Gå til innhold

Blandebatterier fra ikea


Cathie

Anbefalte innlegg

Har hørt at kummene fra ikea ikke er så veldig bra, men jeg lurer litt på kvaliteten på blandebatteriene.. Noen som har opplevd at de lekker e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rørleggeren nektet plent å sette inn slikt til meg på kjøkkenet, siden han sa han hadde fått så mye klager på dem. Om dette var noe han sa, for å kunne selge meg et av sine egne vet jeg ikke. Men alt i alt var det ikke særlig mye penger å spare ved å bruke ikeabatteriet, særlig ikke siden jeg skulle har med vannlås ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata med flere rørleggere som mener det er veldig dårlig, de fleste vil heller ikke sette det inn. Men det verste er fra euro pris.

Vi har kum fra ikea da, som vi foreløbig er veldig fornøyd med, men vi har ikke hatt den så lenge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kum fra ikea da, som vi foreløbig er veldig fornøyd med, men vi har ikke hatt den så lenge da.

Hvor lenge har dere hatt den?

Vi har kjøpt et nytt hus og skal pusse opp absolutt alt!

Rive ut alt som er der fra før, sånn at vi vurderer om vi skal kjøpe ikea kjøkken med lidingö fronter. Så jeg er egentlig veldig nysgjerrig på ikea kjøkken, virker jo ganske bra (og billig ;) )

Endret av Cathie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har opplevd at de lekker e.l?

Vi fikk basseng på kjøkkengulvet pga. lekkasje i blandebatteri fra Ikea. Det blr rett og slett hull i rørtilførselen etter ca. 5 år. Skygg unna både rørdeler og elektriske deler fra Ikea.

Det er ikke tull når rørleggere nekter å installere produkter fra Ikea. Rørleggere gir garanti for den jobben de gjør, og det kan de ikke gi på deler som ikke holder mål. Det samme gjelder elektrikere. Den seriøse delen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - er det grunnen til at du betale 25 % ekstra i arbeidspenger for å få en rørlegger til å montere utstyr som du har kjøpt av andre ?

Det er jo litt rart at de nekter å montere Ikea-utstyret som faktisk er godkjent av Godkjenningsnemnda for sanitærmateriell. I tillegg er det samme produsentene som lager Ikea`s utstyr som utstyret til enkelte rørleggere.

Siste Gjest - hvilke elektriske deler er det man må passe seg for å kjøpe på Ikea?

Endret av Leola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kum og vannlås fra Ikea, ca sju år gammel, og de siste tre årene (ihvertfall) har proppen i kummen vært helt ubrukelig. Forskjellen på "åpen" og "lukket" kum forsvinner, og proppen lukker seg hele tiden. I tillegg så spretter vannlåsen fra hverandre med jevne mellomrom, så hvis man ikke skrur til innimellom så får man vannlekkasje.

Så jeg antar at jeg bør kjøpe ny vannlås og propp, og bytte ut hele greia. Det går jo fint å gjøre det selv, men litt ergelig å måtte gjøre det for at det skal funke.

Selve kvaliteten på benkebeslaget/kummen er også veldig dårlig, det blir veldig lett oppskrapet og umulig å få helt blank igjen. Etter et halvt år var kummen min styggere enn den hjemme hos foreldra mine - og den er fra 60-tallet. Surt.

Selve kjøkkeninnredningen er veldig bra, lett å montere, veldig funksjonell og veldig bra kvalitet på skuffer og skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste Gjest - hvilke elektriske deler er det man må passe seg for å kjøpe på Ikea?

Alle. I tillegg til tak-og vegglamper, for der er festene i plast. Plast som utsettes for varme blir til slutt sprøtt, og sprø plast blir ødelagt og lampa faller ned. Dette kan føre til skade.

Det samme gjeler forresten varmekabler fra Mega-flis, ikke kjøp dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart at de nekter å montere Ikea-utstyret som faktisk er godkjent av Godkjenningsnemnda for sanitærmateriell. I tillegg er det samme produsentene som lager Ikea`s utstyr som utstyret til enkelte rørleggere.

Ei godkjenningsnemd uttaler seg ikke om kvalitet.

Om samme produsent lager utstyret både for Ikea og enkelte rørleggere, betyr ikke at utstyret har lik kvalitet.

Jeg håper det snart kan bli et krav fra forsikringsbransjen at det blir dyrere forsikringspremie for de som har valgt rallemikk fra Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt et nytt hus og skal pusse opp absolutt alt!

