Gå til innhold

Katten hoppet oppi do

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten min hoppa nettopp oppi do. Burde jeg vaske han eller vasker han seg selv? Tenkte på om det er uhygenisk å ikke vaske han med tanke på bakterier? 🤔 Doen var forresten nettopp klora og var bare vann i doen 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt må du vaske katten godt - hallo 😅

Anonymkode: 52b6b...ffe

• Liker 4
Skrevet

Haha! Da kommer han nok ikke til å gjøre det igjen. Han vasker seg selv. Hadde ikke stresset noe med det når doen er ren som du skriver. 

Anonymkode: d5338...907

• Liker 5
Skrevet

vask han i dusjen :P 

Anonymkode: 1893c...dd8

• Liker 4
Skrevet

Du kan gi ham en liten spyl i dusjen, da, så er du sikker. 

Anonymkode: d5338...907

• Liker 2
Skrevet

Hm. Ville nok skylt pusen. Både ang hygiene men også for rester av klor. 

Anonymkode: 17f84...567

• Liker 14
Skrevet

Er det ikke rent vann i do? Dere pleier vel å skylle ned, og bruke børsten iblant, håper jeg?

Anonymkode: 0b0b0...45c

• Liker 3
Skrevet

Hadde bare spylt av katten kjapt i dusjen 😛 så lenge det ikke var tiss eller bæsj i doen, da hadde jeg vasket katten 🙈

Anonymkode: 94d12...a13

• Liker 2
Skrevet

Hvis det kom klor på katten hadde jeg spylt den i dusjen, hvis ikke fikser det seg fint selv.

Anonymkode: 4bcaf...1b0

• Liker 6
Skrevet

Var doen i praksis ren, så holder det med en liten skyll og tørk, var doen full av bæsj eller tiss, må full vask til. Det samme gjelder hvis du bruker sånn do-lukt greie, for det er en kjemisk blanding som ikke er bra for pus.

• Liker 2
Skrevet

Menneske-toalett som nylig er vasket er mye mer hygienisk enn ett kattetoalett...

Jeg tørket min med håndduk, og lot han fikse resten selv. Og lærte meg alltid lukke badedør/dolokk :icon_lol:

• Liker 1
Skrevet

En katt vi hadde før gjorde det der en gang, da han var liten. Vi spylte ham i badekaret, og tørket ham godt med et håndkle etterpå. Han så ut som en våt rotte til han tørket, men fikk ingen varige men. 😄

Anonymkode: 38f63...549

Skrevet

En katt som er ute er borti mye mer bakterier enn det som er i en nyvasket do.

Anonymkode: 743a7...37b

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vasket den så den ikke fikk i seg noe klor når den vasket seg selv. Ville bare dusjet med vann da, og tørket etterpå.

Og... de gjør det bare en gang er min erfaring 😄

Anonymkode: 5b967...03a

Skrevet

Ville spylt av i dusj, mtp klor. Ikke bra om pus får i seg det. 

Stakkars pus må jo ha fått litt sjokk. :ler:

Anonymkode: 5c8cf...cca

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville vasket den så den ikke fikk i seg noe klor når den vasket seg selv. Ville bare dusjet med vann da, og tørket etterpå.

Ikke min erfaring 😂 2 av 5 av mine har gjort det mange ganger! Ikke alle puser som hater vann 😛

Skrevet

Der har vel alle katteeiere vært... 

Jeg spyler i dusjen, så fikser den resten selv. 

Jeg mener... den slikker på dobørsten, spiser litt jord, og avslutter med vask av egen bak. Så det er nok mer ekkelt enn farlig. 

Anonymkode: 2d7d5...e47

Skrevet
1 minutt siden, Taluno said:

Ikke min erfaring 😂 2 av 5 av mine har gjort det mange ganger! Ikke alle puser som hater vann 😛

haha herregud, alle mine har kun gjort det 1 gang og virket til å angre etterpå  😂

Skrevet
Taluno skrev (52 minutter siden):

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

haha herregud, alle mine har kun gjort det 1 gang og virket til å angre etterpå  😂

Problemet her er at jeg og mannen alltid legger ned setet. Så de er vant med å bruke det som "springbrett" oppå skap.

Men så har vi gjester, som verken klarer å legge ned sete eller lukke døra. 

Anonymkode: 2d7d5...e47

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å nei! Har to katter som er helt gale etter vann, de kappløper i vanndammer bl.a. Så alle katter hater ikke vann, hverken om de har hoppet i doen eller dusjet seg.

Anonymkode: d176b...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...