AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Del Skrevet 3. oktober 2021 Jeg sliter virkelig med lærebøkene i historie. Ting er kronglete fortalt og jeg føler jeg lærer ekstremt lite. Det hopper frem og tilbake hele tiden. Frustrerende rett og slett. Kom over historienet.no, og har kjøpt abonnement der. Lest MANGE artikler og lært mye på kort tid! Men innser at jeg vet jo ikke om det er gyldige kilder som blir brukt. Noen med interesse for historie som vet? Anonymkode: aa0b2...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sliter virkelig med lærebøkene i historie. Ting er kronglete fortalt og jeg føler jeg lærer ekstremt lite. Det hopper frem og tilbake hele tiden. Frustrerende rett og slett. Kom over historienet.no, og har kjøpt abonnement der. Lest MANGE artikler og lært mye på kort tid! Men innser at jeg vet jo ikke om det er gyldige kilder som blir brukt. Noen med interesse for historie som vet? Anonymkode: aa0b2...1ad De går jo ikke inn i kompetansemåla. Historienett.no går mer på andre ting enn det du skal kunne gjennom kompetansemåla. Jeg er historienerd, og tok opp historie for ett år siden, og jeg leste mye og gjør fortsatt på historienett, men det er ganske lite som er der som du skal kunne gjennom kompetansemåla dessverr. Du får ikke de linjene på samme måte som du gjør i lærebøkene og NDLA. I historie så er det viktig å se de lange linjene, men på historienet, så går de mer innpå enkeltsaker. Anonymkode: 84948...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 19.58): Jeg sliter virkelig med lærebøkene i historie. Ting er kronglete fortalt og jeg føler jeg lærer ekstremt lite. Det hopper frem og tilbake hele tiden. Frustrerende rett og slett. Kom over historienet.no, og har kjøpt abonnement der. Lest MANGE artikler og lært mye på kort tid! Men innser at jeg vet jo ikke om det er gyldige kilder som blir brukt. Noen med interesse for historie som vet? Anonymkode: aa0b2...1ad Hvilket nivå er du på? VGS? Universitetet? Anonymkode: 8b339...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 22.33): De går jo ikke inn i kompetansemåla. Historienett.no går mer på andre ting enn det du skal kunne gjennom kompetansemåla. Jeg er historienerd, og tok opp historie for ett år siden, og jeg leste mye og gjør fortsatt på historienett, men det er ganske lite som er der som du skal kunne gjennom kompetansemåla dessverr. Du får ikke de linjene på samme måte som du gjør i lærebøkene og NDLA. I historie så er det viktig å se de lange linjene, men på historienet, så går de mer innpå enkeltsaker. Anonymkode: 84948...93a Skjønner. Takk for svar. Har du noen tips til hvordan jeg kan få god karakter i historie? Jeg syns historie er interessant, men jeg er mer interessert i detaljene fremfor det store bildet. Jeg syns det er vanskelig å lære og forstå på grunn av det. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilket nivå er du på? VGS? Universitetet? Anonymkode: 8b339...293 VGS Anonymkode: aa0b2...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå