Gå til innhold

Upassende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvsagt er det noen som vokser seg pene. Når det er sagt så trenger ikke modeller være så veldig vakre - de må være fotogene og ha det spesielle - men de er sjeldent billedskjønne.

Uansett så mener jeg at det er uhørt av disse guttene å kommentere dette - det er sånt man holder for seg selv. Spesielt når man jobber med barn og skal lære barna at man skal behandle mennesker likt uansett utseende, rase, religion, etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det fordi det var en mann som sa det om den lille jenten, eller mener du at uttalesen i seg selv var upassende?

Så lenge ingen barn hørte på, vil jeg ikke si det var upassende sagt.

Skrevet (endret)

Jeg mener det er upassende fordi sånn trenger man ikke si høyt. Alle vet at noen barn er pene, noen vanlige og noen mindre pene. Men man bør ha såpass oppe i hodet at man ikke sier sånn høyt. Og her var det faktisk sagt såpass høyt at andre foreldre hørte det ... hvor sikker kan man da være på at andre barn ikke hørte det ?

At folk som jobber i barnehage kommer med slike uttalelser viser vel ganske enkelt at de ikke er voksne nok til jobben? Man blir tidlig nok konfrontert med utseendet og utseendets viktighet for resten av livet vårt. Det er gjort undersøkelser som viser at pene mennesker tjener bedre enn de mindre pene, de får lettere jobber enn de som ikke er så pene, osv, osv... Men i barnehagen bør barn bli spart for slike kommentarer - der skal ikke noen få mer oppmerksomhet bare fordi de er penere enn enkelte andre barn. Det har ingenting å gjøre med at det er gutter som kom med uttalelsen - det hadde vært akkurat det samme om uttalelsen kom fra en kvinnelig ansatt. Her er det du som tenker på den måten, Piper, ikke jeg.

Endret av Leola
Skrevet

Synes det var helt greit å si det.

Noen har utseende med seg, ikke noe galt å kommentere det. :) Synes ikke det er noe verre å kommentere at noen er pene, enn å kommentere at noen er flinke til å tegne eller er gode i matematikk.

Skrevet

Jeg synest det ikke var noe galt i å si dette, jeg har også fått høre av barnehagepersonalet at avkommet mitt kommer til å knuse mange hjerter når h*n blir stor.

Tror nok man skal være litt forsiktig i å si for mye slike ting foran barna, men på en annen måte så må man jo få kommentere barn. Lise har fine krøller, Ole har fine, blå øyne, Petter har så søt nese osv

Det finnes noe vakkert ved alle barn, og jeg ser ikke problemet ved å nevne det hverken til barnet eller andre. :)

Gjest gotthard
Skrevet

her skal det jaggu diskuteres mye rart:-)

gode argumenter fra begge sider her, følger spent med

Skrevet

Om to voksne sier det seg i mellom, så ser jeg ikke noe problem i det. Sier de det slik at barn hører det, så er det ikke bra. En ting er at barn skal få slippe å bli vurdert etter utseendet, men jeg vet om de som har vært så forbanna lei av å få høre hvor "søte" de er, spesielt når det etterhvert som de blir eldre også antydes at de får det enklere grunnet utseendet. ;)

Skrevet
Jeg mener det er upassende fordi sånn trenger man ikke si høyt. Alle vet at noen barn er pene, noen vanlige og noen mindre pene. Men man bør ha såpass oppe i hodet at man ikke sier sånn høyt. Og her var det faktisk sagt såpass høyt at andre foreldre hørte det ... hvor sikker kan man da være på at andre barn ikke hørte det ?

At folk som jobber i barnehage kommer med slike uttalelser viser vel ganske enkelt at de ikke er voksne nok til jobben? Man blir tidlig nok konfrontert med utseendet og utseendets viktighet for resten av livet vårt. Det er gjort undersøkelser som viser at pene mennesker tjener bedre enn de mindre pene, de får lettere jobber enn de som ikke er så pene, osv, osv... Men i barnehagen bør barn bli spart for slike kommentarer - der skal ikke noen få mer oppmerksomhet bare fordi de er penere enn enkelte andre barn. Det har ingenting å gjøre med at det er gutter som kom med uttalelsen - det hadde vært akkurat det samme om uttalelsen kom fra en kvinnelig ansatt.

Signerer denne.

Skrevet

Barnehagepersonell er bare mennesker de også! Så lenge det ikke går ut over ungene så reagerer ikke jeg på det.

Skrevet

Hvor gamle var disse gutta?

Jeg må si at jeg ikke ville likt å høre at dattera mi på 5 år, ville bli fin om noen år. Om de sa hun er en nydelig tulle er det noe annet, men jeg vet ikke...FIN; det er et ganske seksuelt beskrevet ord om en 5 åring. Det er det jeg sier om en mann; Han var fin*JUMJUM*

Jeg sier ikke pedo alarm, men verken jeg og spesielt samboeren min, ville likt å høre at dattern vår vil bli FIN om noen år.....Ikke av barnehageansatte...

Skrevet

Vi sier ofte sånn oss personalet i mellom. Men aldri ALDRI så hverken unger eller foreldre hører det. Noen unger er rett og slett vakrere enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...