LKA88 Skrevet 4. oktober 2021 #1 Del Skrevet 4. oktober 2021 Hei hei Har fulgt dette forumet en stund, men dette er mitt første innlegg. Jeg samboer har prøvd å bli gravid siden januar, da jeg tok ut spiral. Syklusen min har vært stabil på ca 36 dager siden det. Jeg startet å tempe for et par måneder siden, og vet at jeg har EL ca. på syklusdag 22. Jeg har veldig lett mensen og den varer maks 2 dager, derfor tenkte å prøve Wild Yam denne perioden (begynte å ta det etter EL var bekreftet ved temping). Jeg fikk masse symptomer, var veldig trøtt og utrolig ømme pupper. Men plutselig dukket mensen opp på 10 dpo, som jeg syntes var veldig tidlig. Det virker også som mensen er litt kraftigere denne gang. Jeg vet ikke om det kan være Wild yam'en som har tullet med ting, eller om det kan ha andre forklaringer. Har noen noen forslag / erfaringer å dele? Er veldig usikker på om jeg burde bruke Wild yam neste måned, eller bare droppe det? Takk for svar :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. oktober 2021 #2 Del Skrevet 4. oktober 2021 Høres ikke ut som wild yam har hatt noe effekt denne syklusen, men det er litt lite å konkludere sånn fast så tidlig. Bør gi det noen sykluser og se hvor lang lutealfasen blir etter hvert. Hva var hovedårsaken til at du startet på det? For kvinner flest er det for å forlenge lutealfasen, og da har jeg lest mye om at den kan bli et par dager lenger, men må altså bruke det noen sykluser før man kommer dit. Ellers vil jeg alltid anbefale en g-test når du opplever blødning rundt IKM som er uvanlig. Det kan være svangerskapsblødning og ikke mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LKA88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 4. oktober 2021 Takk for svar Nei, ser den at det er for tidlig å konkludere. Bare usikker på om det gjorde det verre, og kanskje Wild yam ikke er noe for meg å bruke noe mer. Jeg ønsket å prøve det for å gjøre livsmorsslimhinnen tykkere, da jeg mistenker den er veldig tynn da jeg blør veldig lite ved mensen. Lutealfasen har forsåvidt vært lang nok før, kanskje litt for lang også. Men nå ble den plutselig veldig kort. Jeg er sikker på at det er mensen og ikke svangerskapsblødning da PMS, ømme pupper etc alltid forsvinner samtidig som mensen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Del Skrevet 4. oktober 2021 Har du tatt koronavaksine? Er en del som opplever endringer i menstruasjon etterpå. Anonymkode: ac34e...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LKA88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 4. oktober 2021 Nei, ikke tatt vaksine denne perioden. De andre periodene når jeg tok vaksine var alt regelmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå