Gå til innhold

Vanskelig å bli gravid som 33 åring😢

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd i 7 mnd nå, på barn 1 og 2 så ble jeg gravid med en gang😢 er det bare alder eller var de andre gangene flaks? Var da 27 , og 29 med andre

Nå 33

Anonymkode: 85b82...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har prøvd i 7 mnd nå, på barn 1 og 2 så ble jeg gravid med en gang😢 er det bare alder eller var de andre gangene flaks? Var da 27 , og 29 med andre

Nå 33

7mnd er ikke så lenge, så ville ikke stresset med det enda. Du er fortsatt ung. Kan være at alder spiller inn, men vil heller tro det er tilfeldig ;)

Anonymkode: 3493e...017

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

7mnd er ikke så lenge, så ville ikke stresset med det enda. Du er fortsatt ung. Kan være at alder spiller inn, men vil heller tro det er tilfeldig ;)

Anonymkode: 3493e...017

Man leser jo på nettet at det er vanskeligere når man er passert 30, har bare så lyst på en til❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nå 33

Planlegger du å bli gravid?

Det går bra, hopp i høyet hver dag i perioden dag 11 til dag 19, ligg på ryggen med mannen inni 5min etter utløsning og så ligg videre i totalt 20min etter utløsning (uten mannen oppå). Første blødningedag er dag1. Hvis mannen spiser masse egg øker det fruktbarheten hans. Folsyre tabletter som du uansett bør ta nå  bedrer din fruktbarhet. Hold det unna alkohol, røyk og snus mannen også (det er killer for spermkvaliteten i ukevis etter inntak). Så skal dere nok lykkes innen noen få prøveperioder.

Anonymkode: 07579...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man leser jo på nettet at det er vanskeligere når man er passert 30, har bare så lyst på en til❤️😍

Fikk alle mine etter 30 brukte oppskrift jeg nettopp skrev her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forsøkt såå lenge enda, da❤️ Hvis du vil kan du jo ta en utredning allerede nå, fremfor å vente 1 helt år?

Og det er vel helst etter 35 fruktbarheten virkelig begynner å synke, men det er jo klart den begynner å dale allerede fra midten/slutten av 20-årene, men det er mer langsomt i starten - den blir ikke plutselig betraktelig dårligere sånn over natten. Ville uansett ikke bekymret meg riktig enda, men kanskje gått til gynekolog og fått en sjekk om ikke så altfor lenge til for å kunne slappe av bedre☺️

Anonymkode: 83b0e...b3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Planlegger du å bli gravid?

Det går bra, hopp i høyet hver dag i perioden dag 11 til dag 19, ligg på ryggen med mannen inni 5min etter utløsning og så ligg videre i totalt 20min etter utløsning (uten mannen oppå). Første blødningedag er dag1. Hvis mannen spiser masse egg øker det fruktbarheten hans. Folsyre tabletter som du uansett bør ta nå  bedrer din fruktbarhet. Hold det unna alkohol, røyk og snus mannen også (det er killer for spermkvaliteten i ukevis etter inntak). Så skal dere nok lykkes innen noen få prøveperioder.

Skal prøve oppskriften din, ny syklus i dag😢 så sikkert bare litt nedfor i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har ikke forsøkt såå lenge enda, da❤️ Hvis du vil kan du jo ta en utredning allerede nå, fremfor å vente 1 helt år?

