Gå til innhold

Venninnen min presser på å sy ting til meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en kjempegod venninne som jeg er veldig takknemlig for. Hun liker å sy tøy, og syr mye baby tøy. Hun er kjempeflink og fantastisk! Men greien min er at jeg ikke er glad i farger og å stikke meg ut. Jeg er introvert og jeg liker ikke fremmede mennesker. Hun presser på å sy, og jeg får en grå bukse. Jeg måtte si fra mange ganger for at hun skulle høre og ikke sy med mønster på. Hun prøvde også å presse meg til blått.

Egentlig vil jeg ikke at hun syr noe til meg, og jeg opplever det som ubehagelig. Sett at sømmene hennes er skeve, og i tillegg tar hun seg godt betalt.

Noen råd til å høflig si stopp?

Anonymkode: fb0e0...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste overskriften litt fort-" venninnen min presser på å sy sting på meg". Rakk akkurat å tenke at det dreide seg om en sykepleierstudentvenninne som ville øve seg på å sy sårsting. 😄

Anonymkode: 27a1c...cdb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg leste overskriften litt fort-" venninnen min presser på å sy sting på meg". Rakk akkurat å tenke at det dreide seg om en sykepleierstudentvenninne som ville øve seg på å sy sårsting. 😄

Anonymkode: 27a1c...cdb

Haha, heldigvis ikke! Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun kjempeflink og fantastisk eller syr hun skjevt? 🤣 du får vel si at hun må gjerne sy men at du ikke kan betale for det. Da slutter hun nok ganske så fort 😁😁

Anonymkode: 0c201...6fd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si nei takk? At du liker å prøve klær før du kjøper, sånn at du vet hvordan de sitter?

Anonymkode: a8503...df9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

og i tillegg tar hun seg godt betalt.

"Takk for at du tilbyr deg, men det blir dessverre for dyrt for min økonomi."

Anonymkode: c41aa...3d9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å si klart nei takk

Er det vanskelig hadde jeg nok sagt at jeg har så mye tøy, og det er så synd når det fine hun lager bare blir liggende 😝

Anonymkode: 68242...e02

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei

Jeg har en kjempegod venninne som jeg er veldig takknemlig for. Hun liker å sy tøy, og syr mye baby tøy. Hun er kjempeflink og fantastisk! Men greien min er at jeg ikke er glad i farger og å stikke meg ut. Jeg er introvert og jeg liker ikke fremmede mennesker. Hun presser på å sy, og jeg får en grå bukse. Jeg måtte si fra mange ganger for at hun skulle høre og ikke sy med mønster på. Hun prøvde også å presse meg til blått.

Egentlig vil jeg ikke at hun syr noe til meg, og jeg opplever det som ubehagelig. Sett at sømmene hennes er skeve, og i tillegg tar hun seg godt betalt.

Noen råd til å høflig si stopp?

Dikteter hva hun skal sy da vel og hvilken farge 

Anonymkode: 62039...998

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kjøper dårlig utført håndverk, hvis du ikke liker designet på, til en pris du ikke har råd til...

Du har ene og alene havnet i denne situasjonen fordi du ikke sa "nei takk", første gangen hun "tilbød" seg.

:scorpis:

Endret av Perle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Nei takk, jeg har mer enn nok klær, i tillegg skal jeg spare penger så jeg kan ikke gi deg noe for det» 

Anonymkode: caf11...0fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig drøyt ut å presse på venner egen søm og så ta godt betalt. Trodde hun sydde til deg gratis, men dette er jo ganske spesiell oppførsel. Bare si nei neste gang. 

Anonymkode: 0fb17...d8f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at nå har du nok klær nå, spesielt siden hun har sydd til deg før.... og at du evnt sparer til noe annet., julepresanger i første omgang kanskje.

Så kan du jo foreslå at hun selger noe på Finn eller slikt istedenfor hvis hun ønsker å tjene penger på salg....

Klart hun går på deg hvis du betaler etter litt press. Ikke gi deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare si nei, si at du ikke trenger mer klær på en stund, at du sparer til noe osv. Det er jo helt utrolig spesielt å mase på noen at man skal lage ting til dem som de ikke har bedt om og så ta (godt) betalt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...