jeg pleide se på kupongjegere påTLC! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. april 2022 #752 Del Skrevet 11. april 2022 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Fikk flashbacks til da jeg pleide se på kupongjegere påTLC! Det så jeg også på 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 11. april 2022 #753 Del Skrevet 11. april 2022 Frøkenfryden skrev (1 time siden): Litt krangling hører med, vi krangla også mye! 😂 Takk for fine ord. Veldig trist, man tenker jo ikke sånt skjer en selv, men så gjør det jo det. Men så går jo livet videre likevel. 🙂 Og glad for å vokst opp med henne og hatt nesten 40 år sammen💔🙂 Bra det ikke bare var oss 😄 Det hører liksom til. Gode minner 😂 Stort sett 😆 Nei det er akkurat det, skjer ikke oss. Men joda, det kan skje alle desverre 😕 Så bra, godt å kunne ta med seg minnene man har fra mange år sammen ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. april 2022 #754 Del Skrevet 11. april 2022 Frøkenfryden skrev (1 time siden): Var helt unødvendig kommentar. Jeg tenkte bare «ååå utland, varme, Marokko, mat». Driter i rekkverket. Kos deg👍😃 Takk for det! Det er ikke så mye varme dessverre. Det har vært en usedvanlig kald mars med mye regn her, og april har heller ikke begynt etter forventninger. Hadde jeg vært her på ferie hadde jeg vært dypt skuffet, men greit når jeg egentlig ikke har tid til soling uansett. 😄 God mat og mye spennende er det uansett. Kjekkere enn å være i Norge. 😊 (Hører det ikke er noe greit vær hjemme heller.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 11. april 2022 #755 Del Skrevet 11. april 2022 Trolltunge skrev (34 minutter siden): Takk for det! Det er ikke så mye varme dessverre. Det har vært en usedvanlig kald mars med mye regn her, og april har heller ikke begynt etter forventninger. Hadde jeg vært her på ferie hadde jeg vært dypt skuffet, men greit når jeg egentlig ikke har tid til soling uansett. 😄 God mat og mye spennende er det uansett. Kjekkere enn å være i Norge. 😊 (Hører det ikke er noe greit vær hjemme heller.) Hva gjør du i Marokko, ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. april 2022 #756 Del Skrevet 11. april 2022 Athena79 skrev (1 time siden): Det så jeg også på 😅 Så gøy! Og sprøtt! Nå skal vi ha 39 av denne frokostblandingen ingen i familien liker😂 og 87 tannkremer. Og bygge ekstra rom i huset til varene😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. april 2022 #757 Del Skrevet 11. april 2022 lurven skrev (2 timer siden): Hva gjør du i Marokko, ferie? Jeg skulle hente en campervan vi satte igjen etter ferie i oktober, men ferger har vært stengt, så måtte vente. Nå åpner de igjen. Har hatt mer enn nok å gjøre, men ikke akkurat hatt ferie. Har hjulpet til med diverse organisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. april 2022 #758 Del Skrevet 11. april 2022 (endret) Nidarosdommeren skrev (19 minutter siden): Ja Morocco er et drittland i mine øyne. 1. De er kvinnefiendtlige 2. the Corruption Perceptions Index of Morocco er på 39 hvor 0 er verst og 100 er best 3. Det er et underutviklet land med en underutviklet befolkning som tror på alt imamen sier. 4. Narkoproduksjon er skyhøyt med all kriminalitet det fører med seg. 10% av GDP Mange som reiser dit er ofte på rømmen fra politiet. Jeg ville aldri ha oppdratt barnet mitt i et land som ikke respekterer kvinner og truer de til å gå med hijab eller bli voldtatt. Jeg forstår med en gang at du ikke har vært i Marokko, som er et liberalt land, hvor kristne, jøder, muslimer med flere lever sammen, og har gjort det i hundrevis av år, med respekt for hverandre og hverandres tro. Marokkanske kvinner er høylytte og respekterte. Overhodet i familien er som regel den eldste kvinnen. Det er nesten ekstremt med respekt for mødre. Å ikke ha respekt for mor og eldre kvinner er nærmeste det verste man kan gjøre. Samt å blande seg inn i andres tro. Forholdet til Gud er personlig mener de i Marokko. Det er mye derfor de lever med ulik tro i harmoni med hverandre. Noen velger å gå i hijab, noen velger også burka (det er trossalt et veldig flerkulturelt land), men kvinner kan også velge å gå i klær som skjuler omtrent ingenting. Mye mer utfordrende enn kvinner normalt går med i Norge. Det er en vennlig og imøtekommende kultur, marokkanere er oftest sosiale og nysgjerrige, og jeg går kledd med samme klær som jeg bruker i Norge, uten å skille meg ut på andre måter enn med lysere hud og blå øyne. Det er daglige protester mot akkurat korrupsjon. For ja, det har lenge vært et stort problem her, men nå er folk lei. Jenter utdanner seg, og jobber. På landsbygda og i fjellet lever de noe mer tradisjonelt, og det er til dels mye analfabeter, men det gjelder både kvinner og menn, og er nok mest på grunn av betydelig fattigdom. Marokko er et fantastisk land, men har sine utfordringer. Som de fleste land. Som Norge også. Jeg har reist mye rundt i landet, og er sulten på mer. Det er rett og slett en opplevelse, og på mange måter et foregangsland angående å være flerkulturell. Straff for voldtekt er mye strengere enn i Norge. Endret 11. april 2022 av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 12. april 2022 #759 Del Skrevet 12. april 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. april 2022 #760 Del Skrevet 12. april 2022 Frøkenfryden skrev (23 minutter siden): Har du med egen mummikopp hjemmefra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå