Gå til innhold

Jeg er gravid, men liker ingen navn!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kun ett jentenavn jeg liker, som er fint men ikke supervanlig, men det heter svigersøster, så det er ikke aktuelt. Jeg liker kanskje to guttenavn totalt, men er redd de blir litt for gammelmann. Jeg liker ikke de typisk unge mødre-navnene, som Carolinian og Krosander eller hva det nå er, og heller ikke sånne sukkersøte navn som kun passer til babyer, som Mio, Liam og så videre. Dessverre liker jeg stort sett ikke så godt navn som Astrid, Ingrid og Ragnhild heller. "Kjedelige" og supervanlige navn som Daniel, Andreas og Amalie er heller ikke særlig aktuelt. Hva i all verden skal vi da kalle barnet som kommer til våren som vi ikke vet kjønnet på enda? Jeg er helt blank 😅

Anonymkode: 00ef2...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer til å gå helt fint! Vi begynte ikke å planlegge navn før etter vi visste kjønnet på babyen og fant ikke endelig navn før 5 dager etter at han ble født. 

Jeg har jobbet i mange år i bhg og skole og har en del navn på "nei" lista. Også hadde jo samboeren også navn han ikke ønsket seg. 

Skriv ned de navnene du liker, sjekk navnlister og "smak" litt på navnene. Få samboeren til å gjøre det samme. Sammenlign lister, finn kompromisser. Ha gode grunner til å ikke ønske et navn. Mange navn kan føles rare i starten, og så plutselig er det bare helt vanlig og ok at de heter nettopp det 😊 

Anonymkode: 7ec32...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer til å gå helt fint! Vi begynte ikke å planlegge navn før etter vi visste kjønnet på babyen og fant ikke endelig navn før 5 dager etter at han ble født. 

Jeg har jobbet i mange år i bhg og skole og har en del navn på "nei" lista. Også hadde jo samboeren også navn han ikke ønsket seg. 

Skriv ned de navnene du liker, sjekk navnlister og "smak" litt på navnene. Få samboeren til å gjøre det samme. Sammenlign lister, finn kompromisser. Ha gode grunner til å ikke ønske et navn. Mange navn kan føles rare i starten, og så plutselig er det bare helt vanlig og ok at de heter nettopp det 😊 

Takk for oppmuntringen og tips! 😊 Samboeren min har ingen problemer med å komme på navn, men jeg må virkelig falle for navn før jeg synes de er noenlunde ok. Klarer rett og slett ikke å komme på et eneste navn jeg liker, så å prøve å skrive en liste er utrolig vanskelig, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk for oppmuntringen og tips! 😊 Samboeren min har ingen problemer med å komme på navn, men jeg må virkelig falle for navn før jeg synes de er noenlunde ok. Klarer rett og slett ikke å komme på et eneste navn jeg liker, så å prøve å skrive en liste er utrolig vanskelig, haha!

Start med navn du ikke hater, eller som du har et greit forhold til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melozamateh eller Melozamata. Garantert ingen andre i klassen som heter det! 

Anonymkode: 12df8...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg et tidløst navn som passer til en voksen mann/kvinne, man er baby/barn i en veldig kort periode av livet. 

Anonymkode: 9ed14...fda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie dannet av det greske ordet sophía som betyr «visdom».

Anonymkode: f9930...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta noe enkelt og tidløst, som Erik eller Marie.

Anonymkode: 99444...837

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie

Sunniva

Sanne 

Spørs mye på etternavn. Burde ikke ta dobbelt navn, mange som angrer seg.

Anonymkode: 2874a...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke bekymre deg for at navn er «gammelmann» ihvertfall. 

Hva me navn som Alfred, Anton, Lavrans, Severin, Elling, Otto, Aslak, Edvard, Bo, Endre, Henry, Ivar, Syver, Torkel, Vilhelm, Walter, Vemund, Finn?  

Eller Edel, Liv, Erna, Anny, Hennie, Jenny, Asta, Klara, Agnes, Karla, Olianne, Bertine, Dorthea, Åsne, Evelyn? 

Anonymkode: f706e...e51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...