Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tannlege.....

Et helsefag, mange spesialiseringsmuligheter og fin arbeidstid -altså ingen turnus. På sikt mulighet for å åpne egen klinikk. 

Anonymkode: b2858...8da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 15.37):

Hva med sykepleie? De tjener godt og det er lett å få jobb. Og hvis du allerede har en interesse for helse så passer jo det fint. Matten der er kjempelett, så det klarer du fint. 

Anonymkode: 25ece...d39

Nei, det stemmer ikke at sykepleiere tjener godt:

Sykepleier, med virkning fra 1. juli 2021:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 423 000
4 439 000
8 464 000
10

517 000

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke at sykepleiere tjener godt:

Sykepleier, med virkning fra 1. juli 2021:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 423 000
4 439 000
8 464 000
10

517 000

Men så kommer diverse tillegg som kan utgjøre ganske mye så den faktiske lønnen er betydelig høyere.

Endret av Madah
Skrevet
Nimbus2000 skrev (På 9.10.2021 den 13.54):

Lokomotivfører. Ett års utdannelse og halvt år lærling. Gjennomsnittslønna er rundt 700 000 og man tjener det fra dag 1. Også mulig å tjene over millionen om man er villig til å jobbe mye natt. 

Konduktør er også et godt valg. Kun 18 ukers utdannelse og den er betalt. 

Anonymkode: 7a615...fbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 13.55):

Hei.

Jeg er mann på 20 år og går for øyeblikket på BI, Forretningsjus og Økonomi på første året.

Dette var noe jeg søkte på da det virket inntressant, spesielt forretningsjus, men studie visste seg å være veldig økonomirettet, og da matte ikke er noe jeg er veldig begavet i, har jeg lite motivasjon til å studere dette i 5 år fremover. 

Jeg lurer derfor på hva etter deres mening er det studie som er mest verdt å studere med tanke på 3 hovedfaktorer:

Lønn (og potensiell lønnsvekst i karriere forløpet) 

Trivsel i potensiell jobb 

Nødvendighet av utdanning og de potensielle jobbene man får av utdanningen i fremtiden, men tanke på at mange jobber muligens vil bli erstattet av automasjon og eller kunstig intelligens i fremtiden. 

Jeg har tenkt på medisin, da dette er noe som inntresserer meg, men igjen så er det matten jeg ikke vil slite med i 7 år ;)

Anonymkode: fcb65...e10

Legestudiet inneholder da ikke spesielt mye matematikk.....

Anonymkode: 277ef...080

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...