Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #1 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg skal til London en helg i November. Har kort tid, og lurer på hvor jeg skal gå for å shoppe, til ikke så alt for høye priser? Noen som kjenner noen butikker der de har mye fine babyting? Hva med noen gode restaurant forslag? Vi skal bo i Paddington. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest female Skrevet 8. oktober 2002 #2 Del Skrevet 8. oktober 2002 Babyting kjøper du hos Mothercare, det ligger en stor butikk i "Paddington"-enden av Oxford Street. Ellers blir jo shopping og resturanter etter smak og behag, men hvis du har liten tid er nok Oxford Street best for shopping, det meste er like dyrt i London som hjemme. alle typer restauranter finner du bl. annet i Soho. Queensway har også en del restauranter, f.eks Indisk og Italiensk m.m, rett til venstre for Paddington hvis du ser på kartet. God tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 9. oktober 2002 #3 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har vært innom Mothercare butikken, og den vil jeg faktisk IKKE anbefale. Kvaliteten kjentes ikke god ut. Jeg hadde heller gått inn på et av de store husene (JOhn Lewis, Debenhams, M&S) der kvaliteten er litt bedre. Men - det er min personlige mening. Dessuten ville jeg ikke anbefale Oxford St i det hele tatt - altfor mange folk. Prøv heller King St - eller Kensington High St. Begge har de samme High Street shops, men mindre folk. Men klart det - på Oxford er alt på en plass... ANbefale restaurant... det er så mye bra og godt. Pizza - prøv Pizza Express. Maroccansk - prøv Iguzo (SP?) på Dukes st. Ved Marylebone St finnes mange bra italienske og ved Baker St en bra afghansk. Og en koselig pub lunch er jo altid hyggelig Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 5. november 2002 #4 Del Skrevet 5. november 2002 Vil også anbefale Kensington High Street foran Oxford Street - de fleste butikkene er også i Kensington High, og du slipper den millionen med turister som *alltid* skal i motsatt retning som du (syns man alltid går mot strömmen der..). I tillegg er det grei gåavstand fra Paddington. De har ofte god mat (og rimelig) på puber, Rat n' Parrot pubene er veldig familievennlige, men kjede og ikke de mest autentiske - de har noen veldig trivelige i sidegatene til Kensington High (for pause i handlingen ) God tur!! (skulle önske det var jeg som skal til london.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 5. november 2002 #5 Del Skrevet 5. november 2002 Hvis du liker italiensk mat så bare MÅ du gå på Bella Pasta på Leicester Square. Bella Pasta er en kjede du finner flere steder i London og i resten av England, men jeg synes den på Leicester Square er den koseligste. Der har de det aller beste hvitløksbrødet jeg vet om, prøv deres fondue fomaggio eller black and white linguini åååååååhhhhhh de har så mye godt. Men menyen er helt sikkert endret siden jeg var der sist. Hvis du vil unne deg litt luksus innen klær så går du til Debenhams eller andre varehus og bestiller en personal shopper, du betaler som oftest ikke noe for det. Da blir du veiledet gjennom jungelen av klær og annet utstyr, det er kjekt synes nå jeg. Du bør kanskje bestille tid på forhånd. Av billigkjeder a la H&M (du finner jo H&M der og da) så har du River Island (kjede) hvor du kan finne ok klær og så er det en butikk som begynner på M som jeg bare ikke kan huske navnet på. Sko er det jo mye større utvalg av der enn her, noe er billigere og noe samme pris som her. Det er mange som sverger til å kjøpe undertøy på Marks & Spencer, har ikke prøvd det selv så jeg aner ingenting om kvaliteten. En tur innom Harrods er jo alltid kjekt også, om ikke for å kjøpe noe så bare for å se. De har f eks mye flott utstilt i smykkeavdelingen. Hvis du liker engelsk julemat, så kjøp med deg en Christmaspudding. Leketøy - da bare må du ta en tur på Hamleys, verdens største lekebutikk mener jeg det er??? Jeg går amokk i bamseavdelingen der Kos deg i London Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #6 Del Skrevet 7. november 2002 Prøv området rundt Nottig Hill/Portobello Rd. Mange butikker med klær som man ikke finner hos de større kjedene. Angrer enda på en jakke jeg ikke kjøpte der i sommer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå