AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Del Skrevet 30. september 2021 Er inne i min andre runde med Letrozol, ikke fordi jeg har PCO eller noe sånt. men for å «booste» eggløsningen. Har lest noen andre tråder om Letrozol, og skjønner at for mange kan det ta en del runder før det klaffer (hvis det i det hele tatt gjør det da). Må man bare regne med at det tar litt tid før Letrozol har effekt? Anonymkode: 4089f...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. september 2021 #2 Del Skrevet 30. september 2021 På samme måte som enhver befruktning så blir det vanskelig å "regne med" det ene eller det andre. Letrozol er ikke noe vidundermedisin for å BLI gravid. Den hjelper til eggstimuli. Så hvis man har sex på riktig tid i forhold til eggløsning, så er det ca. 20% sjanse å bli gravid. Som det også er uten letrozol. Men noen får jo ikke EL uten medisinen, og jeg tok denne for å få tidligere EL (kortere sykluser + kortere prøvetid). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 30. september 2021 #3 Del Skrevet 30. september 2021 Umulig å si, mener jeg. Jeg var gjennom sikkert 10 behandlinger med letrozol + ovitrelle. Gynekologen var veldig optimistisk og ville egentlig fortsette med det, men da var jeg lei og ba om henvisning til prøverør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Del Skrevet 30. september 2021 Okei.. så da er det at jeg har fått Letrozol lite å juble for da, egentlig.. Var så glad for at jeg endelig fikk medisiner som kunne hjelpe, etter å ha prøvd i snart ett år. Men da er det jo like mye håp som da jeg ikke gikk på Letrozol. Har tidlig EL, dag 12-13, så da har kanskje dette null effekt for meg da? TS Anonymkode: 4089f...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 30. september 2021 #5 Del Skrevet 30. september 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Okei.. så da er det at jeg har fått Letrozol lite å juble for da, egentlig.. Var så glad for at jeg endelig fikk medisiner som kunne hjelpe, etter å ha prøvd i snart ett år. Men da er det jo like mye håp som da jeg ikke gikk på Letrozol. Har tidlig EL, dag 12-13, så da har kanskje dette null effekt for meg da? TS Anonymkode: 4089f...ea4 Du hadde vel ikke fått letrozol hvis ikke de mener at det kan hjelpe? 🤗 Tipper at sjansene dine har økt, jeg, men vi vet jo ikke med hvor mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Del Skrevet 30. september 2021 2 gang jeg ble gravid klaffet det på første forsøk. Mistet. Prøvde i 3 år uten klaff. Ble satt på letrozol. Ble gravid på 4 forsøk tross pcos og nesten 41 år. Så her virket det bra ihvertfall. Anonymkode: 41bf0...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Del Skrevet 1. oktober 2021 Finki skrev (10 timer siden): Du hadde vel ikke fått letrozol hvis ikke de mener at det kan hjelpe? 🤗 Tipper at sjansene dine har økt, jeg, men vi vet jo ikke med hvor mye. Jo, men gynekologen kunne egentlig ikke forklare hvorfor hun satt meg på det, sa bare at det kunne booste eggløsningen. Så jeg forstod det som om det kunne være bedre sjanser med enn uten, men ut fra det andre sier her så høres det ikke sånn ut. Jeg lever fortsatt i troen og håpet da😊 TS Anonymkode: 4089f...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 2 gang jeg ble gravid klaffet det på første forsøk. Mistet. Prøvde i 3 år uten klaff. Ble satt på letrozol. Ble gravid på 4 forsøk tross pcos og nesten 41 år. Så her virket det bra ihvertfall. Anonymkode: 41bf0...00f Fantastisk å høre!!😊 Får bare fortsette å prøve og holde motet oppe😇 TS Anonymkode: 4089f...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. oktober 2021 #9 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Okei.. så da er det at jeg har fått Letrozol lite å juble for da, egentlig.. Var så glad for at jeg endelig fikk medisiner som kunne hjelpe, etter å ha prøvd i snart ett år. Men da er det jo like mye håp som da jeg ikke gikk på Letrozol. Har tidlig EL, dag 12-13, så da har kanskje dette null effekt for meg da? TS Anonymkode: 4089f...ea4 Ja selv om folk flest her får letrozol enten for å FÅ EL, eller får få tidligere EL så betyr det ikke at det ikke kan være andre årsaker. Vi må tenke at gynekologen vet best. Kan jo hende at kvaliteten på eggene dine blir bedre på denne medisinen? Håper på full klaff hos deg om ikke lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 1. oktober 2021 #10 Del Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Jeg hadde EL, men ofte veldig sein. Fikk letrozol + ovitrelle og ble gravid på første forsøk, er 33 uker nå 🙂 (etter å ha prøvd i 1,5 år med en del SA bak meg). Kan selvfølgelig være tilfeldig, men jeg hadde garantert gått for den kuren igjen om vi skulle hatt flere barn! Endret 1. oktober 2021 av Snurrepurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. oktober 2021 #11 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Okei.. så da er det at jeg har fått Letrozol lite å juble for da, egentlig.. Var så glad for at jeg endelig fikk medisiner som kunne hjelpe, etter å ha prøvd i snart ett år. Men da er det jo like mye håp som da jeg ikke gikk på Letrozol. Har tidlig EL, dag 12-13, så da har kanskje dette null effekt for meg da? TS Anonymkode: 4089f...ea4 Vanskelig å si, kommer an på hva årsaken er. Man anbefaler ikke mer enn 6 pp med Letrozol. Fungerte ikke for meg, men fant ut etterhvert at jeg har endometriose. Problemet var ikke relatert til EL, men alt annet. Gynekologen ser ingenting egentlig, utover eggposer og EL. De ser ikke kvalitet eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå