Gå til innhold

Eneste som ikke får bli med på firmatur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

LadyGrey skrev (1 time siden):

Litt vanskelig å ikke føle seg utestengt når man er den eneste som ikke får være med på tur. 

Er du selv som velger å føle deg utestengt. I voksenlivet må man takle slike ting, alt går ikke din vei heletiden.

Anonymkode: caac5...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette sa veldig veldig mye om hva slags typer du jobber med, og det er negativt dessverre. Er det sant at noen må være igjen for å drifte selskapet. Ja det er godt mulig at det er kritisk at noen må være der å holde fortet. Og dersom denne jobben er så viktig og de skal ut på tur på firma tur og kose seg, ville jeg sett de rett i øynene og bedt om økonomisk kompensasjon, tilsvarende hva denne turen koster per hode.

Hvis de bruker 15.000,- Per pers i reise, opphold, mat og drikke,

Ville jeg krevd å få 15.000,- (etter skatt)  i lomma for å ikke kunne bli med på reise, opphold, mat og drikke.

Denne utregningen finnes.

Er de juridisk pålagt å betale deg? Nei, men det er urettferdig og jeg ville sagt opp på dagen om de kommer med hvilken som helst økonomisk unnskyldning for å ikke kompensere deg.

Endret av umAxa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei, jeg er ganske lei meg når jeg skriver dette. Jeg har jobbet for en bedrift i ett og et halvt år der jeg hovedsakelig jobber med salg og kontorarbeid. Nå har bedriften med til sammen 4 ansatte funnet ut at det blir firmatur til Italia . Jeg ble begeistret siden corona har lagt en stor demper på reiselivet. Men så kom det frem at jeg er den eneste som ikke får bli med fordi noen må sitte på kontoret å passe telefonen mens de andre er borte . Jeg ble oppriktig lei meg av dette. Eneste begrunnelsen var at jeg var den siste som ble ansatt og at noen må jo tjene penger mens «guttene» er borte. For ja jeg jobber bare med menn… jeg var nesten på gråten da jeg kom hjem fra jobb. Aner ikke hvordan jeg skal konfronterte sjefen eller om det er helt normalt at en av de faste ansatte sitter å passer telefonen men gutta er på firmatur. Jeg har flere ganger følt meg underlegnen på jobb grunnet alder og kjønn, men dette fikk meg til å revurdere hele arbeidsplassen. Følte de fikk frem hva jeg betydde for dem, en selvfølge som alltid kommer først og alltid låser dørene. Jeg er så lei meg og frustrert at jeg aner ikke hvordan jeg skal ta dette opp med kollegene og sjefen. Eller om det hele tatt er verd å ta opp. Jeg vil gjøre det klart for disse mannfolkene at ingenting hadde gått rundt uten meg uten å være i offerrolle. Hvordan i svarte f**n skal jeg gå frem på at dette er utrolig sårene og degradering av min betydning for bedriften?? Hilsen dame 28 år

Anonymkode: 8e16e...31f

I utgangspunktet ikke særlig ok. Men hvis det er møter mellom gutta og kunder/leverandører som er mye av greia, så er det kanskje ikke så merkelig at den som jobber på kontoret ikke blir invitert. 

Selv hadde jeg vært superglad for å slippe en slik tur, men det er meg. Skjønner godt at du føler det annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn og kvinner passer jo dårlig sammen som venner, vi har jo seksuell interesse i hverandre. Er sex som er den største driften mellom mann og kvinne, når det kommer alkohol i bildet kan dette bli veldig håpløs. Derfor bør man holde seg unna firmaturer.

Anonymkode: caac5...6b1

Nå har det seg slik at alle kollegene mine er gift og jeg selv er lesbisk…

Anonymkode: 8e16e...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatja skrev (21 minutter siden):

I utgangspunktet ikke særlig ok. Men hvis det er møter mellom gutta og kunder/leverandører som er mye av greia, så er det kanskje ikke så merkelig at den som jobber på kontoret ikke blir invitert. 

Selv hadde jeg vært superglad for å slippe en slik tur, men det er meg. Skjønner godt at du føler det annerledes. 

Alle har så og si like arbeidsoppgaver. Alt som tas inn av nye produkter går vi gjennom sammen. Jeg ser ikke grunnen til at jeg ikke kan delta på disse møtene. Jeg lager alle presentasjonene til alt av møter, også de som skal vises på firmaturen 

Anonymkode: 8e16e...31f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde funnet meg en ny jobb og ikke påtatt meg noe ekstra ansvar der fremover. Kanskje begynne å komme senere og gå når arbeidstiden er ferdig uavhengig av om det er småtteri som fortsatt kan gjøres. 