Rive ut alt som er der fra før, sånn at vi vurderer om vi skal kjøpe ikea kjøkken med lidingö fronter. Så jeg er egentlig veldig nysgjerrig på ikea kjøkken, virker jo ganske bra (og billig ;) )

Jeg snakka med en snekker en gang som hadde montert tusenvis av forskjellige kjøkken. Han sa at innmaten på Ikea kjøkken er helt likt andre "dyrere" kjøkken. Det er bare skapdørene som er forskjellige. Så han sa at om du vil ha et "dyrt" kjøkken til en billig penge. Kjøp Ikea innmat og heller dyre dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kummen ser fortsatt bra ut, men den er vel ikke eldre enn 3 mnd gammel, så det vil vel bare tiden vise for de nye eierne her.

Vi har mange lamper fra ikea i huset her og noen i den nye leiligheten og de er ikke i plast, tror det bare var en eller to som var i plast ut av 10 lamper, og de har vi satt på rom hvor vi ikke fant noe bedre og hvor det står som en midlertidig løsning, til vi finner noe finere.

Vi fikk forklaring fra rørlegger på hvorfor blendebatteriene fra ikke er dårlige og flere andre ikke er bra nok. Men nå husker jo ikke jeg hva den forklaringa var. Vi kjøpte oras blandebatteri på bad og kjøkken, var det vi ble anbefalt og det var ikke så dyrt.

Ikea kjøkken vil jeg vel si at har god kvalitet, ihvertfall hvis du tenker på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har mange lamper fra ikea i huset her og noen i den nye leiligheten og de er ikke i plast, tror det bare var en eller to som var i plast ut av 10 lamper, og de har vi satt på rom hvor vi ikke fant noe bedre og hvor det står som en midlertidig løsning, til vi finner noe finere.
Spørsmålet er ikke om lampa er i plast, men om opphenget, der skruehullene sitter, er i plast.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elektriker jeg kjenner har innrømmet at IKEAlampene og de elektriske apparatene er like bra, og at de bare sier at de ikke vil installere det fordi de vil selge egne varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blandebatteri og Kum fra Ikea, og har ikke hatt noen som helst problemer med de. Har hatt det i snart 6 år, og det fungerer helt fint fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle.  I tillegg til tak-og vegglamper, for der er festene i plast.  Plast som  utsettes for varme blir til slutt sprøtt, og sprø plast blir ødelagt og lampa faller ned.  Dette kan føre til skade.

Det samme gjeler forresten varmekabler fra Mega-flis, ikke kjøp dem.

Tull, jeg har masse lamper fra Ikea og de er akkurat som lamper kjøpt i andre butikker. Venninnen min har kjøkken og hvitevarer fra Ikea - hvitevarene er av merket "Whirlpool" som også selges i alle andre elektroforhandlere. Kjøkkenet er både fint og av god kvalitet.

Ikea er raske ut og informere dersom de har solgt varer som ikke holder mål. Folk blir bedt om å levere varer tilbake og få pengene igjen.

Jeg har null problemer med å handle på Ikea - de må ha verdens beste kundebehandling - har du noe som du vil returnere så er det aldri noe problem. Pengene igjen hvis du har kvittering - ellers nye varer i bytte.

Synes Ikea får urettmessig mye kritikk - og mye av kritikken er jeg ganske sikker på kommer fra konkurenter som hverken kan kan matche dem. Da er det liksom enklere å gå ut i media å spre litt dritt og håpe at kundene biter på. Men det er bare å ta seg en tur til Ikea og kikke så ser du at de fleste ikke biter på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elektriker jeg kjenner har innrømmet at IKEAlampene og de elektriske apparatene er like bra, og at de bare sier at de ikke vil installere det fordi de vil selge egne varer.

Den elektrikeren bør ingen stole på. Hvis du ikke har postet det for å provosere da. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Ikea får urettmessig mye kritikk - og mye av kritikken er jeg ganske sikker på kommer fra konkurenter som hverken kan kan matche dem.
Man får hva man betaler. Ikea har aldri vært synonymt med god kvalitet, og det kommer det heller aldri til å bli. Ei heller er det formålet.

Jeg har god kjennskap til Ikeas vareutvalg, og vet godt at kvaliteten er dårlig. Kanskje jeg har bedre forutsetning enn deg for å vurdere kvalitet? ;)

Ikea duger allikevel for de aller fleste, fordi vi lever i et bruk-kastsamfunn. Liten vits å kjøpe noe som holder i 20 år hvis det kastes etter 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...