AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Del Skrevet 4. oktober 2021 Casper Ruud har klatret på rankingen ved å samle poeng i småturneringer de beste spillerne ikke prioriterer. Nå er det ikke mer småturneringer å hente. Jeg tror dette er så langt Ruud kan nå. Mot de store kanonene har han ingen sjanse. Og grunnen er høyden hans. Han er den laveste av alle topp 10 spillerne. Og det med god margin. Med sine 182 er han langt unna de beste i sin generasjon som alle er nærmere 2 meter. Den gamle æraen med Federer og Nadal som vant med sine 185 cm er over. Det er ikke mulig lenger, selv ikke med ekstreme ferdigheter som de to hadde. Anonymkode: 7065c...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Del Skrevet 5. oktober 2021 Vel, Ruud slo jo Reilly Opelka, som er vel over 2 meter, relativt lett i Laver cupen nylig. Anonymkode: 7893a...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. oktober 2021 #3 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 6.58): Casper Ruud har klatret på rankingen ved å samle poeng i småturneringer de beste spillerne ikke prioriterer. Nå er det ikke mer småturneringer å hente. Jeg tror dette er så langt Ruud kan nå. Mot de store kanonene har han ingen sjanse. Og grunnen er høyden hans. Han er den laveste av alle topp 10 spillerne. Og det med god margin. Med sine 182 er han langt unna de beste i sin generasjon som alle er nærmere 2 meter. Den gamle æraen med Federer og Nadal som vant med sine 185 cm er over. Det er ikke mulig lenger, selv ikke med ekstreme ferdigheter som de to hadde. Anonymkode: 7065c...a70 Jeg tror det tidligere toppnivået til Nadal og Federer er høyt nok i dag. Ruud kan forbedre seg mer med mer matching mot de aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 8. oktober 2021 #4 Del Skrevet 8. oktober 2021 (endret) Casper har forbedret seg vesentlig i år, og har fortsatt en del å gå på. Han blir selvsagt ingen ny Federer, Nadal eller Djokovic. Det er vel også tvilsomt om han blir like god som de beste av de "nye" spillerne, som Medvedev, Zverev, Tsitsipas og Thiem, men kanskje ikke så langt unna, og på grus kan han bli like god. Veldig spesielt å skulle være negativt innstilt til en norsk tennisspiller som har kommet seg opp blant topp 10 på ATP-rankingen, som jeg for et par år siden aldri trodde kom til å skje, tenkte kanskje topp 20 kunne være innen rekkevidde. Angående de store turneringene, dvs. Grand Slam-turneringer, så er det ikke urealistisk at han kan vinne French Open ila. karrieren. Men sannsynligheten for det er nok under 50 %, for å si det slik. Like fullt absolutt mulig. Når det gjelder de "små" turneringene på 250-nivå så er det jo riktig at de aller beste spillerne ikke prioriterer dem, men fra 10. plass og nedover på rankingen som er det et hav av spillere som har et sterkt ønske om å vinne slike turneringer, så å vinne 5 slike ila. en sesong er uhyre sterkt, uten at det plasserer ham noe høyere enn der han er nå, på 10. plass på rankingen, som er et realistisk nivå, dvs. at han er rundt 10. best i verden. Ikke best, ikke helt i toppen, men innenfor topp ti gitt det siste året, som vi skal være veldig godt fornøyde med. Endret 8. oktober 2021 av Djækklåsst 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 8. oktober 2021 #5 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 3.38): Vel, Ruud slo jo Reilly Opelka, som er vel over 2 meter, relativt lett i Laver cupen nylig. Anonymkode: 7893a...8ea Nr 20 i verden, så det er ikke et argument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 8. oktober 2021 #6 Del Skrevet 8. oktober 2021 Ruud er fortsatt veldig ung, og han har klatret mye på rankingen det siste året. Nå har han begynt å bli god på hard court i tillegg til grus. Både Federer og Thiem er ute med skader, så han ligger an til å kunne gå opp til åttende etter Indian Wells. Han burde definitivt slå Baena, og jeg satser på at han slår vinneren av kampen Fokina/Harris selv om han tapte for Fokina på grus i French Open tidligere i år. Etter det tror jeg det kan bli kvartfinale mot Schwartzman. Ruud har slått både ham og Tsitsipas i år. Han er så god at han ligger greit an til å bli med i ATP Finals i november. Nei, jeg tror ikke Ruud har nådd potensialet sitt. Jeg tror han kommer til å være på topp ti på ATP-rankingen de kommende årene, muligens på topp fem over tid, men det skal litt til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Del Skrevet 8. oktober 2021 Ja, han er nok for lav til å vinne Grand Slam og Masters 1000. Han kan kanskje vinne en ATP500 eller to. Men ellers er han nok en spiller som vinner ATP250 turninger og kan gå til omtrent 4 runde eller kvartfinale i de større turneringene. Det er bra det, og det blir regnet som en god karriere. Anonymkode: 83aae...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 8. oktober 2021 #8 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 6.58): Casper Ruud har klatret på rankingen ved å samle poeng i småturneringer de beste spillerne ikke prioriterer. Nå er det ikke mer småturneringer å hente. Jeg tror dette er så langt Ruud kan nå. Mot de store kanonene har han ingen sjanse. Og grunnen er høyden hans. Han er den laveste av alle topp 10 spillerne. Og det med god margin. Med sine 182 er han langt unna de beste i sin generasjon som alle er nærmere 2 meter. Den gamle æraen med Federer og Nadal som vant med sine 185 cm er over. Det er ikke mulig lenger, selv ikke med ekstreme ferdigheter som de to hadde. Anonymkode: 7065c...a70 Er da mange 250 turneringer han ikke har vunnet. Er og flere i år. Tror han muligens vil ha problemer mot de aller beste på hardcourt og gress. Men på grus har han absolutt potensiale til å vinne selv de aller største. Ja selv Paris. Han har jo vært helt til semifinalen i ATP1000 på grus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 9. oktober 2021 #9 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, han er nok for lav til å vinne Grand Slam og Masters 1000. Han kan kanskje vinne en ATP500 eller to. Men ellers er han nok en spiller som vinner ATP250 turninger og kan gå til omtrent 4 runde eller kvartfinale i de større turneringene. Det er bra det, og det blir regnet som en god karriere. Anonymkode: 83aae...679 Casper er ikke for lav, på ingen måte. Han er like høy som Wawrinka, som har vunnet tre Grand Slam-titler, gjennom å slå henholdsvis Nadal og Djokovic (to ganger) i finalene. Han har slått Tsitsipas i Masters på grus og kan selvsagt være i stand til å vinne slike turneringer på det underlaget, men noen favoritt er han ikke (foreløpig). 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 9. oktober 2021 #10 Del Skrevet 9. oktober 2021 Djækklåsst skrev (2 timer siden): Casper er ikke for lav, på ingen måte. Han er like høy som Wawrinka, som har vunnet tre Grand Slam-titler, gjennom å slå henholdsvis Nadal og Djokovic (to ganger) i finalene. Han har slått Tsitsipas i Masters på grus og kan selvsagt være i stand til å vinne slike turneringer på det underlaget, men noen favoritt er han ikke (foreløpig). Må si jeg føler ikke det er den store forskjellen på om han spiller 250, 500 eller 1000 (Masters). Det er så og si alltid noen av de beste og på 250 turneringene. Det som virkelig er det store spranget er opp til Grand Slam, for da snakker vi 5 setts kamper. I motsening til de andre nivåene som alle kun har 3 setts kamper. Det er her den store forskjellen ligger tror jeg, det å skulle klare å holde ut 5 setts kamper og da mange også. I og med du skal gjennom hele 7 hvis du spiller finalen. PÅ det nivået Ruud er nå spiller han vel som oftest kun 4 kamper på 250 nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 9. oktober 2021 #11 Del Skrevet 9. oktober 2021 Kjetil E skrev (2 timer siden): Må si jeg føler ikke det er den store forskjellen på om han spiller 250, 500 eller 1000 (Masters). Det er så og si alltid noen av de beste og på 250 turneringene. Det som virkelig er det store spranget er opp til Grand Slam, for da snakker vi 5 setts kamper. I motsening til de andre nivåene som alle kun har 3 setts kamper. Det er her den store forskjellen ligger tror jeg, det å skulle klare å holde ut 5 setts kamper og da mange også. I og med du skal gjennom hele 7 hvis du spiller finalen. PÅ det nivået Ruud er nå spiller han vel som oftest kun 4 kamper på 250 nivå. Enig i at spranget opp til Grand Slams er det største, både fordi det er best av fem sett men også fordi konkurransen er så vanvittig. Spillere som Djokovic og Nadal har brydd seg lite om å vinne Masters de siste årene, for dem er det kun slams som gjelder. Men Masters er også uhyre tøft å vinne, langt tøffere enn 250-turneringer, som sjelden prioriteres av topp ti-spillere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 9. oktober 2021 #12 Del Skrevet 9. oktober 2021 Djækklåsst skrev (9 minutter siden): Enig i at spranget opp til Grand Slams er det største, både fordi det er best av fem sett men også fordi konkurransen er så vanvittig. Spillere som Djokovic og Nadal har brydd seg lite om å vinne Masters de siste årene, for dem er det kun slams som gjelder. Men Masters er også uhyre tøft å vinne, langt tøffere enn 250-turneringer, som sjelden prioriteres av topp ti-spillere. Ser den, men tror og at noe av skylden til få toppspillere i de enkelte 250 turneringer, Rett og slett er og at du har opptil 3 av dem samtidig. Ruud skal til Stockholm, for følge av blant annet Alexander Zverev. nr 4 i verden, Olympisk mester og tidligere vinner av ATP sluttspillet. Ikke akkurat noen smågutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 9. oktober 2021 #13 Del Skrevet 9. oktober 2021 Kjetil E skrev (4 timer siden): Ser den, men tror og at noe av skylden til få toppspillere i de enkelte 250 turneringer, Rett og slett er og at du har opptil 3 av dem samtidig. Ruud skal til Stockholm, for følge av blant annet Alexander Zverev. nr 4 i verden, Olympisk mester og tidligere vinner av ATP sluttspillet. Ikke akkurat noen smågutt. Grunnen til at toppspillerne spiller lite 250 er at de spiller de fleste større turneringer, og når som regel langt. Da blir belastningen for høy om man også skal spille alt av 250 de ukene det er alt som er. I tillegg betyr 250 poeng ekstra lite for rankingen for disse spillerne. Grunnen til at de likevel stiller opp noen få ganger er som regel fordi man er pålagt å stille på noen få slike ila. en sesong (ellers blir det poengstraff), samt at man gjerne har noen favoritt-turneringer man ønsker å spille, eller hjemmebane, som Medvedev i Moskva snart, eller en kombinasjon. Zverev må vel kanskje stille i Stockholm for å få oppfylt kvota si med 250-turneringer, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalini Skrevet 10. oktober 2021 #14 Del Skrevet 10. oktober 2021 Jeg synes det er flott å få en nordmann opp i toppen av tennis, men er enig i at han ikke vil komme helt til topps i franske. (som er hans største sjanse). Til det er flere som vil slå han, selv når Nadal har gitt seg. Men de tre store har vel vunnet 60 av de siste 80 grand slam de siste 20 årene. Det har vært mange gode spillere som ikke har vunnet en grand slam i denne perioden. Likevel det å ha en nordmann som går langt er flott og han gjør det artigere å følge med på tennis. Å være fra 5-10 plass i verden er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Del Skrevet 3. juni 2022 On 10/4/2021 at 6:58 AM, AnonymBruker said: Casper Ruud har klatret på rankingen ved å samle poeng i småturneringer de beste spillerne ikke prioriterer. Nå er det ikke mer småturneringer å hente. Jeg tror dette er så langt Ruud kan nå. Mot de store kanonene har han ingen sjanse. Anonymkode: 7065c...a70 Heia Casper Ruud i dag! Jeg skal benke meg, sjelden å se en nordmann kjempe i toppen i de virkelig store idrettene. Anonymkode: 2cd6d...728 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Del Skrevet 3. juni 2022 Gleder meg til kampen i dag! Heia Casper!! 🎾 Anonymkode: 7961f...41d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 3. juni 2022 #17 Del Skrevet 3. juni 2022 Fryktelig det som hendte med Zverev. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #18 Del Skrevet 3. juni 2022 5 minutter siden, Hansehan said: Fryktelig det som hendte med Zverev. Ja, men for en fantastisk kamp frem til den hendelsen. Kunne blitt midnatt før Casper hadde kommet i aksjon. Ikke måten Nadal ønsket å vinne på, men han var i hvert fall foran i protokollen da det smalt. Anonymkode: 2cd6d...728 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 3. juni 2022 #19 Del Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ja, men for en fantastisk kamp frem til den hendelsen. Kunne blitt midnatt før Casper hadde kommet i aksjon. Ikke måten Nadal ønsket å vinne på, men han var i hvert fall foran i protokollen da det smalt. Anonymkode: 2cd6d...728 Ja, jeg forberedte meg på en lang natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #20 Del Skrevet 3. juni 2022 Finale mot Nadal, fantastisk! Anonymkode: 2cd6d...728 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå