Gå til innhold

Noen som har strikket basic romper fra Sandnes Garn? Eller kan hjelpe meg å tyde oppskrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal strikke for-og bakstykke for seg på rundpinne. Har felt 9 masker i hver side for ermer, og videre skal jeg "felle 3, 3, 3, 3, 2, 1 maske i begynnelsen av hver pinne i hver side". Deretter skal jeg strikke 7 cm til på bakstykket, målt fra deling til ermehull. (Hva er deling?)

Blir litt forvirret av oppskriften, siden for-og bakstykke skal strikkes for seg, og det kun står om felling for ermehull i oppskrift for bakstykke. Skal det ikke felles likt på hver sin side av merket der jeg har felt for ermehullene? Og hvordan ville dere løst dette rent praktisk? Jeg har satt alle maskene til bakstykket på en annen rundpinne, men vet ikke om det blir riktig, siden oppskriften ikke nevner noe om det. Forstår bare ikke helt hvordan jeg skal strikke uten å bruke ekstra pinne når det er felt for ermehull i hver side, og bakstykket skal strikkes ferdig først? Håper ikke dette ble alt for uforståelig, og håper noen kan hjelpe! 😊

Anonymkode: 5cc1d...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deling er der du sluttet å strikke alt samme hengende og delte av til for og bakstykke :) 

strikk for/bakstykke ferdig hver for seg. Det står vel fremgangsmåte for bakstykke der? Merkelig om ikke 

Anonymkode: 9d8b1...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deling er der du sluttet å strikke alt samme hengende og delte av til for og bakstykke :) 

strikk for/bakstykke ferdig hver for seg. Det står vel fremgangsmåte for bakstykke der? Merkelig om ikke 

Anonymkode: 9d8b1...453

Forstykke mener jeg 

Anonymkode: 9d8b1...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Deling er der du sluttet å strikke alt samme hengende og delte av til for og bakstykke :) 

strikk for/bakstykke ferdig hver for seg. Det står vel fremgangsmåte for bakstykke der? Merkelig om ikke 

Anonymkode: 9d8b1...453

Takk for hjelpen angående delingen 😊 Jeg klarte faktisk å finne ut av det selv, var bare noe jeg hadde misforstått i oppskriften.  

Anonymkode: 5cc1d...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for hjelpen angående delingen 😊 Jeg klarte faktisk å finne ut av det selv, var bare noe jeg hadde misforstått i oppskriften.  

Anonymkode: 5cc1d...2b8

Finne ut av det andre jeg lurte på altså, hehe!

Anonymkode: 5cc1d...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for hjelpen angående delingen 😊 Jeg klarte faktisk å finne ut av det selv, var bare noe jeg hadde misforstått i oppskriften.  

Anonymkode: 5cc1d...2b8

Så bra ☺️

Anonymkode: 9d8b1...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...