AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #21 Skrevet 3. oktober 2021 I 2023 får vi høre at det er født barn nr 3 og han sovner fra 3 stykker.. Anonymkode: e276d...039 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #22 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hold ut TS. Kan det være han har lavt blodsukker om morgenen? Anonymkode: 93481...c12 Dette skjer i grunn både på kveld, natt og morgenen. Ts Anonymkode: 7eee0...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #23 Skrevet 3. oktober 2021 Håper han ikke tar piller du ikke vet om… Anonymkode: 82a37...0e0 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #24 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har foreslått at han kommer seg til legen. To tette er ikke bare noe som skjer, det er et bevisst valg. Utrolig uansvarlig av dere. Din mann er ihvertfall syk, og kan ikke være alene med de. Du får få hjelp av familie, eller finne andre løsninger, alenemødre klarer seg. Anonymkode: 97faa...7d9 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I 2023 får vi høre at det er født barn nr 3 og han sovner fra 3 stykker.. Anonymkode: e276d...039 Kvinneguiden i et nøtteskall. Unødvendige og lite hyggelige svar. Til deres informasjon, så fikk jeg beskjed om at det var liten til null sjanse for oss å få barn. Så førstemann var en gledelig overraskelse. Med andremann gikk jeg på P-piller, og vi trodde det skulle bli med det ene barnet - men ble gravid likevel. Under keisersnittet nå sterilisert jeg meg. Og nei, jeg går ikke fra samboer fordi han har et "problem". Ikke rart i folk skiller seg og splitter opp familier i hytt og pine når det er så lav terskel for å gå fra noen 🙄 Ts Anonymkode: 7eee0...f3c 19
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #25 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Håper han ikke tar piller du ikke vet om… Anonymkode: 82a37...0e0 Jeg har snakket med han om det og spurt sånn ordentlig - for synes det har vært så merkelig, og han gjør ikke det altså. Og når han våkner ordentlig til, så er han 100% seg selv. Så mistenker ikke det. Ts Anonymkode: 7eee0...f3c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #26 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samboer og jeg har en travel tid for tiden med en 10 dager gammel baby i hus og en datter på 15 måneder. Jeg tok keisersnitt, og har enda ikke kommet meg etter det. Dessuten har jeg fått brystbetennelse og har sovet 1-2 timer hver eneste natt siden fødsel. Frøkna på 15 måneder hoster og er tett, og våkner på natten og er våken i flere timer. Alt dette gjør at vi så klart er slitne. Samboer vil veldig gjerne avlaste meg på natta, sånn at jeg kan sove - men problemet er at han sovner overalt og i tillegg når han sovner, er han umulig å vekke. Han sovner rett ut på gulvet hos frøkna på 15 måneder når han prøver å få henne til å sove på natta, han sovner i sofaen sittende med den nyfødte, og i dag presenterte han å sovne sittende foran peisen MENS han holdt på å fyre - da med eldste jenta rett på siden av seg. Og dette skjedde hele tre ganger! Han hører absolutt heller ingenting. Han tar babycallen og sover et annet sted i huset, med volum på full guffe - men hører likevel ikke eldste jenta som hylgråter, og jeg må vekke han slik at han må ta ho - for jeg kan ikke bære på henne enda på grunn av keisersnittet. Det er hver natt. Og når jeg vekker han, så må jeg fysisk riste i han lenge for å få kontakt. Det er også et problem når han våkner og har stått opp, da han faktisk fremstår som full. Det kan vare i mange minutter. Jeg kan snakke med han og spørre han om ting, men alt han sier og svarer på er bare noe vas som ikke er sammenhengende, i tillegg svarer han frekt og surt. Ingenting av det han sier husker han etterpå. Han vil sove med babyen, og at jeg legger meg på et annet rom - men jeg er ikke trygg på det i det heletatt. Og han synes jeg er vanskelig og sta. Jeg har prøvd, men den ene natta kom jeg ut fra rommet jeg sov på og fant han sovende i sofaen med babyen liggende på seg. For all del, det er sånt som skjer - men samboer har null kontroll på seg selv i søvne, og hadde heller ikke oppdaget om det skulle skje noe. Han sier det aldri skal skje igjen, han skal ikke sovne. Men hver eneste natt skjer det en ny episode som gjør meg bekymret for å la han ta over. Jeg er helt utslitt og rett og slett helt på randen av søvnmangel, men slik som ting er nå så føles det som jeg overlater barna til en beruset person om jeg lar samboer ta barna på natta. Han ber meg støtt og stadig om å gå å legge meg, han har kontroll. Men han har så absolutt ikke det. Dette har vært et problem lenge før denne babyen kom, men da har det bare vært ett barn - og det har jeg klart alene. Han blir fornærmet, til tross for at jeg sier at jeg vet han ikke kan noe for det, men jeg mener det er et under at det enda ikke har skjedd en ulykke eller lignende på grunn av dette. Er jeg bare hormonell og en "kontrollerende" hønemor eller er bekymringene mine berettiget? Og hva kan jeg/vi eventuelt gjøre med dette? Anonymkode: 7eee0...f3c Høres ut som noe medisinsk. Han bør virkelig ta en tur til legen. Det kan være feks noe så lite som en vitamin angel. Bla vit D kan gi sånn tretthet. Eller noe mer alvorlig. Min man hadde leukemi, og det tok mange år før han fant ut av det. Fordi han ikke ville dra til legen å sjekke. Anonymkode: fdb04...8e4 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #27 Skrevet 3. oktober 2021 nomore82 skrev (41 minutter siden): Problemet er at om samboeren din ikke føler at dette er et problem så vil han og sannsynligvis ikke fortelle sannheten til legen når han har time, og legen oppfatter ikke hvor alvorlig det er eller hvor mye dette påvirker både dere to og hverdagene deres. Han må forstå at dette ikke er normalt og faktisk kan være alvorlig. Det kan godt være at han bare er sånn, men da må dere få klarhet i det så dere kan ta grep deretter. Jeg er og håpløs når det gjelder søvn og det har blitt vesentlig mye verre i det siste. Jeg har derfor vært hos legen, snakket om det og fått henvisning videre til utredning. Det er lang ventetid der her hvor jeg bor så det er viktig å få dette satt i gang så tidlig som mulig. Jeg har nå ventet i halvannen måned. De har mottatt og vurdert henvisningen men ikke satt time enda. I den første tiden etter fødsel er søvn det man får minst av. Og dersom en av dere sliter ekstra med dette og dere ikke klarer å samarbeide så er dette noe som sliter ekstra på begge to. Og det merker dere nok allerede. Så få satt i gang hjulene og få det utredet. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvordan fungerer han på jobb, da? Har han en jobb der det ikke vil merkes om han sovner innimellom? Anonymkode: c9aeb...eb3 Ja, synes det er et problem at han ikke skjønner alvoret. Men han husker ikke noe av det som skjer selv, så er vel kanskje derfor.. Heldigvis så er vi verken sinte eller sure på hverandre til tross for lite søvn og slitsomme dager, så det er jeg takknemlig for. Men hele denne greia her gjør meg redd for hans vel og ve. Han har sagt at han skal komme seg til lege, og jeg blir med for å forklare hvordan det er. Noe må det jo være. Han jobber, ja. Men er naturligvis hjemme nå etter fødsel 😊 han skal være lengre hjemme enn 2 uker. Jobb har fungert fint, aldri fått noen klager der. Det er mest på kvelds og nattestid dette skjer. Ts Anonymkode: 7eee0...f3c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #28 Skrevet 3. oktober 2021 Søvnapne eller vitaminmangler? Bli med han på legetime slik at du vet at han forteller alt. Blir dere ikke tatt på alvor så bytt lege! Dette her er ikke normalt. Det er farlig at han er alene med barn og baby og det