Gå til innhold

Kjøpe gaver til eksens familie?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei. Min eks. sin bror har en datter som er omtrent på vår datters alder. De har mye kontakt med hverandre. Jeg lurer nå på om jeg bør kjøpe gaver i forbindelse med bursdag/jul til denne kusinen...Tror neppe faren(min eks.)tenker på det. Jeg har ikke kontakt med eksens familie i det hele tatt, tror de misliker meg sterkt..men jeg trenger jo ikke å la det gå utover barna..Egentlig tror jeg ikke de bryr seg om jeg kjøper en gave på vegne av min datter(hun er for liten til å kjøpe noe selv)...de tenker kanskje sitt, men som sagt har jeg ingen kontakt med de. Jeg gjør det ikke for å vise hvor "snill" jeg er, men jeg tenker på det fremtidige vennskapet mellom vår datter og denne kusinen...og ikke minst hennes foreldres holdninger til vår datter. Jeg må si at jeg ikke forventer noe av hennes foreldre...Men vår datter har en mindre omgangskrets enn dattera deres, og trenger de venner hun kan få. Jeg har ikke noe imot å kjøpe gaver til denne kusinen altså....men kanskje jeg bare bør "glemme" min eks. sin familie..Men er også litt redd for at de da skal synes enda dårligere om meg. Hvordan gjør andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rett meg nå hvis jeg tar feil, men slik jeg forstår det har din datter mye kontakt med kusinen sin mens du ikke har kontakt. Altså skjer denne kontakten mens datteren din er hos sin far eller?

Uansett ville jeg nok ha kjøpt en gave til kusinen på vegne av din datter, iallefall hvis ikke faren kommer til å gjøre det. Selv om du og barnefaren ikke er sammen lenger betyr det ikke at du ikke kan kjøpe gaver på vegne av din datter til familien på faren sin side. Det blir vel kjøpt gave fra din datter til far, farfar og farmor vel?

Nei, kjøp gave til kusinen du med god samvittighet. Som du sier bør jo ikke konflikt mellom de voksne gå ut over barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flott at du ikke vil la det gå utover ungen.

Kjøp gave du, det er koselig gjort.

Moren min gav meg alltid litt penger så vi kunne kjøpe en liten julegave til de jeg var mest sammen med.

Bursdag var på en måte litt "større" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...