Gå til innhold

Bli gravid etter 7 mnd i ny jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på barn og har hatt det i flere år nå, og nå kjenner jeg meg veldig klar for å gjøre det. Tenkte på nyåret. Problemet er at jeg startet i ny jobb for noen mnd siden, matbutikkjobb vel og merke , med timesbetaling. Jeg lurer bare på hva i all verden som skjer om jeg blir gravid? Kan jeg jobbe et halvår likevel? Hvem betaler når jeg har permisjon?

Jeg hadde AAP før, men står nå helt på egne ben og er så usikker rundt dette.

Anonymkode: 4517e...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror regelen er at du må ha vært i jobb i 6 mnd før fødsel. Om du blir sykemeldt under svangerskapet tror jeg du avlønnes utifra inntekt foregående måneder. Så lenge du er ansatt, jobber og får en høvelig inntekt tror jeg ikke det skal bli noe stort problem å gå ut i svangerskapspermisjon ❤️

Og: GRATULERER med å ha kommet tilbake i arbeidslivet! 😄🎉

Anonymkode: 81e0a...fdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange står i jobb frem til 4 uker før termin, skal ikke være noen grunn til at man ikke klarer det så lenge man ikke får komplikasjoner og føler seg i fin form. Permisjonspenger regnes ut fra snittet de siste 6 mnd mener jeg (eller er det endret til 3?), men man må ha jobbet minst 6 mnd ja....

Anonymkode: b4ae3...a11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror regelen er at du må ha vært i jobb i 6 mnd før fødsel. Om du blir sykemeldt under svangerskapet tror jeg du avlønnes utifra inntekt foregående måneder. Så lenge du er ansatt, jobber og får en høvelig inntekt tror jeg ikke det skal bli noe stort problem å gå ut i svangerskapspermisjon ❤️

Og: GRATULERER med å ha kommet tilbake i arbeidslivet! 😄🎉

Takk for det! Det er veldig godt å stå på egne bein 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange står i jobb frem til 4 uker før termin, skal ikke være noen grunn til at man ikke klarer det så lenge man ikke får komplikasjoner og føler seg i fin form. Permisjonspenger regnes ut fra snittet de siste 6 mnd mener jeg (eller er det endret til 3?), men man må ha jobbet minst 6 mnd ja....

Anonymkode: b4ae3...a11

Da vet jeg det! Takk for svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer på, kommer de til å ansette noen andre isteden for meg? Vi er ca 6 stk som rullerer og jeg trives veldig godt i jobben og redd for å «svikte» min sjef.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg lurer på, kommer de til å ansette noen andre isteden for meg? Vi er ca 6 stk som rullerer og jeg trives veldig godt i jobben og redd for å «svikte» min sjef.. 😅

De har ikke lov å si deg opp pga graviditet.

Anonymkode: c4984...913

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De har ikke lov å si deg opp pga graviditet.

Anonymkode: c4984...913

Ok 😊

Jeg får lett dårlig samvittighet men burde vel ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Gravide og folk i svangerskapspermisjon er faktisk «fredet» i AML så de kan ikke røre deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjørt på om jeg var deg ☺️ Jeg ble gravid i mars, da hadde jeg startet i et års vikariat 4 måneder før. Den graviditeten endte i MA. Nå har jeg nettopp fått fast stilling i samme jobb, og går over fast ansatt i november, og sitter her 4 uker på vei ☺️ Når en arbeidsgiver velger å ansette kvinner i fertil alder så er de inneforstått med at hun kan bli gravid. Og som de sier over her, så er det ikke lov å ikke ansette noen/si deg opp fordi du er gravid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok 😊

Jeg får lett dårlig samvittighet men burde vel ikke ha det.

Kvinner har blitt gravide siden tidenes morgen. Alle som ansetter mennesker vet dette og får ikke si noe på det. Du får heller ikke sparken, de må bare sette inn noen andre mens du har permisjon :) 

Anonymkode: 7cd58...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...