er farlig for deg å gå med så mye søvnunderskudd. Anonymkode: 5c24e...aba 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #29 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har snakket med han om det og spurt sånn ordentlig - for synes det har vært så merkelig, og han gjør ikke det altså. Og når han våkner ordentlig til, så er han 100% seg selv. Så mistenker ikke det. Ts Anonymkode: 7eee0...f3c Jeg tror han er helt på randen. Hvis han har søvnapne betyr det at søvnen han får er av dårlig kvalitet, og nå med enda mindre søvn.. Det er noe galt når han sovnet midt i noe. Jeg hadde vært bekymret for ham. Husk at vi kvinner har hormoner som hjelper oss å takle lite søvn rett etter fødsel, så akkurat nå er du bedre rustet enn han. Dette høres utrolig tøft ut for dere begge! Forstår at du også er utslitt, men nå må du bare ta hånd om dette så han får hentet seg inn litt, og slik at det ikke skjer noe med barna. Håper han kommer seg raskt til legen! Anonymkode: d38b7...567 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #30 Skrevet 3. oktober 2021 Film ham. Vis til legen når du følger ham dit. Anonymkode: b7c5d...d2e 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #31 Skrevet 3. oktober 2021 Min var sånn en liten periode. Da tok de utvidet blodprøver og avdekket vitaminmangel. De stilte også spørsmål på om han tok sovemedisin, smertestillende og andre ting. Jeg skrev notater og dokumenterte en periode slik at han så alvoret i det. Han begynte også å spise litt hver gang han stod opp, og drakk iskaldt vann. Det hjalp fort heldigvis så fort han fikk kroppen i orden 😊 Anonymkode: 7d41c...23e 2
Eneri Skrevet 3. oktober 2021 #32 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg støtter det med å filme. Gjerne film med lyd når det gjelder et gråtende barn han sover rett ved siden av, og dine anstrengelser for å vekke ham. Ikke nødvendigvis for å vise legen, men for å understreke alvoret for mannen din. 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #33 Skrevet 3. oktober 2021 Dette høres ut som typisk ubehandlet søvnapné. Han må utredes. I mellomtiden må han ikke kjøre bil! Anonymkode: acf38...8e7 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #34 Skrevet 3. oktober 2021 Din mann må til legen og sjekke seg for søvnapne, for det er det det høres ut som. Ellers er det jo latterlig av dere å få så tette barn når dere fungerer så lite som par. Noen som kan ta eldstemann en natt eller tre? Anonymkode: fcde7...955 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #35 Skrevet 3. oktober 2021 Det er grunn til bekymring når en person sovner midt i vedfyring og er såpass tung å få kontakt med. Anonymkode: 79f7f...0a4 14
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #36 Skrevet 3. oktober 2021 Kommer aldri til å slutte å bli overrasket over folk på død og skal ha såpass tette unger når helsa skranter. Anonymkode: cdc45...a80 2
AprilLudgate Skrevet 3. oktober 2021 #37 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinneguiden i et nøtteskall. Unødvendige og lite hyggelige svar. Til deres informasjon, så fikk jeg beskjed om at det var liten til null sjanse for oss å få barn. Så førstemann var en gledelig overraskelse. Med andremann gikk jeg på P-piller, og vi trodde det skulle bli med det ene barnet - men ble gravid likevel. Under keisersnittet nå sterilisert jeg meg. Og nei, jeg går ikke fra samboer fordi han har et "problem". Ikke rart i folk skiller seg og splitter opp familier i hytt og pine når det er så lav terskel for å gå fra noen 🙄 Ts Anonymkode: 7eee0...f3c 😅 Mannen har kanskje en lidelse knyttet til søvn som ingen av dere vet om? Hvorfor ble dere kjeeeeeeeent? DUMP alle! Pluss barnevern. Og avrusning da han bruker narkotika. Men for å være seriøs: Dette høres ut som knyttet til en faktisk lidelse. Støtter det andre sier her om p avtale filming med ham, slik at spesialist kan se lengde på vekking osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #38 Skrevet 3. