AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Hei, jeg er ganske lei meg når jeg skriver dette. Jeg har jobbet for en bedrift i ett og et halvt år der jeg hovedsakelig jobber med salg og kontorarbeid. Nå har bedriften med til sammen 4 ansatte funnet ut at det blir firmatur til Italia . Jeg ble begeistret siden corona har lagt en stor demper på reiselivet. Men så kom det frem at jeg er den eneste som ikke får bli med fordi noen må sitte på kontoret å passe telefonen mens de andre er borte . Jeg ble oppriktig lei meg av dette. Eneste begrunnelsen var at jeg var den siste som ble ansatt og at noen må jo tjene penger mens «guttene» er borte. For ja jeg jobber bare med menn… jeg var nesten på gråten da jeg kom hjem fra jobb. Aner ikke hvordan jeg skal konfronterte sjefen eller om det er helt normalt at en av de faste ansatte sitter å passer telefonen men gutta er på firmatur. Jeg har flere ganger følt meg underlegnen på jobb grunnet alder og kjønn, men dette fikk meg til å revurdere hele arbeidsplassen. Følte de fikk frem hva jeg betydde for dem, en selvfølge som alltid kommer først og alltid låser dørene. Jeg er så lei meg og frustrert at jeg aner ikke hvordan jeg skal ta dette opp med kollegene og sjefen. Eller om det hele tatt er verd å ta opp. Jeg vil gjøre det klart for disse mannfolkene at ingenting hadde gått rundt uten meg uten å være i offerrolle. Hvordan i svarte f**n skal jeg gå frem på at dette er utrolig sårene og degradering av min betydning for bedriften?? Hilsen dame 28 år Anonymkode: 8e16e...31f 13
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Ingen kvinnfolk skal være med på firmaturen? Anonymkode: 347ed...74d 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 men synes det er riktig ,hvis du var den siste inn, så bør du avstå og være igjen, det samme hadde jeg tenkt om det var bare damer og du var mann også Anonymkode: 33f8a...5c6 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Det er vel ikke vanlig å stenge ned hele arbeidsplassen for å dra på tur? Det er naturlig at noen må bli igjen. Si at du gjerne vil være med neste gang. Anonymkode: b41d8...842 10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg hadde så vært syk den dagen 🙄 og jeg har vanligvis god arbeidsmoral. Anonymkode: ae86a...0e7 29
Gjest Wilmar Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 De kunne helt fint satt inn en vikar i ditt sted. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg om etter noe annet. Den arbeidsplassen der er ikke bra for deg. For noen idioter!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 Hadde det vært meg hadde jeg sagt opp umiddelbart. Anonymkode: b7a5c...3d5 25
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 Høres merkelig ut. Hvorfor får ikke du bli med? Anonymkode: f4997...d5c 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 Hadde funnet meg en annen jobb.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke vanlig å stenge ned hele arbeidsplassen for å dra på tur? Det er naturlig at noen må bli igjen. Si at du gjerne vil være med neste gang. Anonymkode: b41d8...842 I små firma er firmatur for alle slett ikke uvanlig. At én person ikke får bli med på firmaturer er faktisk helt uhørt. Har ikke firmaet råd til å stenge i de dagene turen varer så har de rett og slett ikke råd til turen. Anonymkode: b7a5c...3d5 103
GulSitron Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 Du får sende en Mail ang diskriminering på arbeidsplassen og linke til noen paragrafer fra lovdata. Hvis de andre utelukkende er menn så vil jeg kalle dette kvinnediskriminering fordi de vil på "guttetur" 17
Gjest Blondie65 Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 Det vanlige er å legge firmaturer der ALLE får mulighet til å være med til en helg. Jeg tenker at det beste her er å finne seg en ny arbeidsplass. Jeg har også erfaring med å jobbe i bitte små selskaper, dårlig erfaring - kun!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #13 Skrevet 5. oktober 2021 Du overdriver veldig her, hvorfor er turen så viktig for deg? Det er jo bare fyll og tull, går ikke glipp av en dritt. Drikketur med kollegaer er triste greier, du ser også sider du ikke ønsker å se av dette mennesker du bare skal jobbe sammen med. Anonymkode: caac5...6b1 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I små firma er firmatur for alle slett ikke uvanlig. At én person ikke får bli med på firmaturer er faktisk helt uhørt. Har ikke firmaet råd til å stenge i de dagene turen varer så har de rett og slett ikke råd til turen. Anonymkode: b7a5c...3d5 Det mest sårende er at i januar dro de til Tyskland for å snakke med leverandører. Jeg snakker flytende tysk og har master i kommunikasjon og markedsføring. Selv dette fikk jeg ikke bli med «mannfolka» på firmatur. Den gangen tok jeg dette bedre siden jeg var ferskere i bedriften. Men nå føler jeg at dette er mer systematisk Anonymkode: 8e16e...31f 43
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ingen kvinnfolk skal være med på firmaturen? Anonymkode: 347ed...74d Etter #metoo er det vel ikke så interessant å ha med kvinner på firmatur.. Anonymkode: e2889...3a9 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 Hadde blitt skikkelig såret, skuffet og irritert om jeg var deg. Så utrolig dårlig gjort! Syns du skal gi beskjed om at du føler det utelatt. Ikke la dem tråkke på deg. Det går vel fint an å ta med en telefon eller få inn en vikar. Om sjefen ikke forstår hadde jeg sluttet. Hadde vørt null motivasjon igjen. Anonymkode: 2c7ed...abc 11
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #17 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du overdriver veldig her, hvorfor er turen så viktig for deg? Det er jo bare fyll og tull, går ikke glipp av en dritt. Drikketur med kollegaer er triste greier, du ser også sider du ikke ønsker å se av dette mennesker du bare skal jobbe sammen med. Anonymkode: caac5...6b1 Det handler ikke bare om denne ene turen. De er tydelige på at turene er for «kundeforholdene» vi har til europeiske leverandører. I januar deo de til Tyskland. Jeg fikk ikle bli med selv om jeg har MA i kommunikasjon og markedsføring og snakker flytende tysk Anonymkode: 8e16e...31f 16
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #18 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du overdriver veldig her, hvorfor er turen så viktig for deg? Det er jo bare fyll og tull, går ikke glipp av en dritt. Drikketur med kollegaer er triste greier, du ser også sider du ikke ønsker å se av dette mennesker du bare skal jobbe sammen med. Anonymkode: caac5...6b1 Når man er 5 stk på kontor så blir man en liten gjeng, ikke rart at ts føler seg utenfor når hun blir valgt vekk fra å delta på tur hver gang. Anonymkode: 2c7ed...abc 43
PetterKanin Skrevet 5. oktober 2021 #19 Skrevet 5. oktober 2021 Tenk å være så heldig at man slipper å måtte være med på slikt. 5
LadyGrey Skrevet 5. oktober 2021 #20 Skrevet 5. oktober 2021 Høres ut som en dårlig unnskyldning for å kunne dra på guttetur.. 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå