Gå til innhold

Få dekt TUL

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som skal til for å få dekt TUL, altså få det via jordmor osv? Får jo OUL, men det er jo enkelte som skriver her at de får TUL gratis

Anonymkode: 60740...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har råd til den 1000-lappen har du ikke råd til barn heller. Sorry, men sant

Anonymkode: 3c450...d60

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som får TUL har ofte en mega god grunn til og få dette dekt. Snakke med jordmoren eller legen din, så finner du fort ut om du får det dekt eller ikke. Man får det ikke bare for «gøy» 

Anonymkode: f8c93...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skal til, er at lege eller jordmor mener at det er nødvendig for å sikre barnets helse.

Anonymkode: 16aa6...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo bli inkludert i svangerskapsomsorgen til alle gravide, men dette er ikke på plass ennå. Så nå er det kun prioriterte grupper (de som får fosterdiagnostikk) som henvises offentlig. Ellers så hender det jo man henvises til ultralyd av andre grunner, f.eks når det er stor usikkerhet rundt hvor langt man er på vei, eller ved blødninger og mistanke om spontanabort. 

Anonymkode: 9d107...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som får dekket TUL har enten gått igjennom IVF, hatt traumatiske abort(er) bak seg, eller opplever skumle blødninger i nåværende svangerskap. Om du ikke 'kvalifiserer' innenfor dette så skal du virkelig være glad for det, og betale det TUL koster med glede.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde 3 SA bak meg og trengte å se at det var noe som levde inni meg den fjerde gangen. Fikk det innvilget av fastlegen. 

Anonymkode: acb76...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk TUL pga svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. 

Anonymkode: ad43c...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også få det pga alder, om du er 38 eller mer ved fødsel mener jeg det er nå så skal du få fosterdiagnostikk inkludert TUL. (Grensen er endret til 35 men det også er noe som ikke er i gang ennå...)

Fastlegen kan henvise. Sikkert jordmor også.

Anonymkode: 23f57...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...