Gå til innhold

Første blødningsdag og progynova

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg skal i gang med innsett i styrt syklus og skal starte med progynova 3 ganger daglig fra og med første blødningsdag. Nå spotter jeg bittelitt, og regner med første  ordentlige blødning er i kveld eller i morgen.  Når er da egentlig første blødningsdag? Siden jeg skal ta tabletter morgen, middag og kveld lurer jeg på om jeg skal begynne med tabletter nå? Eller i morgontidlig? Og hvor viktig er det å starte på rett dag?😵💫

Anonymkode: 55fcb...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som kan hjelpe her, eller har lignende erfaring (fra St. Olavs?) ved oppstart av progynova?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være frisk blødning. Det er viktig at "ekte" mensen er i gang fordi den gamle slimhinnen må støtes ut før ny og god hinne kan dannes. Det blir ikke en slimhinne som er noe god dersom man begynner på progynova for tidlig, da medisinen kan hemme mensen (derfor viktig å vente til blødningen faktisk er skikkelig i gang).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så spørsmål 1 som jeg glemte å svare på: Jeg tok de i følgende intervall: frokost, lunsj  middag. Får du mensen kl 10, start til lunsj. Får du mensen kl 15, ta første til middag osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Neutral90 said:

Ja, og så spørsmål 1 som jeg glemte å svare på: Jeg tok de i følgende intervall: frokost, lunsj  middag. Får du mensen kl 10, start til lunsj. Får du mensen kl 15, ta første til middag osv. 

TUSEN takk for svar ❤️ Hva om jeg gikk skikkelig mensen nå klokka 20:00?🙈 Vente til i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TUSEN takk for svar ❤️ Hva om jeg gikk skikkelig mensen nå klokka 20:00?🙈 Vente til i morgen?

Ja :) tror st Olavs sier "frist" for å telle en dag som syklusdag 1 er kl 18, så da begynner du i morgen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Neutral90 said:

Ja :) tror st Olavs sier "frist" for å telle en dag som syklusdag 1 er kl 18, så da begynner du i morgen :)

Takk igjen, du er gull verdt..!❤️ Da tar jeg første tablett i morgen. Alt man skal gå å tenke på så får denne lille filletingen hode til å gå i spinn 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk igjen, du er gull verdt..!❤️ Da tar jeg første tablett i morgen. Alt man skal gå å tenke på så får denne lille filletingen hode til å gå i spinn 😅

Bare glad om jeg kan hjelpe ❤ det investeres så mye i et forsøk, jeg kan selv lett bli usikker på de enkleste ting når jeg står midt i det selv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, altså, om du vil ta en pille nå i kveld går det sikkert kjempefint å gjøre det, altså! Det viktigste er at det har kommet skikkelig i gang med rød blødning. Jeg tok frokost-lunsj-middag fordi det gjorde det lettere å huske, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Neutral90 said:

Eller, altså, om du vil ta en pille nå i kveld går det sikkert kjempefint å gjøre det, altså! Det viktigste er at det har kommet skikkelig i gang med rød blødning. Jeg tok frokost-lunsj-middag fordi det gjorde det lettere å huske, liksom. 

Ja, jeg vurderte å ta en før jeg la meg, men ventet til idag. Tror nok det går helt fint, takk for at du var her og gav meg råd! Veldig greit å ha noen å sparre med 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...