Gå til innhold

​ Hva er den beste måten å åpne pakken på når det er en vakumpakke? Det er snakk om vakumpakket ullgarn. Kan pakken eksplodere om jeg gjør d

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, det var flaks!

Det er jo helt vanlig at selskaper sender pakker som kan eksplodere om man åpner de feil til privatpersoner. Jeg leser i avisa om pakkeeksplosjoner og dødsfall ukentlig, gjør ikke du?

😜

Anonymkode: 00126...033

Hmm, ja du har rett. Jeg tenkte ikke så langt :blush:

Anonymkode: 8eb93...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg var redd for at det kunne bli slik at hvis jeg klipper et lite hull, så vil garnet suge til seg luft fra rommet og dermed kunne sprenge vakumposen :sjenert:

Unnskyld at jeg flirer TS, men hvordan tenkte du dette skulle gå til da? 😂 Vakuum handler om trykk/undertrykk. All luften er suget ut av pakka, derfor er det mye lavere trykk inne i pakka enn utenfor. Det som skjer når du tar hull på pakka er at luften slipper inn i pakka igjen, slik at trykket utliknes og blir likt inne i pakka som det er i resten av rommet. Det er ikke slik at pakka på magisk vis klarer å fortsette å trekke til seg mer og mer luft til den sprekker. 

Anonymkode: 9fb52...1ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unnskyld at jeg flirer TS, men hvordan tenkte du dette skulle gå til da? 😂 Vakuum handler om trykk/undertrykk. All luften er suget ut av pakka, derfor er det mye lavere trykk inne i pakka enn utenfor. Det som skjer når du tar hull på pakka er at luften slipper inn i pakka igjen, slik at trykket utliknes og blir likt inne i pakka som det er i resten av rommet. Det er ikke slik at pakka på magisk vis klarer å fortsette å trekke til seg mer og mer luft til den sprekker. 

Anonymkode: 9fb52...1ca

Takk! :) Jeg ler av  meg selv også :fnise: Jo, jeg så for meg at (hvis jeg bare hadde fått laget et lite hull i emballasjen) garnet kunne trekke til seg luften veldig fort slik at emballasjen kunne sprekke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det her syns jeg var morsomt 😂😂 

Anonymkode: 90477...72d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Beklager, men det her syns jeg var morsomt 😂😂 

Bare hyggelig :) Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sånn i teorien hvis en beholder/emballasje fylles med mer luft enn det er plass til i en den beholderen/emballasjen, så vil den jo kunne sprekke eller "sprenges" slik som jeg tenkte? :) Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overvurderte kanskje ullgarnet sin evne til å suge til seg luft raskt. Og jeg er litt for redd for saker og ting og har muligens sett for mye film :sjenert: Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bra at Kvinneguiden er et anonymt forum, så man kan stille idiotiske spørsmål uten å drifte seg totalt ut for venner og kjente. Men det er faktisk lov å tenke litt selv også... Så trenger man kanskje ikke å stille så dumme spørsmål.

Anonymkode: 434d1...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bra at Kvinneguiden er et anonymt forum, så man kan stille idiotiske spørsmål uten å drifte seg totalt ut for venner og kjente. Men det er faktisk lov å tenke litt selv også... Så trenger man kanskje ikke å stille så dumme spørsmål.

Jeg tenkte og grublet og googlet uten å finne det ut. Det var en reell frykt hos meg og jeg måtte ha et svar før jeg kunne åpne pakken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte og grublet og googlet uten å finne det ut. Det var en reell frykt hos meg og jeg måtte ha et svar før jeg kunne åpne pakken.

Men tror du ikke det hadde stått en stor advarsel på pakka om det hadde vært fare for eksplosjon når du åpnet den? Tror du det hadde vært lov å pakke/sende den hvis det hadde vært eksplosjonsfare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men sånn i teorien hvis en beholder/emballasje fylles med mer luft enn det er plass til i en den beholderen/emballasjen, så vil den jo kunne sprekke eller "sprenges" slik som jeg tenkte? :) Ts

Det funker ikke sånn med en pose som er vakumert 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...