Gå til innhold

Eneste som ikke får bli med på firmatur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte

Hadde ALDRI tatt med samtlige på arbeidsplassen bortsett fra en om jeg hadde invitert på firmatur.

Da hadde jeg stengt og tatt med alle. Uten tvil! 

Og om det virkelig ikke lot seg gjøre å stenge et par dager, hadde jeg heller gitt en kompensasjon lik turen til den som eventuelt ønsket å være hjemme i stedet for. 

Ufin behandling av deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg TS hadde jeg funnet meg en ny jobb

Anonymkode: 526a6...c81

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å se seg om etter ny jobb. Dere er fem stk, og siden alle synes dette er helt grei behandling av deg så vil det nok ikke hjelpe å ta det opp. Ja, du får kanskje være med, men de vil jo ikke ha deg med på tur. Benytt anledningen til å søke ny jobb. 

Anonymkode: 121c8...90f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit, jeg ville funnet meg en annen jobb. Jeg opplevde dette selv, men da var jeg deltidsansatt student uten arbeidskontrakt.

du er fast ansatt på fulltid, vært der lenge og får ikke bli med. Det er helt uhørt, og fremstår mer som en unnskyldning for at kollegene dine skal på fylletur

Anonymkode: 4833a...f8f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når man er 5 stk på kontor så blir man en liten gjeng, ikke rart at ts føler seg utenfor når hun blir valgt vekk fra å delta på tur hver gang. 

Anonymkode: 2c7ed...abc

Nei, i voksenlivet kan man ikke tenke slik. Da er man ikke en gjeng, man er enkeltindivider.

PetterKanin skrev (11 minutter siden):

Tenk å være så heldig at man slipper å måtte være med på slikt.

Tenker det samme selv, deilig å jobbe alene disse dagene. Styre seg selv :)  

LadyGrey skrev (11 minutter siden):

Høres ut som en dårlig unnskyldning for å kunne dra på guttetur.. 

Skjønner godt man ikke orker å ha med seg den eneste kvinnen, setter jo en demper på hele turen når man bare er menn ellers. Forstår det godt jeg.

Anonymkode: caac5...6b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig tenker jeg du slipper unna ved å ikke måtte dra på tur med en gjeng kjedelige gubber du jobber sammen med, men ut over det så hadde jeg bare søkt andre jobber. 

Anonymkode: 0e663...160

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt man ikke orker å ha med seg den eneste kvinnen, setter jo en demper på hele turen når man bare er menn ellers. Forstår det godt jeg.

Hvis de tenker på den måten burde de ikke ansatt en kvinne. Å droppe en og samme person på hver firmatur basert på kjønn er diskriminering og starten på et ræva arbeidsmiljø.

Anonymkode: f4403...eea

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er vel ikke vanlig å stenge ned hele arbeidsplassen for å dra på tur? Det er naturlig at noen må bli igjen. Si at du gjerne vil være med neste gang.

Anonymkode: b41d8...842

Vi stenger ned kontorene når vi har firmatur som starter fredag morgen. Er jo bare å ha på en telefonsvarer. 

Anonymkode: 319bd...2b4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke kan ta med alle på tur så får de la være å dra på tur. Det der er ikke ok i det heletatt 

Anonymkode: 440f4...e9a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk at flere sier at TS burde være glad for å slippe å være med for det hadde de vært. Noen liker firmaturer og andre tilstedninger på jobben, og det var nettopp fordi hun er lei seg hun skriver innlegget....

Men selv om hun hadde vært glad for å slippe hadde ikke det gjort utestengelsen noe mere greit.

Anonymkode: f4403...eea

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får søke om fri den dagen fordi du skal på jobbintervju hos en konkurrerende bedrift 😉

Anonymkode: 91539...6f7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg er ganske lei meg når jeg skriver dette. Jeg har jobbet for en bedrift i ett og et halvt år der jeg hovedsakelig jobber med salg og kontorarbeid. Nå har bedriften med til sammen 4 ansatte funnet ut at det blir firmatur til Italia . Jeg ble begeistret siden corona har lagt en stor demper på reiselivet. Men så kom det frem at jeg er den eneste som ikke får bli med fordi noen må sitte på kontoret å passe telefonen mens de andre er borte . Jeg ble oppriktig lei meg av dette. Eneste begrunnelsen var at jeg var den siste som ble ansatt og at noen må jo tjene penger mens «guttene» er borte. For ja jeg jobber bare med menn… jeg var nesten på gråten da jeg kom hjem fra jobb. Aner ikke hvordan jeg skal konfronterte sjefen eller om det er helt normalt at en av de faste ansatte sitter å passer telefonen men gutta er på firmatur. Jeg har flere ganger følt meg underlegnen på jobb grunnet alder og kjønn, men dette fikk meg til å revurdere hele arbeidsplassen. Følte de fikk frem hva jeg betydde for dem, en selvfølge som alltid kommer først og alltid låser dørene. Jeg er så lei meg og frustrert at jeg aner ikke hvordan jeg skal ta dette opp med kollegene og sjefen. Eller om det hele tatt er verd å ta opp. Jeg vil gjøre det klart for disse mannfolkene at ingenting hadde gått rundt uten meg uten å være i offerrolle. Hvordan i svarte f**n skal jeg gå frem på at dette er utrolig sårene og degradering av min betydning for bedriften?? Hilsen dame 28 år

Anonymkode: 8e16e...31f

Jeg tror det er vanlig for kvinner som jobber på kontor. Menn vil ikke ta sjansen på noe me too anklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd noe tilsvarende, på et sted med bare kvinner. Denne type fremtreden handler ikke om metoo eller gutteturer, det handler om et ræva arbeidsmiljø hvor det mangler respekt og forståelse for grunnleggende samhandling og relasjoner. Kom deg unna om du kan. 

Anonymkode: d33a2...4b5

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det der høres rart ut, samboern min jobber som fagmann i et lite firma. De stengte "sjappa" de dagene de var vekk så alle kunne reise sammen til polen. Har de ikke råd til å stenge sjappa i et par dager så har de vel ikke råd til guttetur heller.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne det litt om det er en tur midt i uka, der de faktisk skal sitte i møter med leverandører, og det ikke har med dine arbeidsoppgaver å gjøre. 

Men bortsett fra det, så er det dårlig stil av sjefen, og det er en dårlig unnskyldning at du må passe telefonen. Den kan kobles om til din telefon eller det kan leses inn en beskjed. 

Anonymkode: 9643a...588

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, i voksenlivet kan man ikke tenke slik. Da er man ikke en gjeng, man er enkeltindivider.

Tenker det samme selv, deilig å jobbe alene disse dagene. Styre seg selv :)  

Skjønner godt man ikke orker å ha med seg den eneste kvinnen, setter jo en demper på hele turen når man bare er menn ellers. Forstår det godt jeg.

Anonymkode: caac5...6b1

Glad jeg ikke jobber sammen med deg! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2021 kan man ta med telefonen og det meste kan ordnes hvor som helst. Jeg synes du bør be om en ordentlig begrunnelse. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...