Gå til innhold

Nok jobb som vikar???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 16.04):

Nå er man vel ganske klar over at garantert inntekt ikke er en sikkerhet når man velger å være ringevikar. Sykepenger har du rett på uansett så lenge du har jobbet generelt de siste 4 ukene, det er bare NAV som står for de. Har du vært i samme barnehage over flere perioder uten opphold på ut over 2 uker så legges de også sammen og man får også rett på egenmelding der. 

Anonymkode: e1ca6...036

Men du får bare sykepenger for de vaktene som er satt opp? Man har vel ikke rett på sykepenger om man feks. skulle bli langtidssyk? Var iallfall slik jeg forsto reglene da jeg var ringevikarer. 
 

Uansett ts, det kommer nok an på hvor du bor. Jeg bodde i en av Norges største byer, og kunne jobbet hver dag om jeg ville. Men det er jo ikke slik at du automatisk får vikariere som førskolelærer selv om du er utdannet som det. Det blir som regel vikariat for assistenter.

Anonymkode: 4ccac...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men du får bare sykepenger for de vaktene som er satt opp? Man har vel ikke rett på sykepenger om man feks. skulle bli langtidssyk? Var iallfall slik jeg forsto reglene da jeg var ringevikarer. 
 

Uansett ts, det kommer nok an på hvor du bor. Jeg bodde i en av Norges største byer, og kunne jobbet hver dag om jeg ville. Men det er jo ikke slik at du automatisk får vikariere som førskolelærer selv om du er utdannet som det. Det blir som regel vikariat for assistenter.

Anonymkode: 4ccac...a1e

Jo, så klart. Beregningsgrunnlaget er likt for faste og ikke faste ansatte og baserer seg på de siste 3 mnds inntekt. 

 

Anonymkode: e1ca6...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi du aldri vet på forhånd hvordan du skal jobbe og du må alltid være forberedt til at takke ja til jobb dager du egentlig har andre planer (hvis du takker nei for mye så står du ikke lenger høyt opp på lista og går derfor miste om jobb de dager du kan jobbe. 

Anonymkode: b7848...74f

Tull. Jeg ble ringt igjen og igjen av èn barnehage selv om jeg alltid sa nei. Jeg hadde alltid en grunn så klart, og fortalte hvem jeg var booket til alt. To barnehager booket meg gjerne frem i tid, mens tre andre ringte kun når de trengte meg på dagen. De skjønner også at slikt kan skje. Sier man nei uten grunn så kan jeg skjønne det, eller at man ikke svarer telefonen når de ringer... 

Anonymkode: e1ca6...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 14.37):

Jeg vurderer å si opp min faste stilling for å stå som ringevikar på jobb i barnehage. Noen som vet om det er stort behov? 

Anonymkode: 38ebe...616

Jeg gjorde dette, bare at jeg jobber både i barnehage og i helsevesenet. 
Spørs nok hvor du bor, men under «koronaen» fikk jeg ikke lov til å «flakse» rundt, så måtte velge et par steder å være og da ble det dårlig med vakter.. 

Men nå som det har åpnet er det mye mer å velge i. 😊 Men får ikke vakter som tilsvarer 100% jobb. 

 

Anonymkode: 5ad73...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...