Gå til innhold

Lappeteknikk/Patchwork/Applikasjon


Usikker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei, hei. :D

Jeg må vel innrømme at jeg også er blitt hektet på all slags lappeteknikk stoff... Jeg startet med patchwork og quilting for ca 1 år siden, og etter det kan man vel si at jeg har blitt "overutstyrt" og brukt altfor mye penger på dette. Men det er jo gøy da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde lappeteppe (2meter X1.5 meter) til mitt fadderbarn i dåpsgave - og gjorde det på en måned i tillegg til bryllupsplanlegging og full skole.. Så nå har jeg fått nok - men har også en hel skuff stoff som venter på å bli brukt... så det tar nok ikke altfor lang tid til jeg begynner igjen!

Det er så morro... og skikkelig terapi... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syerske på fritid

Hei til andre med lappe-dilla! Først til deg Eia: Ikke ha dårlig samvittighet eller negative tanker om pengeforbruket eller annet. Nyt heller å ha en hobby som dette, det er mitt motto. Mens andre bruker penger på golf, surfing, play station, data, kvelder på byen osv, så er dette VÅR hobby, og jeg iallefall liker det kjempegodt. Jeg og mine venninner som driver med sying er alle enige om at koste hva det koste vil (iallefall nesten), vi har dette som hobby!

Og ja, det er TERAPI, kall det det hvis man vil. Eller tid til seg selv, tid til det man liker best eller annet. Det er så deilig å bare sitte å sy, la tankene fly, og bare være helt i fred med seg selv. For de fleste vil dette kanskje høres passe nerdete ut, men jeg står for det. Har høy utdannelse og full jobb, samboer også, men sying er frirommet mitt, der jeg kan slappe av og gjøre akkurat det jeg vil.

Har idag tilbaragt en hel dag med sying, er helt oppslukt...

Lykke til videre alle lappe-patch-work og applikasjons-elskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også lappedilla, men pga at jeg ikke har symaskin som syr bra, så blir det lite av det. Men jeg samler stoff til et stort sengeteppe for dobbeltseng :)

Og i mens, så holder jeg på med annet håndarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Gjest Frk lappedilla

Jeg ville finne ut om det er fler her inne med lappedilla og søkte nettopp på dette ordet, og da fant jeg denne tråden. Tenkte jeg skulle ta den opp igjen og inspirere til at andre også bekjenner sin avhengighet, jeg kan iallefall bekjenne min. Skal ikke utbrodere det her, men komme med et lite tips til mine med-avhengige; se på denne siden: www.lapp-elisa.se. Billigere applikasjonsstoffer, og man får 20% avslag pga svensk moms, og kursen er jo super til å handle i sverige for tiden. Varene kommer sikkert og greit, god service og ikke minst: MASSE lekre stoffer som gjør at tenne løper i vann!

Er det noen andre med gode tips her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk symaskin til min 25-årsdag for noen år tilbake. Trenger vel ikke å si at det var en gave jeg har hatt mye glede av? Lappeteknikk er kjempemoro. Holder på med en sommerduk akkurat nå. Gleder meg til det går an å sitte ute i solen igjen.

Jeg er også veldig glad i å brodere, så dette er også en hobby som tar mye av min tid. Når jeg sitter med "hobby-ting", forsvinner alt rundt meg, sted, rom og tid. Og som "syerske på fritid" skrev:

Og ja, det er TERAPI, kall det det hvis man vil. Eller tid til seg selv, tid til det man liker best eller annet. Det er så deilig å bare sitte å sy, la tankene fly, og bare være helt i fred med seg selv.

Her er også en side dere kan ta en titt på:

http://www.lappeteknikk.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte så smått med denne hobbyen, da det ble startet quilteklubb på plattformen jeg jobber på julen -02.

Har fått helt dilla nå og har kjøpt meg symaskin, noe utstyr og er innom på lapp-elisa og www.northernquilts.no omtrent hver dag og ser på nye stoffer. Heldigvis er det et godt utvalg av stoffer i byen som jeg bor ved.

Til nå har jeg laget en duk, et krabbeteppe og to "dukke" krabbetepper.

En av mine favorittsider på nettet er http://www.quilterscache.com/QuiltBlocksGalore.html hvor det er mangen gratis blokkmønstre, med gode forklaringer. Har funnet mange blokker her, som jeg kan tenke meg å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...