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 17.15): Kommer aldri til å slutte å bli overrasket over folk på død og skal ha såpass tette unger når helsa skranter. Anonymkode: cdc45...a80 Er det mulig.. 🙄 Og dere har lest hele tråden? Helsa til samboer er tipp topp hvis vi ser bort fra dette. Og dette var ikke noe verken han eller jeg var klar over var et problem før etter vi fikk barn. Ts Anonymkode: 7eee0...f3c Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 6. oktober 2021 av Perelandra 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #39 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Din mann må til legen og sjekke seg for søvnapne, for det er det det høres ut som. Ellers er det jo latterlig av dere å få så tette barn når dere fungerer så lite som par. Noen som kan ta eldstemann en natt eller tre? Anonymkode: fcde7...955 På hvilket grunnlag er det du kan si at vi fungerer lite som par? Vi har alltid en god tone mellom oss og krangler så og si aldri. Vi samarbeider. Mannen vil at jeg skal få lov til å sove på natta, jeg vil han skal få sove om natta. Han føler han har kontroll på søvnen, jeg føler han ikke har det - og det er den eneste uenigheten vi har for øyeblikket. Og som sagt tidligere i tråden: fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid, ble det. Vi fikk vårt første, og det vi trodde ble vårt eneste barn. Jeg gikk på P-piller, men ble likevel gravid igjen. Abort var utelukket. Nå er jeg sterilisert. Har desverre ikke mulighet til avlastning 💁♀️ Ts Anonymkode: 7eee0...f3c 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #40 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror han er helt på randen. Hvis han har søvnapne betyr det at søvnen han får er av dårlig kvalitet, og nå med enda mindre søvn.. Det er noe galt når han sovnet midt i noe. Jeg hadde vært bekymret for ham. Husk at vi kvinner har hormoner som hjelper oss å takle lite søvn rett etter fødsel, så akkurat nå er du bedre rustet enn han. Dette høres utrolig tøft ut for dere begge! Forstår at du også er utslitt, men nå må du bare ta hånd om dette så han får hentet seg inn litt, og slik at det ikke skjer noe med barna. Håper han kommer seg raskt til legen! Anonymkode: d38b7...567 AnonymBruker skrev (1 time siden): Film ham. Vis til legen når du følger ham dit. Anonymkode: b7c5d...d2e AnonymBruker skrev (1 time siden): Min var sånn en liten periode. Da tok de utvidet blodprøver og avdekket vitaminmangel. De stilte også spørsmål på om han tok sovemedisin, smertestillende og andre ting. Jeg skrev notater og dokumenterte en periode slik at han så alvoret i det. Han begynte også å spise litt hver gang han stod opp, og drakk iskaldt vann. Det hjalp fort heldigvis så fort han fikk kroppen i orden 😊 Anonymkode: 7d41c...23e AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette høres ut som typisk ubehandlet søvnapné. Han må utredes. I mellomtiden må han ikke kjøre bil! Anonymkode: acf38...8e7 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Din mann må til legen og sjekke seg for søvnapne, for det er det det høres ut som. Ellers er det jo latterlig av dere å få så tette barn når dere fungerer så lite som par. Noen som kan ta eldstemann en natt eller tre? Anonymkode: fcde7...955 Ja, etter å ha lest meg opp litt støtter jeg teorien om søvnapne altså. Han snorker og forferdelig høyt, men hvis det bare hadde vært det - så hadde jeg nok ikke vært like bekymret. Det er jo så kjipt, for han vil jo så gjerne ta barna på natta og - for han vet hvor sliten jeg er. Skal prøve å huske å ta med telefonen og filme i natt - og stå klart med et kaldt glass med vann han kan drikke 🙌 takk for tips! Ts Anonymkode: 7eee0...f3c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå