Gå til innhold

strevsom barnetid

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

til alle dere med barn: Når var den mest strevsomme perioden dere hadde med barnet/barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten tvil tenårene.

Små barn, små problemer, store barn, store problemer ...

Skrevet

Har nå barn i alderen 17, 12 og snart 11, og den verste tiden var for min del mellom 5-9 års alderen på minstemann. Jeg vet ikke hva tiden vil bringe, men i de årene "trasset" han som verst.

Skrevet

Ok Piper. Mine barn var svært harmoniske når de var små. I motsetning til mange andre så har jeg aldri opplevd problemer med trass ol. - aldri problemer å ta dem med ut, hverken i butikker eller andre steder. De skapte seg aldri :) Jeg syntes barneårene var en drøm ...

Tenårene derimot håper jeg går veldig fort ... eldstemann er ferdig med dem. Nå har jeg en som er midt i ... :forvirret:

Skrevet

Jeg synes ettåringer er verst. Høyt og lavt, umulig å snakke til, og sover ikke så mye på dagtid lenger.

Min eldste er 15. Mulig jeg skifter mening når de to minste er tenåringer, men han gir meg få problemer.

Skrevet

Alle periodene i barnas liv er til tider travle på ulike måter, og ikke minst er alle barn forskjellige! Eldste jenta mi var en drøm når hun var liten, men er desto mer krevende i en alder av 12! Lille snuppa på 2 er veldig bestemt og vil være sjefen i huset! Å ha barn er slitsomt og gir bekymringer i alle faser.

Iblant suger de en tom for alle krefter og omtrent tappet en for pust .... Men uansett, å da ta en smugtitt på dem om kvelden når de ligger søtt i sengene sine, det er lykke det!!! ;)

Skrevet

Jeg syntes tiden mellom ni mnd og to år var "verst" på førstemann, muuuulig det har noe å gjøre med at jeg slet med studier og var alene med en som var mye syk....

Skrevet

Fra nyfødt til 1 år var den verste perioden på alle her i huset.

Kolikk, allergi, eksem; vi fikk jo aldri sove!!

Skrevet

Synes absolutt at det er mest strevsomt mellom 2 og 3 år. Da har som regel barna veldig til vilje, mens det er veldig vanskelig å snakke med dem. Det hjelper liksom ikke uansett hva man sier til dem. Min to åring har visst som mål å få mor, far og storebror til å bli sprø :)

Men denne tiden har jo også sin sjarm,men det ser man som regel ikke før man er kommet over den.

Skrevet
Synes absolutt at det er mest strevsomt mellom 2 og 3 år. Da har som regel barna veldig til vilje, mens det er veldig vanskelig å snakke med dem. Det hjelper liksom ikke uansett hva man sier til dem. Min to åring har visst som mål å få mor, far og storebror til å bli sprø :)

Men denne tiden har jo også sin sjarm,men det ser man som regel ikke før man er kommet over den.

Er nok litt enig i dette. Treåringen min kan være et mareritt til tider, våkner med et VRÆL om morgenen, legger seg ned på butikken, trasser, trasser og trasser. Men jeg har ikke hjerte til å kalle det noen "verste tid". Han er jo så utrolig søt og hjerteknusende nå!

Skrevet

Jeg har ei lita frøken som er ekstremt bestemt, og når hun var mellom 1 1/2 år - 2 1/2 år så trassa hun noe helt forferdelig. Det var utrolig slitsomt. Ble nesten en ond sirkel og, hvor jeg gikk mye sint og frustrert, som igjen gjorde henne sint og frustrert osv. I den perioden var jeg mye syk og, noe som ikke hjalp.

Hun er fortsatt veldig bestemt og vet hva hun vil, men nå er hun ikke trassig lenger, så jeg synes det site året har vært deilig nå.

Hun er bare 4 år da, så er godt mulig det blir verre senere, det vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg for min del synest tiden fra hun begynte å gå var litt slitsom når vi var ute og lekte. Flere foreldre traff hverandre på lekeplassen og pratet sammen. Jeg ville å gjerne ta del i denne samtalen, men min 1 åring satt/sto jo aldri i noen steder så jeg måtte gå rundt og passe på og fikk liksom ikke ta del i de andre voksnes sammtale. Utrolig deilig når jeg kunne slappe litt mere av. Følte meg straks litt mere sosial da,ja :danse:

Akkurat nå har jeg en 3 1/2 årig gammel lystløgner i hus :murvegg:

Gjest spinnvil| i i
Skrevet

Jeg synes det var værst første halvåret da de begynte på ungdomsskolen.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vendelin er jo ikke så stor enda, men hittil er det de fire-fem første ukene som var absolutt verst! :)

Skrevet

Synes ikke vi har kommet til noen strevsom tid med noen av ungene enda. Eldstemann er blitt 14 år.

Skrevet

4-5 år. Men så hadde vi en vanskelig hjemmesituasjon i den tiden også. Etter at vi foreldre ble skilt roet det seg for ungen.

Skrevet

Jeg har bare erfaring opp til 11 1/2 år da. :ler:

Det er forskjellig fra barn til barn hvilken alder som er mest slitsom.

Eldstemann: 6-årsalderen var helt JÆVLIG! Han ble en slik unge jeg ikke hadde likt om det var noen andres. ;)

Datteren min: 2-3 års-alderen....helt klart. Hun er nå over 9 år.

Min nest yngste: han er 6 år, og tja..... :sjenert: ...... fra 1 år og oppover til nå?? Lurer på om han er en slik som har en vanskelig alder for alltid. ;)

Minstemann fyller øyeblikkelig to år og er så grei og rolig som dagen er lang....enda. ;)

Men som jeg pleier å si: hver alder sin sjarm......untatt 6 års-alderen; den har ingen sjarm. :)

Skrevet

-det finnes mange og store bøker om den vanskelige seksårsalderen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...