Anonymkode: 7b7f2...d5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Alle har så og si like arbeidsoppgaver. Alt som tas inn av nye produkter går vi gjennom sammen. Jeg ser ikke grunnen til at jeg ikke kan delta på disse møtene. Jeg lager alle presentasjonene til alt av møter, også de som skal vises på firmaturen 

Anonymkode: 8e16e...31f

Du må jo si ifra! 

Høres ut som om de behandler deg som "kontordamen" og de skal på guttetur ja. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går på ansiennitet er jo ikke urimelig i seg selv hvis det er noen forutsetninger som blir dekket: At det faktisk rekrutteres andre etter deg slik at du ikke alltid vil være den siste som ble ansatt (Da vil du jo alltid den som stiller bakerst pga. ansiennitet noe som ikke er holdbart over tid) og at du ikke alltid må være den som gjør "skitjobben" ellers. 

Anonymkode: 52509...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle har så og si like arbeidsoppgaver. Alt som tas inn av nye produkter går vi gjennom sammen. Jeg ser ikke grunnen til at jeg ikke kan delta på disse møtene. Jeg lager alle presentasjonene til alt av møter, også de som skal vises på firmaturen 

Anonymkode: 8e16e...31f

Jeg spurte deg tidligere om du jobber backoffice/støttefunksjon og disse andre jobber med salg, men det svarer du ikke på. Virker som at du ikke er med mye ut i kundemøter etc?

Anonymkode: 56651...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle har så og si like arbeidsoppgaver. Alt som tas inn av nye produkter går vi gjennom sammen. Jeg ser ikke grunnen til at jeg ikke kan delta på disse møtene. Jeg lager alle presentasjonene til alt av møter, også de som skal vises på firmaturen 

Anonymkode: 8e16e...31f

Hva er «så og si like»? Hva er stillingen din? Har alle like stillinger? Hvis du lager presentasjoner er kanskje din stilling med administrativ.

Og du sier «jeg ser ikke grunnen til at jeg ikke kan delta på disse møtene». Grunnen er vel at du ikke må? Du kan sikkert sitte som tilhører, men her er det jo tydelig vurdert at du ikke skal presentere noe, diskutere, selge inn eller forhandle. Det er de andre som gjør jobben. Skal de frakte deg med på tur bare så du kan høre på? Jeg jobber i det offentlige, og det er særdeles få utenlandsturer. Men de som av og til reiser, har jo da en rolle og funksjon på turen. Tar ikke med noen ekstra som bare skal sitte der i tillegg…

Anonymkode: dce4a...843

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spurte deg tidligere om du jobber backoffice/støttefunksjon og disse andre jobber med salg, men det svarer du ikke på. Virker som at du ikke er med mye ut i kundemøter etc?

Anonymkode: 56651...2de

De fleste kundene vi har er norske. Der lager jeg og holder presentasjoner av produkter vi fører. Har MA i kommunikasjon og markedsføring som var grunne. Til at jeg fikk jobben. Leverandørene er stort sett i Europa så de fleste møtene går gjennom teams. Sorry for at jeg var treg å svare:) hadde ikke trodd tråden skulle få så mye respons, tusen takk! 

Anonymkode: 8e16e...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

men synes det er riktig ,hvis du var den siste inn, så bør du avstå og være igjen, det samme hadde jeg tenkt om det var bare damer og du var mann også

Anonymkode: 33f8a...5c6

Det går an å leie inn en person til å passe telefonen et par dager. Beslutningstakerne er uansett i Italia og de har med seg mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

men synes det er riktig ,hvis du var den siste inn, så bør du avstå og være igjen, det samme hadde jeg tenkt om det var bare damer og du var mann også

Anonymkode: 33f8a...5c6

syns ikke det er rett. Det riktige hadde vært at sjefen tok en for laget og lot de abdre dra. Ts er ny og dette hadde vært en fin mulighet for henne å få bli kjent med sine kolleger. men tipper de vil ha guttetur

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste kundene vi har er norske. Der lager jeg og holder presentasjoner av produkter vi fører. Har MA i kommunikasjon og markedsføring som var grunne. Til at jeg fikk jobben. Leverandørene er stort sett i Europa så de fleste møtene går gjennom teams. Sorry for at jeg var treg å svare:) hadde ikke trodd tråden skulle få så mye respons, tusen takk! 

