Gå til innhold

Hvor raskt er EL deres etter positiv EL test?

SuzsuZ

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha EL på lørdag i følge app men EL test er negativ. Er det mulig den først er positiv i morgen kveld liksom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SuzsuZ skrev (30 minutter siden):

Jeg skal ha EL på lørdag i følge app men EL test er negativ. Er det mulig den først er positiv i morgen kveld liksom?

Min er positiv kvelden før jeg får el. (Plus morgenen etter, dvs på el-dag ) Men husk appene er bare basert på tidligere sykluser, har man litt uregelmessig syklus så bommer de stort sett. Eltest er langt mer til å stole på enn en app da appen bare synser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ok. Så 1 dag før burde den slå ut. Satser på at den er positiv i morgen ☺️ Første gang jeg tester og har ført opp syklus de siste månedene og mensen kommer ganske nøyaktig 1-3 dager innenfor det som har blitt estimer i appen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide oftest å få EL to dager etter siste positiv EL-test, av og til dagen etter og en gang gikk det hele fire dager før egget slapp etter sist positive test.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sjekker dere ikke bare etter endringer i utflod og eggehviteslim? Da vet man jo at man har el?

Anonymkode: 2e1bb...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor sjekker dere ikke bare etter endringer i utflod og eggehviteslim? Da vet man jo at man har el?

Veldig mange som ikke har dette synlig. Jeg har flere barn, men aldri sett EL-slim. Og tro meg, under prøving har jeg lett :Knegg:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har EL-slim i opp mot en uke, så det er ikke noen god indikator på akkurat når eggløsning skjer for meg (selv om jeg vet vi treffer om vi har hyppig sex i den uka). Men mange vil gjerne vite selve eggløsningsdagen for å vite når det er mulig å ta en graviditetstest, osv. 

Anonymkode: 9f714...1d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har EL-slim i opp mot en uke, så det er ikke noen god indikator på akkurat når eggløsning skjer for meg (selv om jeg vet vi treffer om vi har hyppig sex i den uka). Men mange vil gjerne vite selve eggløsningsdagen for å vite når det er mulig å ta en graviditetstest, osv. 

Men det kan man jo fortsatt ikke vite med sikkerhet. Det befruktede egget kan jo flyte rundt lenge inne i kroppen før det fester seg. Selv om man vet el og når man har sex så kan man fortsatt måtte vente godt over ei uke etter mens skulle ha kommer før man får positiv test.

Mens kommer jo 14 dager etter el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det kan man jo fortsatt ikke vite med sikkerhet. Det befruktede egget kan jo flyte rundt lenge inne i kroppen før det fester seg. Selv om man vet el og når man har sex så kan man fortsatt måtte vente godt over ei uke etter mens skulle ha kommer før man får positiv test.

Mens kommer jo 14 dager etter el.

Nei, moderne graviditetstester er over 99% sikre fra dagen du skulle hatt mens (15dpo for de fleste). Om noen ikke får positiv test før en uke etter forventet mens, har de sannsynligvis bomma på eggløsning, eller så er det graviditet utenfor livmoren eller noe annet som ikke er som det skal. Og tidligtester slår ut i alle fall 3-4 dager før forventet mens (og enda tidligere om egget begynte å feste seg tidligere enn gjennomsnittet). Om man bryr seg om å teste tidlig (som mange her på forumet gjør) så er det absolutt et poeng å vite når eggløsning var, for å vite om det er noen vits i å teste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, moderne graviditetstester er over 99% sikre fra dagen du skulle hatt mens (15dpo for de fleste). Om noen ikke får positiv test før en uke etter forventet mens, har de sannsynligvis bomma på eggløsning, eller så er det graviditet utenfor livmoren eller noe annet som ikke er som det skal. Og tidligtester slår ut i alle fall 3-4 dager før forventet mens (og enda tidligere om egget begynte å feste seg tidligere enn gjennomsnittet). Om man bryr seg om å teste tidlig (som mange her på forumet gjør) så er det absolutt et poeng å vite når eggløsning var, for å vite om det er noen vits i å teste. 

Mhm. Jeg stoler mer på anonym på internett enn på min egen kropp og leger og jordmødre. Slår ikke ut før lenge etter forventet mens, hos meg. Kommer an på når egget fester seg blant annet. Om det tar 6 dager sier det seg selv at kroppen ikke har produsert nok hcg for å slå ut på en test dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei veldig lite sikkert. Noen har knapt elslim og noen har elslim i dagsesvis uten at egget slipper. Slim er dessverre ingen garanti for eggløsning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fant ut at eg som regel får EL tidlig etter mensen er ferdig, sånn type CD10-11. Så det hjalp jo litt... Eg får elslim også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Mhm. Jeg stoler mer på anonym på internett enn på min egen kropp og leger og jordmødre. Slår ikke ut før lenge etter forventet mens, hos meg. Kommer an på når egget fester seg blant annet. Om det tar 6 dager sier det seg selv at kroppen ikke har produsert nok hcg for å slå ut på en test dagen etterpå.

Nei,  men så er det da også mer enn seks dager etter eggløsning og mens. 14-15 dager etter eggløsning, altså ved forventet mens, vil egget ha festet seg og begynt å produsere hcg hos de aller, aller fleste. Derav påstanden til produsenter av graviditetstester om at over 99% får korrekt resultat på dette tidspunktet. Om du mener du ikke får positiv test før tre uker etter eggløsning, så vil jeg påstå du ikke vet når eggløsning skjer. Som jo gir mening om du heller ikke bryr deg om å finne ut når det skjer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei,  men så er det da også mer enn seks dager etter eggløsning og mens. 14-15 dager etter eggløsning, altså ved forventet mens, vil egget ha festet seg og begynt å produsere hcg hos de aller, aller fleste. Derav påstanden til produsenter av graviditetstester om at over 99% får korrekt resultat på dette tidspunktet. Om du mener du ikke får positiv test før tre uker etter eggløsning, så vil jeg påstå du ikke vet når eggløsning skjer. Som jo gir mening om du heller ikke bryr deg om å finne ut når det skjer. 

Selvfølgelig vet jeg når det skjer. Jeg er 1%'en på så mye annet, så sikkert på dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 1.10.2021 den 13.41):

Jeg pleide oftest å få EL to dager etter siste positiv EL-test, av og til dagen etter og en gang gikk det hele fire dager før egget slapp etter sist positive test.

Hvordan vet du dette a? Og var det sånn at du fikk positiv EL-test først og så ble den negativ, og deretter gikk det fire dager før egget slapp? Ble du gravid da? Jeg tror jeg hadde EL i går, fordi jeg fikk positiv test på fredag, og negativ i går. Problemet er at jeg er bortreist, på en lenge planlagt tur med venninner, og fikk dermed ikke lagt inn aksjer hverken fredag eller lørdag. (Fikk gjort det på torsdag, men det er jo to dager før EL) Hvis egget slapp i går, eller ikke har sluppet enda, så kan det jo være akkurat innenfor med sex i kveld. Men jeg trodde negativ test betydde at det HAR sluppet? Fikk EL mye senere enn vanlig denne syklusen, og det er jo typisk at det skjer akkurat de dagene jeg er på tur🙈

Anonymkode: 4b547...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan vet du dette a? Og var det sånn at du fikk positiv EL-test først og så ble den negativ, og deretter gikk det fire dager før egget slapp? Ble du gravid da? Jeg tror jeg hadde EL i går, fordi jeg fikk positiv test på fredag, og negativ i går. Problemet er at jeg er bortreist, på en lenge planlagt tur med venninner, og fikk dermed ikke lagt inn aksjer hverken fredag eller lørdag. (Fikk gjort det på torsdag, men det er jo to dager før EL) Hvis egget slapp i går, eller ikke har sluppet enda, så kan det jo være akkurat innenfor med sex i kveld. Men jeg trodde negativ test betydde at det HAR sluppet? Fikk EL mye senere enn vanlig denne syklusen, og det er jo typisk at det skjer akkurat de dagene jeg er på tur🙈

Veldig enkelt - temping. Hvis man temper så får man bekreftet i ettertid når egget slapp. Så en kombo med EL-testing og temping er gull verdt når man ønsker denne kontrollen.