Og det er vel helst etter 35 fruktbarheten virkelig begynner å synke, men det er jo klart den begynner å dale allerede fra midten/slutten av 20-årene, men det er mer langsomt i starten - den blir ikke plutselig betraktelig dårligere sånn over natten. Ville uansett ikke bekymret meg riktig enda, men kanskje gått til gynekolog og fått en sjekk om ikke så altfor lenge til for å kunne slappe av bedre☺️

Kan jo like gjerne bare gå å skjekke, har eg gynekolog som er utrolig proff og ikke for arrogant som mange leger kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal prøve oppskriften din, ny syklus i dag😢 så sikkert bare litt nedfor i dag

Jeg skjønner godt den, det er noe skvip når mensen dukker opp når man er i prøve fasen. Heldigvis er du velsignet med to barn ❤️  Så du blir ikke barnløs og du vet at du skal kunne være i stand til å få barn. Masse lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg deg🥺 jeg fikk første når jeg var 28. er nå straks 33 og har snart prøvd 1 år😢med første baby ble vi gravid uten å prøve.  er henvist til utredning og har time i oktober….jeg ønsker gjerne 2 barn til, men det tror jeg ikke går😞 håper bare inderlig jeg kan få et til. 

lykke til - håper det ordner seg for deg. ❤️

Anonymkode: 9bee4...99c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner godt den, det er noe skvip når mensen dukker opp når man er i prøve fasen. Heldigvis er du velsignet med to barn ❤️  Så du blir ikke barnløs og du vet at du skal kunne være i stand til å få barn. Masse lykke til.

Tusen takk❤️ Ja jeg er heldig som har de to jeg har😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i ett år på førstemann når jeg var 31/32. Var nok noe hormonkluss, men neppe pga alder. Ble gravid på første forsøk med nr 2 og 3 når jeg var 35 og 38.

Anonymkode: 4830e...e37

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er under 35, skal alder normalt sett ikke være noen hindring, men her er det jo individuelle forskjeller. Noen får dårlige egg tidlig eller går tom for egg tidlig. Du kan jo være en av de uheldige, men det kan også være at den plutselig sitter.

Anonymkode: d4fde...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Føler meg deg🥺 jeg fikk første når jeg var 28. er nå straks 33 og har snart prøvd 1 år😢med første baby ble vi gravid uten å prøve.  er henvist til utredning og har time i oktober….jeg ønsker gjerne 2 barn til, men det tror jeg ikke går😞 håper bare inderlig jeg kan få et til. 

lykke til - håper det ordner seg for deg. ❤️

Anonymkode: 9bee4...99c

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tilfeldig 😊 Jeg har flere venninner i alderen 33-36 som har blitt gravide raskt, på første og andre forsøk.  Fertiliteten går ned fra ca 35, og spesielt fra 38-40 mener jeg å ha lest. Så alderen din i seg selv er ikke ensbetydende med at det er vanskelig. Lykke til videre, håper det ordner seg snart 💗

Anonymkode: 827b0...ae9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan være tilfeldig 😊 Jeg har flere venninner i alderen 33-36 som har blitt gravide raskt, på første og andre forsøk.  Fertiliteten går ned fra ca 35, og spesielt fra 38-40 mener jeg å ha lest. Så alderen din i seg selv er ikke ensbetydende med at det er vanskelig. Lykke til videre, håper det ordner seg snart 💗

Anonymkode: 827b0...ae9

Tusen takk❤️ Tenker vi bare sjekker hos gynekolog og prøve oppskriften her oppe, og krysse fingrene og ha det fint sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan jo like gjerne bare gå å skjekke, har eg gynekolog som er utrolig proff og ikke for arrogant som mange leger kan være

Ja da ville jeg bare gjort det, om så bare for å få litt indre ro🥰 Skjønner så godt man blir stressa når man prøver og så gjerne vil, og tenker det verste fort. Det er ingen god følelse! Masse lykke til🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg vet ikke om det handler om alder eller hva det er. Med første barn (29 år) tok det 1,5 år før den satt. Med andre barn (33 år) satt den på første forsøk. Vet ikke om det er noe trøst, men 7 mnd er i alle fall ikke uvanlig lenge og det vil nok slå til en dag! Masse lykke til 🥰

Anonymkode: 8af61...889

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å bli uventet gravid da jeg var uker unna å bli 39...Så mye er mulig.

Anonymkode: 0dac1...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...