Anonymkode: 8e16e...31f

Men du svarer jo fortsatt ikke på hva du gjør og hva de andre gjør?

En ting er å presentere produkter som allerede er solgt inn, noe annet er å selge dem inn. 

Som jeg tidligere har nevnt, er backoffice/servicefunksjoner ofte ikke med på turer, mens salg og salgsledelse gjerne drar rett som det er  

 

Anonymkode: 56651...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du svarer jo fortsatt ikke på hva du gjør og hva de andre gjør?

En ting er å presentere produkter som allerede er solgt inn, noe annet er å selge dem inn. 

Som jeg tidligere har nevnt, er backoffice/servicefunksjoner ofte ikke med på turer, mens salg og salgsledelse gjerne drar rett som det er  

 

Anonymkode: 56651...2de

Det kan jo tenkes at TS ikke ønsker å svare så detaljert at hun blir gjenkjent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Her er det bare å se seg om etter ny jobb. Dere er fem stk, og siden alle synes dette er helt grei behandling av deg så vil det nok ikke hjelpe å ta det opp. Ja, du får kanskje være med, men de vil jo ikke ha deg med på tur. Benytt anledningen til å søke ny jobb. 

Anonymkode: 121c8...90f

hadde tatt det opp likevel jeg da. Kanskje nestemann som tar over jobben slipper samme behandling da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn jeg har forstått det, så skal det gjennomføres kunde/leverandørmøter på denne turen. Hvis stillingene til de andre er selger/innkjøper/daglig leder etc, så er det naturlig at de drar, og at TS er igjen, hvis hennes stilling er kontormedarbeider e.l. Det er jo en helt vanlig løsning. Hvis det derimot er en firmatur for kosens skyld, evt. at det bare er lagt inn et lite møte eller to for syns skyld (så man får fradrag for "jobbtur"), så er det en annen sak, spesielt i et såpass lite firma der man jobber tett. Det kommer dog litt an på arbeidsoppgavene. Hvis det er avtaler med kunder om å rykke ut med assistanse ved behov etc. må jo noen bli igjen, men er det som TS sier, kun for å passe telefonen, så kan hovednummeret lett viderekoples til en mobiltelefon så alle får vært med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 time siden):

Det kan jo tenkes at TS ikke ønsker å svare så detaljert at hun blir gjenkjent.

Sjansen for å bli gjenkjent ved å svare ja eller nei på om man har samme arbeidsoppgaver som de andre på en arbeidsplass kan vel ikke være annet enn svært liten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du svarer jo fortsatt ikke på hva du gjør og hva de andre gjør?

En ting er å presentere produkter som allerede er solgt inn, noe annet er å selge dem inn. 

Som jeg tidligere har nevnt, er backoffice/servicefunksjoner ofte ikke med på turer, mens salg og salgsledelse gjerne drar rett som det er  

 

Anonymkode: 56651...2de

Vi alle jobber likeverdig på kontoret med innkjøp, salg og fakturering. Da jeg søkte jobb der hadde de aldri hatt noen med utdanning i kommunikasjon. Dette er en bedrift med gubber i 40-60 årsalderen. Nye produkter og leverandører går vi igjennom sammen. Jeg har siden da lagd presentasjoner, visualiseringer og reklame for bedriften. Jeg kjenner alt vi selger ut og inn siden det er jeg som presenterer dette for de større kundene. Selve møtene med produsentene i Italia er fra torsdag til fredag. De reiser en onsdag og er tilbake onsdag uken etter. De sitter i arbeidstiden å finner fine hoteller, severdigheter, barer og restauranter. De reiser hvert år på disse turene og har pleid å leie inn vikarier eller stenge

Anonymkode: 8e16e...31f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi alle jobber likeverdig på kontoret med innkjøp, salg og fakturering. Da jeg søkte jobb der hadde de aldri hatt noen med utdanning i kommunikasjon. Dette er en bedrift med gubber i 40-60 årsalderen. Nye produkter og leverandører går vi igjennom sammen. Jeg har siden da lagd presentasjoner, visualiseringer og reklame for bedriften. Jeg kjenner alt vi selger ut og inn siden det er jeg som presenterer dette for de større kundene. Selve møtene med produsentene i Italia er fra torsdag til fredag. De reiser en onsdag og er tilbake onsdag uken etter. De sitter i arbeidstiden å finner fine hoteller, severdigheter, barer og restauranter. De reiser hvert år på disse turene og har pleid å leie inn vikarier eller stenge

Anonymkode: 8e16e...31f

Bare å finne deg ny jobb.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...