Vimsevips Skrevet 2. oktober 2005 #21 Skrevet 2. oktober 2005 Så langt i Vesla sitt 3-årige liv har alle faser vært vanskelige på hver sin måte. 1. året sov ho ikke, da gikk vi konstant trøtte rundt Ho var tidlig ute motorisk og det ble ikke så mye voksen prat på oss. Til det var ho for aktiv 2. året var ho ekstremt mammadalt, i tilleg til dårlig søvn i lengre perioder 3. året var ho påståelig, og spørrende til vi omtrent fikk hull i hue, og perioder med dårlig søvn Trassig, utprøvende, utspekulert og fantasifull har ho alltid vært og nå i større grad enn før. Heldigvis er ho fortsatt ærlig, så det er lett å gjennomskue henne Ho sliter fortsatt med søvnen, og hvilklen periode så langt som har verst, se det vet jeg ikke. De har alle vært trøblete i perioder, men også fryktelig sjarmerende
Retz Skrevet 2. oktober 2005 #22 Skrevet 2. oktober 2005 Ingen perioder har vel vært direkte strevsomme, men i 2-4 års-alderen har de krevd mer oppsyn og påpasselighet. Ser noen som skriver om tenåringsfasen her; Jeg har vært gjennom to perioder med tenåringer, pluss minsten som er 16 år nå, og tenåringer er gøy! De er virkelig stimulerende å ha rundt seg, de er spørrende, kritiske, direkte og rebelske, og de utfordrer stadig de holdninger, meninger og tenkemåtene du måtte ha. De tvinger deg til å justere det som er mer eller mindre fastlåst inne i hodet ditt, og de utfordrer det rigide og meningsløse. Og det har vi faen så godt av!
Elmat Skrevet 2. oktober 2005 #23 Skrevet 2. oktober 2005 Fra seks mnd- når de begynner å kunne bevege seg rundt- og til 2,5-3år - når det har begynt å spinne litt vett så du kan slippe øynene av dem i noen sekunder uten at de nødvendigvis har funnet på noe ....farlig.
Marris75 Skrevet 4. oktober 2005 #24 Skrevet 4. oktober 2005 Min eldste sønn er 5 år. Han hadde en trassperiode når yngstemann ble født. Han var da 3 år. Da var det hyl og skrik hele dagen. Men det kan ha vært sjalusi. Englebarn i 4 års-alderen. Nå er han 5 1/2 år og begynner å bli ganske så vanskelig igjen. Men har perioder hvor han er englebarn. Han trasser kun når lillebror er i nærheten. Minstemann er 2 1/2 år, og kan til tider være helt bananas. Blir en skikkelig røverunge. Men han er også englebarn når broren ikke er tilstede. Så jeg tror at de girer hverandre opp til å gjøre røverstreker. De krangler og sloss så busta fyker noen ganger. Men så er de verdens beste venner etterpå. Hver alder sin sjarm. 0 - 1 år var barnemat i forhold til fra 2 år og oppover i alle fall. Men nå hadde ikke mine barn kolikk e.l. Selvom de var mye våkne om natten.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2005 #25 Skrevet 8. oktober 2005 6-7 år... fytti katta.. enig med hun som skrev at ungen hennes var som andre unger som hun ikke kunne fordra... huff å huff... enig med du ja! Tenkt mang en gang det siste året: "hva er det jeg har gjort..... å skaffet enda en... hjelp!" Men det går seg vel til, liker jeg å tro!
Gjest Violetta Skrevet 8. oktober 2005 #26 Skrevet 8. oktober 2005 Akkurat nå er jeg fristet til å si vi er inne i den vanskeligste perioden, selv om jeg vet veldig godt det har vært tøffe perioder tidligere også. Hun er nå ni år, stor i munnen og alt skal diskuteres, krangles om og endevendes. Ingenting jeg sier og uansett hva jeg gjør så er det ikke godt nok. Hun er også lenge våken om kveldene, sovner sjelden før i titiden om kvelden selv om hun er i seng kl halv ni. Hun nekter å ha barnevakt, så noe privatliv kan jeg se langt etter. Faren har henne heller ikke så mye for tiden, det er for travelt til det ( ). Ikke vet jeg, kan godt hende tidligere perioder var tøffe også, men da var hun i hvert fall ikke like utholdende. Puh. Godt å få ut litt damp. Er jo utrolig glad i henne også, det lille trollet!
Holly Hobbie Skrevet 10. oktober 2005 #27 Skrevet 10. oktober 2005 Nekter hun aa ha barnevakt? Er det noe hun kan nekte, da?
Gjest Violetta Skrevet 10. oktober 2005 #28 Skrevet 10. oktober 2005 Nekter hun aa ha barnevakt? Er det noe hun kan nekte, da? ← Nei selvsagt ikke, men det var enklere før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå