Gå til innhold

FlyLady - kvinners nye tvangstrøye?


SuperNova

Anbefalte innlegg

ARG! Ser at min relativt milde kritikk av FlyLady har dreid til å bli en FlyLady-rekrutteringstråd! :frustrert:  Det var da virkelig ikke meningen  :sur:

Men ingen skal si til meg at jeg ikke gjør mitt for å opprettholde de tradisjonelle kjønnsrollene. I dag laget jeg middag, mens mannen vasket bil. (Herregud, skikkelig gammalt ektepar-ting å gjøre på en søndag.) Etterpå så mannen på fotball, mens jeg ryddet opp. Fy fafo, neste helg må vi bytte!

Kanskje du bare må innse at det er fordi. FlyLdy er IKKE en tvangstrøye slik du mener, men et godt hjelpemiddel, om man bare bruker det rett. Derved... du spurte om dette var en tvangstrøye og kritiserte, og vi svarte at NEI, det er det ikke, og forsvarte, og flere fattet interessen. Fordi dette IKKE er en tvangstrøye, men rett og slett POSITIVT om man bare leser det rett. Om man bruker det som en tvangstrøye blir det jo det, men det er et genialt hjelpemiddel egentoig. Og ja, det handler ikke om å få kvinnen til kjøkkenbenken, men om å få orden i hjemmet.

Hos oss satt lille FlyBaby (meg) og så tv mens mannen vasket trapper (felles trappeoppgang der vi bor) i går kveld..

Men jeg gjennomførte min kveldsrutine før jeg la meg. Og erved ble det LITT ryddigere hjemme hos oss enn om jeg ikke gjorde det. Men jeg lenkes ikke til kjøkkenbenken. (men nå er jeg av den sære typen som aller helst ville vært god, gammeldags hjemmeværende husmor jeg da, mor og hustru, om jeg fant en økonomisk løsning på det der... Men jeg jobber. Min samboer jobber. Og vi har felles arbeid for husarbeidet. Jeg bare rganiserer min del av det etter FlyLadys prinsipper, på den måten får jeg gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...