Den ene gangen jeg hadde positiv EL-test i fire dager så slapp egget dagen etter den fjerde og siste positive testen (ble ikke gravid på denne nei) Er jo alltids små unntak omkring dette når egget slippet, men hovedregelen er at det som oftest slipper 12-24 etter sist positive EL-test. Derfor er det viktig for mange prøvere å ikke stoppe EL-testingen når man får positiv test, men sjekke når den blir negativ igjen.

Er meget mulig at du hadde EL i går ja :Nikke: Kjente du noen kroppslige tegn? Alltid kjedelig når man er bortreist rundt EL, men høres utrolig bra ut med sex på torsdag. To dager før EL er veldig fertilt da soldatene liker å ligge på vent. Jeg har faktisk opplevd dette selv da mannen min skulle reise bort og det ble sex tre og to dager før EL - og ikke noe mer. Resultatet er nå 6 år gammel ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (29 minutter siden):

Veldig enkelt - temping. Hvis man temper så får man bekreftet i ettertid når egget slapp. Så en kombo med EL-testing og temping er gull verdt når man ønsker denne kontrollen.

Den ene gangen jeg hadde positiv EL-test i fire dager så slapp egget dagen etter den fjerde og siste positive testen (ble ikke gravid på denne nei) Er jo alltids små unntak omkring dette når egget slippet, men hovedregelen er at det som oftest slipper 12-24 etter sist positive EL-test. Derfor er det viktig for mange prøvere å ikke stoppe EL-testingen når man får positiv test, men sjekke når den blir negativ igjen.

Er meget mulig at du hadde EL i går ja :Nikke: Kjente du noen kroppslige tegn? Alltid kjedelig når man er bortreist rundt EL, men høres utrolig bra ut med sex på torsdag. To dager før EL er veldig fertilt da soldatene liker å ligge på vent. Jeg har faktisk opplevd dette selv da mannen min skulle reise bort og det ble sex tre og to dager før EL - og ikke noe mer. Resultatet er nå 6 år gammel ♥

Ookei, skjønner! Jeg har tempet en del sykluser selv, men droppet det denne syklusen, fordi jeg som regel ikke klarer å tempe til samme tidspunkt og da blir det jo ikke helt korrekt. Trodde du hadde en annen aha-forklaring på det😅 
Da forstår jeg! Jeg tester hver syklus, og får som regel positiv test et par dager, før den blir negativ igjen. Vet jo at det ikke er en garanti for at egget faktisk slipper, men jeg kjenner som oftest stikkinger og «stølhet» i livmor-området i de dagene testene er positive, så jeg tror jo det er indikasjoner på EL. Og det kjente jeg også de dagene her, masse stikkinger og små smerter. I går følte jeg meg skikkelig oppblåst også! Så godt å høre!😊 Da kan det jo ha vært nok at vi hadde sex på torsdag. Jeg har vært skikkelig stresset hele helgen, og tenkt at vi har kastet bort en hel syklus, så jeg har nesten ikke klart å kose meg med venninnene mine. Men da får jeg bare vente i spenning og se om de aksjene vi la inn på torsdag holder. Takk for at du delte historien din😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge tempen så har jeg el samme dag som testen blir positiv. Får en liten dipp i tempen samme dag som testen blir positiv, dagen etter så har tempen steget markant og testen er negativ. 

Anonymkode: fe5cf...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...