AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Del Skrevet 5. oktober 2021 Hei, jeg og samboer har prøvd i 6 mnd uten å lykkes. Vi er unge, jeg er 22 og han er 23. Vi har et barn fra før av som er 2 år nå. Jeg har ikke gått på noe prevansjon siden jeg gikk førstemann, så jeg synes det er litt merkelig at jeg ikke har blitt gravid enda. Jeg er veldig lei meg, og kjenner på et savn på noe som mangler/ ikke har. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre, ingen av oss vil egentlig til legen for sjekk eller starte derfra. Anonymkode: b2a21...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Del Skrevet 5. oktober 2021 Når dere har barn fra før og er såpass unge så må dere nok prøve i 6mnd til før det er noe poeng å teste seg. Mest sannsynlig er alt bra, og dere har bare hatt uflaks. Har dere prøvd i 10 mnd ville jeg begynt å kontakte fastlege for hjelp Anonymkode: 4e546...7a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. oktober 2021 #3 Del Skrevet 5. oktober 2021 Veldig normalt at det går over 6 måneder før man blir gravid, selv uten noen problemer av noe slag. Husk at det er bare 20% sjanse for befruktning selv om man er friske og treffer EL perfekt. Det er også derfor grensen for å få hjelp via fastlegen er 1 år, fordi det er så mange som klarer det selv innen denne tiden. Kartlegger du eggløsningen din slik at du vet at dere treffer riktig? Det er i så fall det jeg kan anbefale. Og ellers bare lev sunt og nyt hverandre. Min nr.1 kom mens jeg gikk på prevensjon, men da vi ivrig forsøkte på nr. 2 som 24-åringer så tok det 13 måneder å bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Del Skrevet 5. oktober 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Veldig normalt at det går over 6 måneder før man blir gravid, selv uten noen problemer av noe slag. Husk at det er bare 20% sjanse for befruktning selv om man er friske og treffer EL perfekt. Det er også derfor grensen for å få hjelp via fastlegen er 1 år, fordi det er så mange som klarer det selv innen denne tiden. Kartlegger du eggløsningen din slik at du vet at dere treffer riktig? Det er i så fall det jeg kan anbefale. Og ellers bare lev sunt og nyt hverandre. Min nr.1 kom mens jeg gikk på prevensjon, men da vi ivrig forsøkte på nr. 2 som 24-åringer så tok det 13 måneder å bli gravid. Uff, skulle så ønske at det var lettere - vil så gjerne at det skal gå fort når man først har bestemt seg. Men får vel bare smøre med tålmodighet Anonymkode: b2a21...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 6. oktober 2021 #5 Del Skrevet 6. oktober 2021 Vi fikk ikke til nr2 før det var gått 6 mnd prøving, så det er bare å prøve videre Og det er jo positivt kanskje også at det tar litt tid så ikke første er så liten enda når babyen kommer? Iallfall tenker jeg det, han er 3 nå og jeg er i 5 måned og blir avogtil matt av trassanfallene og håper alt kommer til å gå greit med søvn og bråk og hyl og sånn 😅 Venninna mi fikk to veldig tette også, før førstemann fikk forståelse for så mye, og han løper i sofaen der babyen ligger, og herjer og er veldig voldsom med henne, forstår ikke at han må være forsiktig.. Det virker som guttungen her (et halvt år eldre enn han) forstår litt mer av hva det vil si å være baby og skjør, og han er veldig forsiktig allerede nå med magen min Så bare ta det positivt at det kan ta litt tid ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Del Skrevet 6. oktober 2021 Sex annenhver dag fra menstruadjon er ferdig, så går det nok minst et års tid til neste gang. Anonymkode: 0983d...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Del Skrevet 6. oktober 2021 skruttveig skrev (11 timer siden): Vi fikk ikke til nr2 før det var gått 6 mnd prøving, så det er bare å prøve videre Og det er jo positivt kanskje også at det tar litt tid så ikke første er så liten enda når babyen kommer? Iallfall tenker jeg det, han er 3 nå og jeg er i 5 måned og blir avogtil matt av trassanfallene og håper alt kommer til å gå greit med søvn og bråk og hyl og sånn 😅 Venninna mi fikk to veldig tette også, før førstemann fikk forståelse for så mye, og han løper i sofaen der babyen ligger, og herjer og er veldig voldsom med henne, forstår ikke at han må være forsiktig.. Det virker som guttungen her (et halvt år eldre enn han) forstår litt mer av hva det vil si å være baby og skjør, og han er veldig forsiktig allerede nå med magen min Så bare ta det positivt at det kan ta litt tid ❤️ Tusentakk for å dele😊 - aldersforskjell har helt klart vært et stort tema her, men finnes det egentlig noe «perfekt» alderforskjell🤔 men helt klart har 3-4 års vært det ideelle for oss Anonymkode: b2a21...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå