Gå til innhold

Riv ruskende galt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg betalte 2000 kroner på en privat klinikk for å sjekke fertiliteten min og gynekologen kunne ikke se noe galt og sa alt så bra ut, samme med blodprøvene. Men allikevel blir jeg ikke gravid. Fikk resept på letrozol som jeg skal begynne på neste mnd.

Begynner å mistenke at jeg kanskje har endometriose eller en annen tilstand som de ikke får sett via ultralyd? Noen som vet?

Kjipt å prøve og prøve men aldri få det til å klaffe pga legen ikke sjekket nøye.

Anonymkode: 6b883...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du prøvd? Trenger jo ikke være noe galt selv om det tar lang tid.

Anonymkode: 0a013...1d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen leger vil sjekke etter endometriose bare for å sjekke. Eneste måten å være helt sikker på den diagnosen er kirurgi

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt man klarer å finne, en viss andel av dem som strever med å få barn, får diagnosen "uforklarlig infertilitet" etter utredning. Alt ser fint ut på prøver og undersøkelser

Mannen og jeg er er blant dem. Det tok 5 år fra vi begynte å prøve til jeg ble gravid naturlig. Men i mellomtiden hadde vi også fått et barn ved hjelp av IVF. Noe er galt, selv om legene ikke vet hva det er. Men det var altså ikke så galt at det var umulig å få barn.

Anonymkode: 647cb...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på pp 8 her uten spire. Gikk også på privat undersøkelse, alt var så flott at det var ikke måte på. Skjønner hvorfor du tenker som du gjør, men er nok bare å holde ut og prøve igjen og igjen til det går!

Anonymkode: 92456...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok stolt på gynekologen hvis du fikk beskjed om at alt så fint ut. Det er helt normalt å bruke opp til 1 år å bli gravid - selv om man treffer eggløsning og gjør alt riktig. Skulle du mot formodning ikke blir gravid i løpet av det første året har du rett på henvisning og nærmere utredning (uten å betale så mye).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så i bunn og grunn kan det gå mange kvinner rundt omkring ufrivillig barnløse med Endometriose  uten å vite det pga gynekologen ikke tar en ordentlig sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så i bunn og grunn kan det gå mange kvinner rundt omkring ufrivillig barnløse med Endometriose  uten å vite det pga gynekologen ikke tar en ordentlig sjekk.

Har du mye smerter rundt mens og EL? Mer enn vanlig altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (10 timer siden):

Har du mye smerter rundt mens og EL? Mer enn vanlig altså 

Nei. Egentlig ikke. Bare litt små vondt i begynnelsen av mensen men ikke så vondt at jeg ikke kan gå på jobb foreksempel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 7.57):

Jeg betalte 2000 kroner på en privat klinikk for å sjekke fertiliteten min og gynekologen kunne ikke se noe galt og sa alt så bra ut, samme med blodprøvene. Men allikevel blir jeg ikke gravid. Fikk resept på letrozol som jeg skal begynne på neste mnd.

Begynner å mistenke at jeg kanskje har endometriose eller en annen tilstand som de ikke får sett via ultralyd? Noen som vet?

Kjipt å prøve og prøve men aldri få det til å klaffe pga legen ikke sjekket nøye.

Har dere sjekket mannen da???

Anonymkode: 0bf87...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...